مراقب نفوذ و تهاجم فرهنگی دشمنان باشید/ گفتمان «ما می‌توانیم» دنیای مستکبران را تیره و تار می‌کند.

ساعت: 10:26
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۹/۲۵
کد خبر: 1792550

محمد باکر محمدی لائینی گفت: پیوند فرهنگی ما با ملت ها و اقوام به ویژه مستضعفان جهان نیاز به تقویت دارد و شعار «ما می توانیم» امروز میدان مقاومت را تشکیل می دهد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ آیت الله محمد باکر محمدی لائینی صبح امروز در دیدار با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه مازندران نیازمند نگاه ملی است، گفت: سرزمین علویان از فرصت های فرهنگی خوبی برخوردار است و در صورت غفلت از آن به دلیل ظرفیت های بالای گردشگری، تهدید فرهنگی است. و در تمام طول سال 20 میلیون مسافر وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه باید از ظرفیت گردشگران برای ترویج فرهنگ ایرانی و ملی اسلامی و منافع اقتصادی استفاده کنیم، افزود: اگر غفلت نکنیم و مدیریت نکنیم و عرصه را رها کنیم، آسیب های فرهنگی وارد می شود.

نماینده ولی فقیه در مازندران ادامه داد: در برخی روستاها و شهرهای مازندران با توجه به ساخت ویلاها و کلبه هایی که انجام شده، مردم از فرهنگ وارداتی گلایه دارند.

محمدی لائینی با بیان اینکه مازندران فرصتی فرهنگی و در صورت نادیده گرفتن آن تهدیدی است، افزود: مشکل حاکمیت فرهنگی کشور ما این است که گاهی در اختیار حاکمان فرهنگی قرار می گیرد که باورهای فرهنگی آنها اهداف اساسی نظام را برآورده نمی کند.

وی ادامه داد: هدف از تشکیل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ترویج فرهنگ اصیل ایرانی و اسلامی، جلوگیری از نفوذ و تهاجم بیگانگان و حفظ استقلال فرهنگی است.

نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: پیوندهای فرهنگی ما با ملت ها و اقوام به ویژه مستضعفان جهان باید تقویت شود و شعار «ما امروز می توانیم میدان مقاومت را شکل دهیم» باید تقویت شود.

محمدی لائینی گفت: اگر گفتمان «ما می توانیم» را در روابط فرهنگی با دنیا منتشر کنیم، دنیای استکبار سیاه می شود.

وی خاطرنشان کرد: باید باور داشته باشیم که جنگ فرهنگی مهمتر از جنگ اقتصادی است، بنابراین صیانت فرهنگی مهمتر است زیرا دشمن سعی دارد پایگاه اصیل فرهنگی را تخریب و تضعیف کند و ما را از آینده ناامید کند.

نماینده ولی فقیه در مازندران خواستار تکمیل تالار و کتابخانه مرکزی استان شد و گفت: نیازهای وزارت کاغذ مدار باید توسط کارخانه های داخلی از جمله مازندران تامین شود.

* تکمیل زیرساخت های فرهنگی مازندران

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این دیدار، توجه به منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی در سبک زندگی اسلامی را رسالت اصلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دانست و گفت: سبک زندگی خوب اما غربی و تهاجم فرهنگی به سمت مبانی اصلی هدایت می شود.

محمدمهدی اسماعیلی با اشاره به اینکه برخی ناکارآمدی ها و مشکلات اقتصادی بر نظام حکمرانی فرهنگی تاثیر منفی گذاشته است، افزود: تغییر توافقنامه به نفع جبهه انقلاب است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: تلاش می کنیم بخشی از زیرساخت های فرهنگی را تکمیل کنیم و تالار مرکزی استان طی 15 سال حل نشده است و در نظر داریم زیرساخت ها را تکمیل کنیم.

* بازدید وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از تالار مرکزی ساری

محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه سفر به مازندران و بازدید از تالار مرکزی ساری گفت: تکمیل پروژه تالار مرکزی ساری شامل مجموعه های مهم و راهبردی فرهنگی و هنری در دستور کار این وزارتخانه قرار دارد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ابراز امیدواری کرد: این پروژه که 15 سال دیگر رو به اتمام است و بالغ بر 90 درصد کار آن انجام شده است، به زودی آماده بهره برداری شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید