امام جمعه باید با تبیین شبهات روز مبانی انقلاب را مطالبه کند/نماز جمعه; این قلعه مستحکم در برابر جنگ نرم دشمنان است


ساعت: 08:04
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۱۱/۰۵
کد خبر: 1887222

احمدعلی مقدم گفت: نماز جمعه; سنگری مستحکم در برابر جنگ نرم و رسانه ای دشمنان است، از این رو باید از این بستر موعظه هایی با محتوای حساب شده و آرامش بخش ایراد شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ احمدعلی مقدم در گفتگو با راه آرمان; وی در خصوص سخنان حکیمانه رهبر معظم انقلاب در دیدار با ائمه جمعه سراسر کشور گفت: نماز جمعه یکی از انقلابی ترین نهادهای جمهوری اسلامی است که همواره در میان مردم با حمایت و پشتیبانی بوده است. از مردم است و با کمک مردم اداره می شود و توسط مردم عمل می شود.

دبیر حزب موتلفه اسلامی استان کرمان تصریح کرد: با توجه به بیانات ارزشمند رهبر معظم انقلاب، امام جمعه سخنگوی انقلاب اسلامی است و یکی از وظایف اصلی ایشان بازتولید مفاهیم معرفتی، مبانی انقلابی است. شبهات را به زبان روز پاسخ دهید و با دلیل توضیح دهید و با همگان پدرانه رفتار کنید.» بنابراین ائمه جمعه با اسلام و روش و تقوای خود که مردم را به آن دعوت می کنند، باید مانند پدری نیکو باشند و نظر مردم را جلب کنند. قلب مردم به ویژه جوانان فعلی، زیرا نسل جوان بسیار آماده و پذیرا است.

مقدم تاکید کرد: نماز جمعه; سنگری مستحکم در برابر جنگ نرم و رسانه ای دشمنان است، از این رو باید از این بستر موعظه هایی با محتوای حساب شده و آرامش بخش ایراد شود. لذا امام جمعه باید با تبیین و تبیین مشکلات و شبهات روز و نیز بیان مشکلات با ادبیات نوین، مطالبه گر مبانی انقلاب و مدافع حقوق مستضعفین باشد.

این فعال سیاسی با تاکید بر اینکه رسالت مهم خطبه های نماز جمعه مقابله با گسترش شبهات توسط بدخواهان و تقویت ایمان عمومی است، از این رو ائمه جمعه با تبیین شبهات مجازی به اطلاع عموم می رساند تا دشمن نتواند در دین نفوذ کند. و اعتقادات جوانان ما

وی تصریح کرد: به تعبیر حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای (مدظله العالی): کار بزرگ جمهوری اسلامی این بود که نقطه مرکزی هویت تمدن غرب یعنی ابطال شود. «جدایی دین از سیاست» به طوری که جمهوری اسلامی ایران توانست با تکیه بر سیاست در کنار دین انقلاب بزرگی را به وجود آورد و کشورهای دیگر را گرد هم آورد و الگویی برای آنها باشد.

وی با اشاره به اینکه تمدن غرب حجاب را دستاویزی برای شبهه افکنی و فضاسازی قرار می دهد، گفت: غربی هایی که سال ها کشور ما را تحریم کرده اند و حتی اقلام پزشکی به ما نمی دهند، مدافع حقوق زنان نیستند، بلکه هدف آنها قرار گرفته است. خانواده و در رأس آن زن و مادر خانواده به دنبال فروپاشی جامعه اسلامی و نظام و حکومت اسلامی هستند، بنابراین زن ایرانی با حجاب اسلامی خود محکم ترین ضربه را به استکبار جهانی وارد می کند. مزدوران

مقدم بیان کرد: هنر امام جمعه بازتولید و تبیین مبانی انقلاب به زبان امروزی و جوان پسند است، بنابراین لازم است ائمه جماعات از دنیا پرهیز کرده و به وظیفه اصلی خود که همانا است، بپردازند. جهاد برای تبیین و مقابله با شبهات دشمن است و دشمن مدعی تضعیف اعتقادات مردم است. اما باید بدانند که نه تنها اعتقادات و ایمان مردم ما ضعیف نشده است، بلکه حضور مردم در مراسم مختلف مذهبی نشان از ایمان والای آنان و پشت سر گذاشتن نظام و ولایت فقیه است، لذا مردم ما هستند. همیشه در زمین، اما این کارکنان هستند که نباید فراموش کنند و در میدان عمل باشند.

وی گفت: مهمترین وظایف ائمه جمعه از دیدگاه معظم له داشتن رفتار مردم یعنی حضور در میان مردم و گفتگو با آنها، ارتباط با جوانان و یافتن مناسب است. سازوکاری برای آنها، پرهیز از فعالیت اقتصادی برای تامین هزینه های نماز جمعه و آوردن همه افراد با سلیقه و عقاید مختلف بر سر سفره دین و دانش.

دبیر جبهه پیروان خط امام و رهبری استان کرمان از خدمات ارزنده آیت الله علیدادی سلیمانی نماینده محترم فقیه و امام جمعه کرمان تشکر کرد و خاطرنشان کرد: با حضور جهادی ایشان در حوزه و انجام خدمات اجتماعی از جمله کمک‌های ویژه به اقشار نیازمند و نیازمندان و نیازمندان در اقصی نقاط استان، تلاش‌های مثمر ثمری را برای تحقق عدالت اجتماعی و همچنین شفاف‌سازی مدرسه شهید سلیمانی در استان کرمان انجام داده است. استان کرمان حزب موتلفه آماده هرگونه کمک و همکاری با ایشان و همچنین با ستاد نماز جمعه استان و چهره امام جمعه است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید