نماز جمعه نماد مخالفت با جنگ نرم و تهاجم فرهنگی دشمنان است


ساعت: 17:53
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۴/۲۱
کد خبر: 1882646

امام جمعه ایلام تصریح کرد: دشمن بر حضور مردم در نماز جمعه نظارت دارد و ما به عنوان مسلمان وظیفه داریم نقش مقابله با توطئه های دشمنان و تهاجمات فرهنگی را ایفا کنیم و در فرهنگ سازی مبانی دینی تلاش کنیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از ایلام بیدار حجت الاسلام والمسلمین «الله نور کریمی تبار» نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام ظهر امروز (31 تیرماه) در جلسه شورای فرهنگی کل استان ایلام، که با حضور سرلشکر «شاکرمی» فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام، معاون سیاسی و حراست استانداری ایلام و جمعی از کارمندان نهادهای فرهنگی بازداشت شدند. خداوند متعال در قرآن کریم می فرماید و تأکید می کند که در روز جمعه برای اقامه نماز جمعه بشتابید تا به یاد خدای متعال باشید و هر چه در نماز جمعه مزاحم است کنار بگذارید.

حجت الاسلام کریمی تبار با تاکید بر اینکه امروز باید برای حضور مردم در نماز جمعه فرهنگ سازی کنیم، تصریح کرد: نماز جمعه پایگاه بزرگ دینی، فرهنگی و اجتماعی در سطح جامعه است که در 14 مرداد ماه مصادف با اولین سالگرد اقامه نماز جمعه است. اردوی توسعه و ترویج فرهنگ نماز جمعه در کشور برنامه بسیار ارزشمندی است.

وی با بیان اینکه حضور در نماز جمعه در زمان امام معصوم(ع) یک واجب عینی بوده است، افزود: نماز جمعه در زمان حال واجب معوق است، نماز جمعه یک واجب دینی و سیاسی و دارای بعد حاکمیتی در روز جمعه است. دعای حکومت اسلامی مؤثر و از اهمیت بالایی برخوردار است.

امام جمعه ایلام با بیان اینکه مشکلات جهان اسلام و کشور در سنگر نماز جمعه بیان شده است، خطیب نماز جمعه گفت: امروز سنگ نماز جمعه مورد هدف دشمنان قرار گرفته است. نظام و انقلاب اسلامی است و باید برای استحکام بخشیدن به این قلعه بیش از گذشته تلاش کرد.

امام جمعه ایلام با بیان اینکه 900 پایگاه نماز جمعه در سراسر کشور وجود دارد، یادآور شد: باید تلاش کنیم تا قلعه نماز جمعه را تقویت کنیم و زمینه و شرایطی را فراهم کنیم تا شاهد مشارکت گسترده اقشار مختلف مردم به ویژه اقشار مختلف مردم باشیم. نسل جوان بیایید نماز جمعه بخوانیم.

حجت الاسلام دکتر کریمی تبار با بیان اینکه امروز یک زن آفریقایی در آمریکا در حال ترویج حجاب در شبکه های دشمن و دشمن است، گفت: البته حضور مردم به ویژه زنان عفیفه نقشه آنها را خنثی می کند و این خود نشان می دهد. ، که فرهنگ حجاب و عفاف در جامعه اسلامی زنده و پویا است.

وی با تاکید بر اینکه اگر بخواهیم آسیب های اجتماعی و بداخلاقی را در جامعه کاهش دهیم باید مساجد و نماز جمعه رونق بگیرد، تصریح کرد: باید برای حضور جوانان در مساجد برنامه ها و مشوق هایی ایجاد شود که اگر این اتفاق بیفتد دیگر مجبور به پرداخت هزینه های کلان نخواهیم بود. هزینه در حوزه امور اجتماعی

امام جمعه ایلام بر حضور مسئولان در نماز جمعه تاکید کرد و گفت: مدیران و مسئولان چه به لحاظ پست و مسئولیت مدیریتی و چه به عنوان مردم متدین باید حضور گسترده ای در نماز جمعه داشته باشند، مدیر جامعه اسلامی در واضح است که مسئولیت او را نمی توان از بعد دینی اش جدا کرد.

وی توجه به امور دینی و شرعی را یکی از الزامات یک مدیر در جامعه اسلامی عنوان کرد و ابراز داشت: مدیران جامعه اسلامی باید الگوی آحاد جامعه باشند و مردم را به امور دینی و حضور مردم در جامعه دعوت کنند. مراسم مذهبی و ملی باید مسئولیت پذیر باشد و زمینه توسعه و ترویج فرهنگ دینی در جامعه اسلامی را فراهم کند.

حجت الاسلام دکتر کریمی تبار در ادامه با تاکید بر اینکه یکی از گزینه هایی که برای رفع غفلت برای ما وجود دارد، مرگ و یاد مرگ است، گفت: مساجد پایه های ارتباط با خدا و برترین ها هستند. نقش امام جماعت مسجد در مساجد برنامه های مسجد باید با محوریت امام جماعت برگزار شود.

وی با بیان اینکه نماز جمعه نماد مقابله با جنگ نرم و تهاجم فرهنگی دشمنان است، ابراز داشت: دشمن بر حضور مردم در نماز جمعه نظارت دارد و ما به عنوان مسلمان وظیفه داریم نقش مقابله با دشمنان را ایفا کنیم. توطئه ها و تهاجم فرهنگی دشمنان و این فرصتی است که خداوند به ما داده است تا در جهت توسعه فرهنگ مبانی دینی تلاش کنیم.

امام جمعه ایلام با اشاره به برگزاری مراسم ختم در سطح مساجد افزود: چه کسی در امور دینی و بزرگداشت قیامت از روحانی و امام جماعت و در ختم خبره تر است و متاسفانه در برخی جلسات، عده ای مداحی می کنند.» موضوعاتی را مطرح می کنند که به حوزه دینی آسیب می زند و در این زمینه متولیان مساجد باید مراسم ختم را در سطح مسجد برگزار کنند و از حضور روحانیون محترم در مراسم ختم استفاده کنند.

انتهای پیام/ک

دیدگاهتان را بنویسید