عملیات مرصاد; روز تاریخی دوران دفاع مقدس/ حضور مردم کرمانشاه در جبهه مقابله با منافقین


ساعت: 10:49
تاریخ ارسال: 05/05/1401
کد خبر: 1885811

بهروز حقیقی رزمنده کرمانشاهی گفت: ۱۴ مرداد سالروز عملیات مرصاد یکی از روزهای تاریخ ساز جمهوری اسلامی ایران است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ بهروز حقيگي در گفتگو با خبرنگار مرصاد نيوز با گراميداشت ياد و خاطره شهدا گفت: مردمي كه اين دوران را به ياد دارند به خوبي مي دانند كه دشمنان بر اساس ساده لوحي و برداشت كودكانه خود از دفاع مقدس از سمت قصر شيرين و “تنگه پاتک”. با پشتیبانی هوانوردی و خودروهای زرهی عراق با نیروهای زیادی وارد ایران شدند و در تنگه چهارزبر منهدم شدند. دشمنان این خواب را دیدند که وارد کرمانشاه می شوند و شهروندان در راه از آنها استقبال می کنند و سپس به تهران می رسند!

این رزمنده و جانباز 70 درصد کرمانشاهی افزود: اوایل مرداد 1397 سه عملیات انجام شد؛ عملیاتی از دشمن یعنی ارتش عراق به نام توکل، دومین عملیاتی که منافقین برنامه ریزی کردند، فروف جاویدان و سومین عملیاتی که توسط رزمندگان اسلام شکل گرفت، عملیات مرصاد بود.

وی گفت: کمتر به رشادت‌های رزمندگان در این عملیات‌ها در برابر دشمنان اشاره می‌شود. در جریان تهاجم ارتش عراق به غرب، اکثر یگان های رزمی سپاه پاسداران در جنوب با دشمن می جنگیدند که ارتش عراق نیز از این فرصت استفاده کرد.

این رزمنده کرمانشاهی خاطرنشان کرد: ارتش عراق در جریان عملیات پیغام داد که نیروهای ما اعم از سپاه و ارتش عملیاتی نمی کنند، تسلیم شوید، کاری به شما نداریم و اسرای خود را در اسرع وقت مبادله کنید. ما جایگزین خواهیم کرد بنابراین نتیجه می گیریم که ارتش عراق قصد داشت اسیر را بگیرد زیرا این قطعنامه سال گذشته نوشته و تصویب شده است.

حقیقی گفت: ارتش عراق وارد جبهه های قصرشیرین و گیلانگرب شد و به سمت پادگان ابودر و کل داود پیشروی کرد و در آن زمان تنها گردانی که با آنها می جنگید تیپ 29 نبی اکرم (ص) بود و سه گردان در داخل بودند. پادگان ابودر که با ارتش عراق می جنگید و سربازان ما ارتش عراق را با سلاح های سبک و حتی با دست خالی از پادگان ابودر و دشت ذهاب بیرون راندند.

وی ادامه داد: منافقین نزدیک غروب سوم مردادماه از قرندغرب رسیدند و تیپ مقداد قرندغرب و تیپ قائم کرمانشاه با آنها درگیر شدند و باعث تاخیر شدند. اکرم (ع) از سمت جنوب شهر در همان سمت کارخانه قند وارد شد و با منافقین جنگیدند تا اینکه از گستردگی منافقین اطلاعی نداشتند.

این رزمنده دوران دفاع مقدس ادامه داد: گردان حنین از بچه های اسلام آباد غرب بود که شهرش در اشغال منافقین بود و به سمت خانه هایشان با دشمن می جنگیدند یعنی جنگ تن به تن بود.

وی افزود: عملیات مرصاد از روز پنجم مرداد ماه آغاز شد و یک نکته این است که بچه های تیپ مقداد که اکثر آنها سمت راست هستند در این منطقه ماندند و ضد انقلاب را تعقیب کردند و حدود یک ساعت مستقر شدند. ماه، مبارزه با منافقین که برای نبرد در منطقه پراکنده شده بودند. یکی از منافقین سید شهشور بود که در آن زمان مسئول صدا و سیما بود و از عناصر ضد انقلاب بود که به همراه 20 نفر دیگر به دام همین تیپ مقداد افتادند.

حقيقي گفت: نقش مردم از همه مهمتر بود، يكي از تحليل هاي منافقين اين بود كه مردم از جنگ خسته شده اند! و دیگر برای مبارزه نمی آیند و ما با شعار امروز «مهران و تهران فردا» می رویم و پیروز می شویم، اما این یک توهم باطل است. انسان شناسی منافقین بسیار ضعیف بود. در کرمانشاه تمام مدارس و مساجد و اماکن عمومی مملو از جمعیتی بود که برای جنگ آمده بودند.

وی خاطرنشان کرد: آنها حتی تجهیزات نداشتند، تعدادی از آنها با سلاح شکاری، قمه، شمشیر برای کمک به نیروهای اسلام آمدند و در نهایت به یاری خداوند در این عملیات پیروز شدیم. منافقین در عملیات مرصاد به زندان افتادند.

لازم به ذکر است این رزمنده کرمانشاهی در عملیات های والفجر 5، والفجر 9، کربلای 5، عاشورا 3 و مسلم بن عقیل نیز حضور داشته و کتاب های «حماسه بازیدراز» و «باشنو از نی» به قلم وی است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید