رشادت های رزمندگان باید سرلوحه زندگی مدیران و جوانان باشد/ خاطرات آیت الله ناصری برای تشکیل تیپ الغدیر


ساعت: 18:40
تاریخ انتشار: 1401/03/07
کد خبر: 1842109

آیت الله ناصری امام جمعه یزد با یادآوری دوران دفاع مقدس گفت: رشادت های رزمندگان باید سرلوحه کار همه ما به ویژه نسل جوان باشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش یزدرسا ، آیت الله محمدرضا ناصری در دیدار جمعی از فرماندهان دفاع مقدس استان یزد با مرور خاطرات خود از آن دوران گفت: روبرو بودیم.

وی در ادامه خاطره ای از آن زمان را نقل کرد و گفت: یک روز ساعت 9 یا 10 با آقای فقیه در سپاه نشسته بودیم، از قرارگاه با ما تماس گرفتند و گفتند که می خواهیم در مورد موضوع ال. تیپ گدیر، تصمیم شما چیست؟ گفتم یزد هستم و باید بعدا نتیجه را اعلام کنم.

ناصری گفت: بعد از قطع شدن تلفن به آقای فکیه گفتم: آنها می‌خواهند ظهر قضیه حل شود و ما باید آنجا باشیم. با استاندار تماس گرفتیم و از استاندار که در آن زمان آقای گرانمایه بود هواپیما را جویا شدیم، ایشان تماس گرفتند و از تهران برای ما هواپیما فرستادند. ساعتی بعد به یزد رسیدیم و با این هواپیما به دسفول رسیدیم و از دسفول با ماشین به سمت کمپ رفتیم.

وی ادامه داد: به دسفول که رسیدیم وقت اذان بود و همه در صف وضو بودند. آقای محسن رضایی در حالی که ما برای وضو گرفتن آماده می شدیم ما را آنجا دید و خیلی خوشحال شد که به آنجا رسیدیم.

امام جمعه یزد یادآور شد: شهیدان احمد کاظمی، محسن رضایی، رحیم صفوی و شمهانی افرادی بودند که با آنها بر سر تیپ الغدیر به توافق رسیدیم و سردار آقای عاصی زاده را منصوب و نام تیپ را در آنجا گذاشتیم.

وی تاکید کرد: این خاطره را گفتم تا متذکر شوم که اگر در آن زمان این کار انجام نمی شد و سرعت عمل را هدر نمی دادیم ممکن بود اوضاع به این شکل پیش نمی رفت و روند کار تغییر می کرد.

ناصری با اشاره به روحیه اخلاصی که در رزمندگان و فرماندهان وجود داشت، گفت: توصیه می کنم این اخلاص و نیت پاک خداوند را حفظ کنیم و مشکلات دنیوی خود را از آخرت دور نکنیم.

وی همچنین با اشاره به رشادت های سربازان و فرماندهان در دوران دفاع مقدس برای تصمیم گیری های فراوان، گفت: رشادت های مثال زدنی آنها باید همیشه سرلوحه امور ما به ویژه نسل جوان در زندگی ما باشد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید