جشنواره راز خون راهی برای دیدن رشادت های رزمندگان مقدس برای پاسداری است


ساعت: 12:33
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۸/۱۱
کد خبر: 1907770

رئیس کانون بسیج هنرمندان عکس کشور گفت: برگزاری جشنواره هایی مانند راز خون بهانه ای برای یادآوری، دیده شدن و درک اتفاقات و رشادت های رزمندگان مدافع خاک این دیار است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ کمال الدین شاهرو رئیس کانون عکاسی بسیج هنرمندان کشور در گفت و گو با خبرنگار فردا پدرخوانده، وی در خصوص برگزاری اولین جشنواره ملی عکس راز خون با محوریت ایثارگران و ایثارگران در قم گفت: لحظه ای وجود دارد که متاسفانه علیرغم ظرفیت های زیادی که در موضوع حراست مقدس وجود دارد، بسیار کم به سوالات مربوط به این موضوع اختصاص داده شده است. این بحث است، ما باید فرهنگ دفاع مقدس را به نسل جدید منتقل کنیم تا نسل جدید ما بداند در چهل سال گذشته در این کره خاکی چه گذشته است.

وی گفت: امروز به شکل دیگری شاهد این اتفاقات هستیم. اگر در گذشته در جنگ نظامی و تحمیل مطالبات ابرقدرت ها بودیم، امروز شاهد جنگ فرهنگی و رسانه ای علیه این ملت هستیم. بنابراین همانطور که مقام معظم رهبری تاکید کرده اند که پرداختن به موضوع دفاع مقدس یکی از وظایف است، ما نیز در این زمینه مسائل برجسته زیادی داریم که باید به آنها رسیدگی شود.

شاهرخ با اشاره به ظرفیت بالای استان قم گفت: استان قم یکی از استان هایی بود که بیشترین تاثیر را در دفع حملات رژیم بعث عراق توسط ارتش علی بن ابیطالب(ع) و رشادت های شهدا داشت. به ویژه شهید زین الدین در دوران دفاع مقدس. این مشکلات را برطرف کنید.

رئیس انجمن عکاسی بسیج هنرمندان کشور اضافه کرد: گنجینه های زیادی از تصاویر بین خانواده هایی که در آن زمان رزمنده داشتند و عکاسانی که در این زمینه فعالیت کردند وجود دارد که متاسفانه بسیاری از این تصاویر هنوز دیده نشده است. بنابراین چنین جشنواره هایی بهانه ای برای یادآوری خاطرات است. ، برای دیدن و درک اتفاقات و رشادت های رزمندگان برای دفاع از خاک این کشور.

وی ادامه داد: در اینجا باید از دست اندرکاران این جشنواره که دست به چنین حرکتی زدند تشکر کرد و امیدواریم این اتفاقات و تلاش ها منجر به خلق و انتشار کتابی فاخر در مورد تصاویر حراست مقدس شود تا بتوانند بیشتر شوند. قابل دسترس برای نسل جدید ما به عنوان یک گنج بصری قرار گرفته ایم.

شاهرخ گفت: استان قم یکی از استان هایی است که ظرفیت بالایی برای برگزاری جشنواره های تخصصی هنری دارد اما تا زمانی که مسئولان به این استعداد و ظرفیت اعتقاد داشته باشند، عکاسان زیادی در استان قم داریم، این افراد در کل افراد تاثیرگذار هستند. جامعه فرهنگی سرزمین ما است و محدود به قم نیست.

وی تاکید کرد: امیدواریم با برگزاری این جشنواره نوعی عقلانی شدن رویدادهای فرهنگی و هنری اتفاق بیفتد و بازخورد خوبی داشته باشیم تا بتوانیم نسل جدید را تحت تاثیر قرار دهیم و در ثبت وقایع و ارائه تاریخ دفاع مقدس مشارکت کنیم. . . البته این ظرفیت در استان قم وجود دارد زیرا افراد قوی و پرتلاشی در استان هستند که در این زمینه ها فعالیت می کنند.

رئیس کانون عکاسی بسیج کشور با اشاره به بیش از 300 عکاس شهید مدافع حرم گفت: ورود به این گونه جشنواره ها همت و ویژگی های خاصی می طلبد و شاید هر ارگانی به دلیل تلاش های فراوانی که این سازمان به خود اجازه ورود به این عرصه را نمی دهد. جمع آوری آثار دفاع مقدس از خانواده ها کار بسیار سختی است و باید آنها را متقاعد کرد که این گنجینه ها را در اختیار عموم قرار دهند. این در حالی است که بسیاری از عکاسان دفاع مقدس در بین ما نیستند، بیش از 300 عکاس ما در حین انجام مأموریت شهادت می دهند که آثارشان نیز باید توسط خانواده هایشان جمع آوری شود.

شاهرخ ادامه داد: زنده نگه داشتن یاد و خاطره و نمایش آثار این شهدا کار بسیار ارزشمند و دشواری است و امیدواریم دوستانی که در شورای سیاست گذاری و برنامه ریزی فعال هستند به ویژه دبیر جشنواره جناب آقای حسینی نژاد که دارند. این تلاش را انجام دادند و به لطف شهدا در این راه پیمودند، باشد که در این راه موفق باشند و این جشنواره سکوی پرشی برای اتفاقات بعدی باشد تا شاهد تاثیرات بیشتر و بهتر در جامعه باشیم.

وی در خصوص جشنواره عکس مشعل گردانی نیز اظهار داشت: این جشنواره یکی از اتفاقاتی است که امسال برای اولین بار با همت استعدادهای قمی اتفاق افتاد و می تواند بسیار جذاب باشد. و چون در گذشته مراسم تشییع جنازه اهل بیت (ع) را برگزار نکرده ایم، در این مراسم صحنه های جالب زیادی از حمل مشعل وجود دارد. در سال های گذشته اعیاد آیینی و مذهبی تصاویری با موضوع حمل مشعل دریافت می کرد، اما تنها با موضوع حمل مشعل نداشتیم، اما امسال با استقبال خوبی مواجه شد به همین دلیل، آخرین مهلت ارسال است. آثار نیز تمدید شده و امیدواریم نتیجه خوبی از این جشنواره بگیریم

رئیس کانون عکاسی بسیج هنرمندان کشور در پایان گفت: امیدواریم با حمایت جامعه خبری این گونه موضوعات بیشتر مورد بحث و بررسی قرار گیرد و نه به صورت موردی و در مناسبت های خاص. ما باید جریان پاسداشت مقدس را برای همیشه زنده نگه داریم، زیرا خون شهدا همیشه بر حوادثی که در این کشور می افتد تأثیر می گذارد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید