وظیفه افسران برای جنگ نرم در برابر تهاجم نرم فرهنگی


ساعت: 09:55
تاریخ انتشار: 1301/03/17
کد خبر: 1844099

در جنگ نرم، عواطف، احساسات و افکار توسط نیروهای متجاوز هدایت می شود و تلاش اصلی این است که مبانی فرهنگی و زیرساخت های نظام سیاسی مستقر را به شبهه بیندازد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گفته سفیر در تهاجم فرهنگی و مقابله با آن، جنگ اراده است. هر دو طرف دولت جنگ سخت تلاش می کنند تا اراده طرف مقابل را خنثی کنند. در جنگ نرم، عواطف، احساسات و افکار توسط نیروهای مهاجم هدایت می شوند.

در این جنگ، عمده تلاش ها بر این است که مبانی فرهنگی و زیرساخت های نظام سیاسی مستقر را زیر سوال ببرند و نیروهای متجاوز به دنبال ایجاد بحران از رژیم سیاسی مستقر و مشروعیت زدایی از آن هستند. جوزف نای اولین بار در سال 1990 جنگ نرم را معرفی کرد و آن را اینگونه تعریف کرد: «قدرت نرم توانایی دستیابی به آنچه می خواهیم از طریق اجبار به دست آوریم است» که بر اساس آن قدرت نرم مبتنی بر ارزش های پذیرفته شده است. در این جنگ، باورها، ارزش ها و باورها مورد حمله قرار می گیرد.

همانطور که در جنگ سخت نیروهای پدافندی در موقعیت دفاعی قرار می گیرند و پشت موانع قوی قرار می گیرند و جلوی پیشروی نیروهای دشمن را می گیرند و سپس در موضع تهاجمی و تهاجمی قرار می گیرند و دشمن را فراتر از نقطه شروع تعقیب می کنند، در جنگ نرم نیز همینطور است. نیروهای دفاعی ابتدا رژیم دفاعی اتخاذ کرده و دشمن را زمین گیر کرده و میدان نبرد و استعدادها و ابزارهای آن را شناسایی می کنند. زمانی که مرزهای دشمن مشخص می شود، با حملات حساب شده سعی می کنند اراده گروه را خنثی کنند. ابزار حمله به اراده دشمن، آگاهی کامل، بصیرت و استفاده از وسایل اطلاعاتی است. بدون بصیرت و آگاهی، تشخیص تحریف برای دشمن ممکن نیست و تحریف به راحتی به عنوان حقیقت شکل می گیرد.

هنگام مواجهه با حقیقت غدیر (انتصاب حضرت علی (ع) از سوی خداوند به وسیله رسول خدا) توصیه و نصیحت ریش سفیدها مطرح می شود. . هنگامی که در جنگ صفین، قرآن با سرنیزه کنار رفت و در جبهه مقابل صدای قرآن را شنیدند، مرد زیرکی چون مالک اشتر می خواست سخنان حساس و عمیق حضرت علی (ع) را بفهمد. ، که گفت من ناطق قرآن هستم، کسانی که به نوک بینی خود نگاه نمی کنند، آیاتشان شکست می خورد و می گویند: مگر می شود با قرآن جنگید؟

زمانی که فتوای ترور امام حسین (ع) از طریق اظهار نظر قاضی صادر شد و حکم داد که «حسین از دین فدیه و از دست دادن جدّش مستثنی شده است»، زیرا حسین دین جدّش را ترک کرده است. رسول خدا، ریختن خون او جایز است. نابینایان غریبانه با امام حسین (ع) جنگیدند. در این گونه شورش های غبارآلود، افراد زیرک بر اساس شاخص ها موضع می گیرند.

در اوایل اسلام، رسول خدا (ص) خصوصیات را بیان کرد تا مردم گم نشوند. وی عطرث را به عنوان شاخص به مردم عرضه کرد و عطرت را عدل قرآن دانست و گفت: اگر نمی خواهید منحرف شوید و در حوض کوثر مرا ملاقات کنید، قرآن و عترت را بگیرید. اگر غدیر بر اساس این شاخص حرکت می کرد، قرآن با سرنیزه و فتوای شرعی حل می شد; و در زمان ما شاخص انقلاب اسلامی امام عزیز است. این شاخص تاکنون شورش ها را خنثی کرده است. زمانی که عمامه سیاه قدرت (شریعتمداری) و رساله عملیه را بر سر می گذاشتند، امام را شاخص می دانستند، وقتی طرح تفرقه افکنی منتظری را مطرح می کردند امام را شاخص می دانستند و مردم ما تاکنون با یک اغتشاشات را حل کرده اند. شاخص امام خانم ها و آقایان برای اینکه انقلاب اسلامی در زنجیره و ریل اصلی خود حرکت کند، گفت: اگر نمی خواهید انقلاب اسلامی به بن بست برسد، پشتیبان ولایت فقیه باشید! و انقلاب اسلامی به بن بست نمی رسد، زیرا سید علی در میان شماست.

این نشانگر نورانی تا کنون در شب های تاریک و تاریک جاده را روشن کرده است. این نشانگر روشن یادآور وحدت رهبری است. وحدت رهبری رمز بقای انقلاب اسلامی است. وقتی آزاد شدگان در اردوگاه های عراق گفتند: «سید ابوترابی می گوید»، آقای ابوترابی گفت: «همه مطیعانه گوش کردند و سد سدیدی در مقابل عراقی ها نصب شد». رئيس امت تاكنون فرموده است: «سعيد روحل و سعيد علي يكول» اين دو بزرگوار مي گويند. این راز استقامت است. وصیت نامه شهید حاج قاسم عزیز نیز حول این محور می چرخد. بنابراین وظیفه افسران جنگ نرم روشنگری بر اساس این شاخص است; و تهاجم فرهنگی دشمن نیز بر اساس کاهش این شاخص است. این برو و این میدان. برای تسریع حرکت بر خدای متعال توکل کن!

زلف یار گفت: این یک توصیف بی پایان است.

محمد کرم ساعدپور، تحلیلگر سیاسی و بین المللی

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید