ما در مدیریت نیازمند یک محیط سایبری هستیم/اقدامات چون افسران جنگ نرم نتیجه مطلوب را نمی دهند


ساعت: 16:48
تاریخ انتشار: 1401/01/11
کد خبر: 1818736

حفظ و تداوم انقلاب در گرو دو ویژگی است: اعتماد به سنت های الهی و مردم گرایی.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: ما نیز به عنوان افسران جنگ نرم وارد عمل می شویم اما چون ساختار سخت و خشکی برای آن ایجاد می کنیم به نتیجه مطلوب نمی رسد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمد باکر کلیباف در دیدار با اعضای کنگره مردمی 18 هزار شهید خراسان رضوی در مشهد مقدس با تاکید بر اینکه فرهنگ ایثار و شهادت فرهنگ نجات جامعه اسلامی است، گفت: گام دوم انقلاب اسلامی وجود دارد و ما هستیم. باید به درستی انجام شود، یعنی باید خوب کار کنیم و کار خوب انجام دهیم.

وی نحوه رسیدن به این دو موضوع را خوب کار کردن و خوب کار کردن با تکیه بر سنت های الهی و عوام گرایی بیان کرد: سنت های الهی و عوام گرایی دو معیاری است که هر جا از هر موضوعی از مسائل بین المللی تا مسائلی فاصله گرفته ایم، دچار آن شده ایم. مسائل فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و سیاسی، محیطی و نظامی و من این را به تجربه در مقاطع مختلف انقلاب نوجوانان دیده ام و وقتی مطالعه می کنیم می بینیم که فرهنگ اسلام، قرآن و اهل بیت همان هستند.

کلیباف تصریح کرد: اعتقاد به «من بی مسئولیت هستم» به این معناست که بسیاری از مواقع کاری را انجام می دهیم که محاسباتمان با عقل ابزاری ما جور در نمی آید و از آن دست می کشیم، اما اعتقاد به سنت های الهی یعنی ایمان داشتن. اینکه خداوند قادر مطلق است و بر همه چیز حکومت می کند، اساس پیروزی انقلاب اسلامی همین سنت های الهی بود، پیروزی در دفاع مقدس و حماسه مدافعان حرم بر اساس همین سنت های الهی بود.

وی افزود: در این مورد سوریه به جایی رسیده است که گلوله های تروریست ها به کاخ رئیس جمهور سوریه اصابت می کند. همه گروه ها از آمریکا گرفته تا داعش بودند، اما شهید سلیمانی و مدافعان حرم، کسانی که به فرموده امام خمینی (ره) پابرهنه و دل شکسته از اسلام و مکتب اهل بیت علیهم السلام بودند و با عظمت و قدرت مخالفت کردند. هژمونی آمریکا و غرب بر کل جامعه اسلامی با ساده ترین تجهیزات. در لحظاتی که امیدی به موفقیت نبود، در لحظه ای که طبق سوره احزاب صفوف مؤمنان و کافران تقسیم شد و در آخرین لحظه همه چیز تغییر کرد و در کمتر از یک ماه تحولات عظیمی در چهره تروریست ها

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به شاخص دوم یعنی پوپولیسم، تاکید کرد: اگر فکر می کنیم اقتصاد ما ضعیف است به این دلیل است که مردم را از اقتصاد حذف کرده ایم. اگر امروز در عرصه فرهنگ تأثیرگذار نیستیم، به این دلیل است که کار مردم را رها نکرده ایم، در حالی که حفظ و تداوم انقلاب به هر دو ویژگی اعتماد به سنت های الهی و عوام گرایی بستگی دارد.

کلیباف نیز در بخشی دیگر از سخنان خود پس از تبیین دو شاخصه اصلی مورد نیاز برای اثرگذاری در جامعه گفت: اگرچه معتقدیم عقلانیت با وحی ارتباط دارد و هیچ گاه به عقلانیت ابزاری توجه نمی کنیم، اما انجام درست کار عقلانی است. عمل. «استقرار و برنامه ریزی دقیق نیز یکی از الزامات کارایی و عملکرد خوب است.

وی با بیان اینکه امروز باید درک کنیم که اداره همه چیز حتی کنگره شهدا که یاد و خاطره شهداست و با اراده الهی برگزار می شود، با رفتار مکانیکی و ایستا پیش نمی رود، تاکید کرد: حتی با رفتار و برنامه ریزی پویا هم ممکن است کارها درست نشود. دقیقا انجام شده ما امروز به یک محیط سایبرنتیک در حکمرانی نیاز داریم. حتی در دوران هیئت شهدا.

وی خطاب به اعضای کنگره مردمی 18 هزار شهید خراسان رضوی گفت: فکر نکنید چون کار شهدا را انجام می دهید، با هر رفتاری می توانید آن را انجام دهید. در حالی که کار بر اساس سنت های الهی و مردم گرایی است، باید کاملاً عاقلانه و هوشمندانه رفتار کنیم.

کلیباف امروز با بیان اینکه گفته می شود سرورهای اطلاعاتی و داده های دفاع مقدس هر روز در حال گسترش و به روز رسانی است، گفت: «آیا با جمع آوری داده ها حتی داده های ارزشمند می تواند فرهنگ شهدا را به تنهایی حفظ کند» و گفت: قطعا اینطور نیست. مورد اگر این داده ها هدفمند نباشد و آنها را به اهداف مشخص تبدیل نکنیم، نتیجه ای از آنها نخواهیم گرفت، در حالی که انرژی گام دوم انقلاب است.

وی افزود: امروزه جوامع و کشورهایی که به فرهنگ اهل بیت و قرآن اعتقادی ندارند از مهارت های سایبری در عرصه فرهنگ استفاده کرده اند که حتی برخی از جوانان در دهه 80 و 90 ما را به سمت فضای مجازی جذب کردند. اما ما این ظرفیت سایبری را داریم. «ما آگاه نیستیم.

رئیس مجلس افزود: البته ما نیز به عنوان افسران نرم نظامی وارد عمل می شویم، اما چون ساختار سخت و خشکی برای آن ایجاد می کنیم به نتیجه مطلوب نمی رسد. دلیل این امر این است که با وجود اینکه ما نیت الهی داریم و به سنت های الهی اعتقاد داریم، اما مردم را کنار می گذاریم و تصور می کنیم که گروه محدودی می توانند برای همه مردم کاری انجام دهند در حالی که ما اشتباه می کنیم.

کلیباف افزود: اگر داده های فرهنگی خود را با استفاده از ابزار روز در بافت مردمی و هدفمند ارائه کنیم، عظمت فرهنگ خود را به کل جامعه ارائه خواهیم کرد و در صورت مشاهده انحراف یا خطایی که خطا در همان ساختار و سیستم قابل حل است.

وی تاکید کرد: من بیش از دیگران وظیفه و وظیفه خود می دانم که در این راه کمک و همراهی کنم و امیدوارم با رفتار سازمانی، هماهنگ و مردمی و با تکیه بر باورهایی که ذکر کردم بتوانیم کارها را درست انجام دهیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: اوج موفقیت در فرهنگ ایثار و شهادت و اوج کمک به پویایی نظام ولایی، اثربخشی دین در اداره جامعه است و همه آنچه نیاز داریم روی این هدف مهم تمرکز کنید. .

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید