از شکست مفتضحانه منافقین در عملیات مرصاد تا کارنامه تاریخی رشادت‌های رزمندگان ایرانی/ کرمانشاه با انقلاب بیعت کرد.


ساعت: 08:22
تاریخ ارسال: 05/05/1401
کد خبر: 1885747

14 مرداد سالروز عملیات غرور آفرین مرصاد است که رزمندگان ایران اسلامی به یاری خداوند توطئه های دشمنان این مرز و بوم را خنثی کردند و البته این روز به نام روز ملی کرمانشاه نامگذاری شد. به پاس رشادت های دلاورمردان کرمانشاهی .

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش مرصاد نیوز، عملیات مرصاد یکی از عملیات های مهم نیروهای بعثی برای تحریک منافقین کردل بود تا در پایان جنگ تحمیلی بهانه ای برای اشغال مناطقی از سوی ما شود اما لطف خداوند رشادت های رزمندگان ایرانی باعث شکست منافقین شد. این عملیات بود.

صرف نظر از دستاوردهای این عملیات مهم، چنین روزی را روز ملی کرمانشاه نامیده اند که به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی قلب ایران اسلامی است و بهانه ای خواهد بود برای یادآوری دوباره رشادت ها و دلاوری ها. مردم استان کرمانشاه، سختی ها و مشکلات و مشکلات مردم این استان شهید پرور، از بیکاری و فقر گرفته تا آسیب های اجتماعی لجام گسیخته، تورم و گرانی، ممکن است مورد بررسی مجدد قرار گیرد، شاید مسئولان فکر عاجل کنند. حل مشکلات این استان


e8779ff2 dbb8 4dea bf18 77caba296f9f خبر خاکستری


مقاومت جانانه رزمندگان کرمانشاه در عملیات مرصاد از خطرات برنامه ریزی شده صدام جلوگیری کرد.

حمیدرضا ترگی در گفتگو با خبرنگار مرصاد اظهار داشت: پس از پذیرش قطعنامه و پایان جنگ، صدام به گزارش های نادرست و خلافی که منافقین به او می دادند تکیه کرد و البته در زمان جنگ به صدام کمک کردند. رزمندگان کرد جمهوری اسلامی ایران از جنگ خسته شده اند و دیگر توانایی جنگیدن را ندارند.

وی افزود: دلیل اصلی صدام برای گرفتن امتیاز بیشتر از ایران پس از تصویب قطعنامه این بود که دو جبهه جدید از جنوب و به سمت قصرشیرین و کرمانشاه گشوده و نیروهای خود را برای فتح مناطق به داخل کشورمان فرستاد و اشغال آنها ممکن است از آنها امتیاز بگیرد. ایران پس از پذیرش قطعنامه

یک کارشناس مسائل بین الملل گفت: منافقین در مقابل قصرشیرین و سرپل ذهاب با 120 دستگاه تانک و 600 دستگاه خودرو تحت عنوان ارتش آزادیبخش منافقین و با نام عملیات فروغ جاویدان وارد عملیات شدند.

ترگی خاطرنشان کرد: تحلیل گروهک منافقین این بود که با هیچ مقاومتی در برابر آنها مواجه نمی شوند و می توانند خود را به تهران برسانند و تهران را تصرف کنند و همه اخبار جعلی که به آنها دادند و محاسبات اشتباهی که کردند نشان داد. آنها را برنده این موضوع می دانند.


f9ac8737 99dd 4cef abec 8f8878d249fd خبر خاکستری

وی افزود: ابتدا گروهک های خلق کرد به مقابله با منافقین پرداختند و سرعت پیشروی منافقین به سمت کرمانشاه را کاهش دادند تا اینکه تعداد دشمن به پنج هزار نفر رسید و تانک ها، ترابری و خودروهای زیادی در اختیار داشتند، اما در اسلام آباد غرب با برخورد جدی مواجه شدند و در تنگه چهار زبر گروهی از رزمندگان ایرانی که منتظر بودند به منافقین حمله کردند و با این حمله و از طریق خاکریزهایی که در طول شب ایجاد کرده بودند، مانع حرکت آنها به سمت منافقین شدند. کرمانشاه و جلوگیری از پیشروی آنها

این کارشناس مسائل بین الملل گفت: مقاومت جانانه بسیجیان و مردم باعث شد که تیپ حضرت قائم (عج) نقش بسیار مهمی در این عملیات ایفا کند. در واقع رزمندگان ما به گونه ای مقاومت کردند که توانستند منافقین را در هم بکوبند، البته بلافاصله پس از آن شهید سرلشکر صیاد شیرازی به کمک رزمندگان آمد.

ترقی خاطرنشان کرد: در این شرایط برخی از فرماندهان و افرادی که همچنان مسئول هستند مانند آقای فتح چند ساعت اسیر و توسط دشمنان به گروگان گرفته شدند اما نجات یافتند و در نهایت منافقین در همان تنگه شکست خوردند تمام امکانات آنها از بین رفت و قدرت آنها نیز از بین رفت.

وی افزود: به دلیل مقاومت شدیدی که با 70 رزمنده کرمانشاه آغاز شد، با یکی از خطرات مهمی که پس از قطعنامه توسط صدام و منافقین علیه کشورمان ایجاد شد و به عنوان یکی از افتخارات پایان جنگ در تاریخ ثبت می شود


819f9eb6 9fbb 45c5 9137 2ea7a272914b خبر خاکستری


دولت انقلابی محرومیت و بیکاری را از چهره ایران اسلامی خواهد زدود

حجت الاسلام یوسف احمدی در گفتگو با خبرنگار مرصاد اظهار داشت: ایران اسلامی سرشار از رشادت، حماسه و شجاعت است و یکی از نکاتی که ایران اسلامی به آن افتخار می کند، عملیات غرور آفرین مرصاد است که سپاه، بسیج، هوانیروز است. و نیروهای زمینی

همه در این عملیات دست به کار شدند و دست به دست هم دادند و حماسه ای آفریدند که در کمین منافقین به خدا نشستند و منافقین کوردل متوجه شدند.

وی افزود: بدترین ضربه ای که در تاریخ زندگی منافقین وارد شد در تنگه مرصاد توسط دلیرمردان و دلیرمردان ایران اسلامی بود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه گفت: کرمانشاه استانی است که جنگ آغاز شد و جنگ به پایان رسید و جنگ تحمیلی ضربه بسیار بدی به این استان زد و بسیاری از زیرساخت ها را از بین برد.

حجت الاسلام احمدی یادآور شد: انتظار می رود استان کرمانشاه با توجه به اینکه نقطه شروع و پایان جنگ بوده، مورد برخورد دستگاه های دولتی و لشکری ​​قرار گرفته و مورد بازی های سیاسی قرار نگیرد.

وی افزود: در استان کرمانشاه از نظر زیرساختی با مشکلات جدی مواجه هستیم و این امر باعث کندی توسعه استان شده است و بسیاری از مشکلاتی که مردم با آن مواجه هستند به این دلیل است که رشد کافی برای استان وجود ندارد و یا رشد در نظر گرفته نشده است.

این کارشناس مسائل مذهبی تصریح کرد: از همه دست اندرکاران اعم از مسئولان استانی و کشوری انتظار داریم که بر این اساس مسئولان کشوری با هماهنگی و رایزنی مسئولان استانی هماهنگی ها را به مسئولان کشوری به استان منتقل کنند.

حجت الاسلام احمدی بیان کرد: استان کرمانشاه مرکز پنج استان غرب کشور بود و در مسیر راه های مواصلاتی عراق بودیم. در واقع علما از قدیم الایام از مرز خسروی وارد کربلا می شدند.

وی افزود: در گذشته از نظر کشاورزی، معادن و حوزه های فرهنگی قطب های متفاوتی بودیم، اما اکنون استان کرمانشاه به جایی رسیده است که وقتی نامش می آید ما را به یاد بیکارترین و بدبخت ترین استان می اندازد. نکته ای که در آن کرمانشاه عناوین بد زیادی به دست آورد و باید پاکسازی شود.

حجت الاسلام احمدی گفت: حق استان کرمانشاه که مرصاد را در خود جای داده و هزاران شهید پا به خاک آن نهاده اند این نیست که سی امین یا سی و یکمین استان کشور از نظر اشتغال زایی باشد.


d7dc713e 886a 4853 b6f8 df06e256a7c0 خبر خاکستری

این کارشناس مسائل مذهبی خاطرنشان کرد: از عنایت ویژه مقام معظم رهبری به این استان که همواره پشتیبان کرمانشاه بوده اند تشکر می کنیم و اکنون نیز از برکت سفر رهبر انقلاب به کرمانشاه استفاده می کنیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه تصریح کرد: از دولت های گذشته توقعی نداشتیم اما از این دولت انقلابی انتظار داریم که محرومیت، ظلم، بیکاری و آسیب های اجتماعی را از چهره ایران اسلامی بزداید و امید را به مردم بیاورد. قلب مردم

حجت الاسلام احمدی گفت: مسئولان استان نیز موظفند با افرادی که توانایی انجام کار را دارند کار کنند اما کسانی که نمی توانند کار را انجام دهند جای خود را به جوانان مومن، مومن و انقلابی بدهند که کار را انجام دهند. do it do این خدمت نیازمند جوانانی با اعتماد و ایمان و پیگیر و پرتلاش است و اگر وارد میدان شوند صحنه را به گونه ای دیگر تغییر خواهند داد.

وی افزود: اگر همه این عوامل دست به دست هم بدهند امیدواریم امید در دل مردم زنده شود و در مسیر پیشرفت قدم برداریم.

حجت الاسلام احمدی گفت: با این همه مشکلات مفتخریم که در راه دروازه کربلا هستیم و مفتخریم که سرزمین زائران حضرت سیدالشهداء (ع) را چشمان خود قرار داده و به آن نگاه می کنیم. چشم زیر پای مداحان سیدالشهدا».

وی با بیان اینکه امیدواریم این استان به زودی به اوج توان و شکوفایی خود برسد، تصریح کرد: این روز بر همه شهدای استان کرمانشاه خجسته باد و در این روز پیام همه ما به رهبر انقلاب این گونه است. کوه و سینه ستبری که گفتی ما از مرزهای غرب محافظت می کنیم و اجازه نمی دهیم یک فرد ضد انقلاب و یک مستکبر که خود را در همه جای مرزها قرار داده اند با نگاه چپ به ایران اشتباه کنند. .


f9fda244 8a18 4d1c 9554 c1dd6bf6ee35 خبر خاکستری


کرمانشاه دین خود را به انقلاب داد

حجت الاسلام سید جواد حسینی کیا در گفتگو با خبرنگار مرصاد اظهار داشت: با هجمه منافقین 14 مرداد روز ملی کرمانشاه است و این استان مبنای مبارزه، جایگاه و مبارزه بوده است. مقاومت در برابر میکروب های فساد

وی افزود: به نظر می رسد کرمانشاه دین خود را به انقلاب داده است بنابراین امروز دولت باید برای کرمانشاه برنامه ویژه ای داشته باشد که آن پیگیری موضوع اشتغال و اقتصاد مردم در این استان است.

عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه گفت: یکی از اولویت های ویژه استان کرمانشاه که در دولت سیزدهم می تواند مورد توجه قرار گیرد، بازگشایی مرز کرمانشاه است و دولت باید آن را آخرین وظیفه قرار دهد و خسروی حاشیه اصلی در کنار.

حجت الاسلام حسینی کیا بیان کرد: همچنین باید از ظرفیت استان کرمانشاه در حوزه کشاورزی و صنایع تبدیلی استفاده شود.

وی افزود: پروژه آب سرد و گرمسیری و اتصال راه آهن کرمانشاه به خسروی از جمله فرصت های خوبی است که می تواند کرمانشاه را از این وضعیت نجات دهد.

به گزارش مرصاد نیوز، وضعیت کنونی کرمانشاه که نقطه شروع و پایان جنگ بود، حاصل انباشت سال ها غفلت مسئولان کشوری و استانی است، اما اکنون لحظه ای تاخیر از سوی مسئولان کشوری است. متولیان قابل قبول نیست چشمگیر باشد

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید