کلاویزان روز رشادت های رزمندگان اسلام است


ساعت: 11:06
تاریخ انتشار: 14/01/01
کد خبر: 1817411

آشنایی با جاذبه های گردشگری حفاظت مقدس استان ایلام؛

یادمان شهدای کلاویزان در محل ایثار در جنوب غربی شهر مهران قرار دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش ایلام بیدار، یکی از یادگارهایی که شاهد رشادت ها و رشادت های فرزندان ایران زمین در دوران هشت سال دفاع مقدس بود، محل ایثار در منطقه کلاویزان در شش کیلومتری جاده گمرک و جنوب غربی مهران بود.

ارتفاعات کلاویزان میدان نبرد عاشقان و میدان شهادت و نبرد بی امان دلیرمردان و غیور مردانی بود که جز به خدا و سالار شهیدان امام حسین (ع) و پاسداری از حریم اسلام و قرآن نمی اندیشیدند. و مرزهای میهن اسلامی و انقلاب نوین اسلامی. ایران جامه عزت و عزت بر تن کرد و بهترین و ارزشمندترین سرمایه وجودی خود را به جا گذاشت و با تقدیم خون پاک خود، امنیت، آسایش و رفاه را برای ملت آزاده به ارمغان آورد. ایران اسلامی.

آری با عشق و بصیرت و آگاهی و ترک همه امیال درونی و جلوه های درخشش دینی و معنوی و عاشقانه به میدان صفا آمدند.


20dd7d6d a475 4e22 8aca 09cee150d1f7 خبر خاکستری

مهران و کلاویزان امروز مرهون ایثار و فداکاری جوانان مؤمن، مخلص و با فضیلتی است که برای حفظ اقتدار اسلام، عزت و عظمت ایران اسلامی و قربانیان استوار و کم نظیر خود بر همگان سختی ها و مشقت ها را متحمل شده اند. جبهه ها حق علیه باطل به راستی که این همه عشق و وفا و گذشت و فداکاری و درس شهادت و شهادت را در مکتب سرخ حسین آموخته اند. امروز همه ما بدهی بسیار سنگینی به عظمت شهدا داریم.

ارتفاعات کلاویزان یادآور عملیات هایی مانند کربلای یک است که چهار بار شهر مهران را آزاد کرد و دل امام را شاد کرد.

نقطه ایثار در ارتفاعات کلاویزان جای کوچکی در میان هزاران منطقه نظامی و خاطرات دفاع مقدس در کشور است که شاهد قربانیان رزمندگان دفاع مقدس بوده و در این منطقه عطر خوشی را تقدیم کرده است. از عشق.

در محل قربانی که در هشت کیلومتری شهر مهران قرار دارد، دشت های بزرگ مهران را می بینید که روزگاری شاهد نبردهای مهم دفاع مقدس بوده اند، شهادت می دهند.


f9936ff3 9067 4f72 af7a 43d26d31901a خبر خاکستری


موقعیت جغرافیایی کلاویزان و ابعاد عملیاتی

ارتفاعات استراتژیک کلاویزان که در قسمت جنوبی شهر مهران قرار دارد، از جنوب به شهرستان‌های حسبان و عراق، از غرب به شهرستان‌های بدره و زربطیه و از شرق به ارتفاعات آبی محدود می‌شود. بزرگ است و به شهرهای بدره، زرباطیه و جاده طیب در عراق مشرف است.


4fdbad8a 8c4d 4ec2 bbd9 483f90a692e6 خبر خاکستری


f3d4eb0c 970c 4c89 abce d857a31ef5d9 خبر خاکستری

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید