نترسیدن و امید داشتن در فضای مجازی بسیار مهم است/ لزوم باور افسران نرم نظامی به جنگ در این فضا


ساعت: 14:41
تاریخ ارسال: 05/10/1401
کد خبر: 1887073

سردار کشکولی با بیان اینکه مرعوب نشدن و امیدواری در فضای مجازی بسیار مهم است، گفت: لازم است افسران جنگ نرم در این فضا به جنگ اعتقاد داشته باشند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش سفیرافلاک، سردار مرتضی کشکولی در مراسم افتتاحیه دوره توانمندسازی شبکه مردمی سایبری انقلاب اسلامی و مدیران فضای مجازی گفت: اولین اصل در ورود به فضای مجازی برای افسران و کسانی که می خواهند در این فضا نقش آفرینی کنند این است. اینکه باور کنیم با یک جبهه عظیم در حال جنگ هستیم، اگر این باور نشود، آموزش و تلاش تاثیر چندانی نخواهد داشت، اما اگر اعتقاد بر این باشد که در جنگ شدید با جبهه استکبار جهانی هستیم، به این امر کمک می کند. پیشرفت کار فضای مجازی و تاثیرگذاری و محتوای ایجاد شده موثر است.

وی افزود: جنگ نرم یک ویژگی دارد و این نوع جنگ با جنگ تن به تن متفاوت است، زیرا عموم مردم درک درستی از این موضوع ندارند که ما در حال جنگ هستیم و سربازان سایبری باید این باور را تقویت کنند. و اگر ابهامی وجود دارد باید مطرح شود زیرا حریفی که تکنولوژی دارد از ما جلوتر است و ابزارهای پیچیده ای در اختیار دارد که اگر به آن اعتقاد داشته باشیم درک درست است.

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (علیه السلام) لرستان گفت: ما باید اطلاعات کافی از قدرت دشمن و از خودمان داشته باشیم و هرکس وارد این فضا می شود باید اطلاعات به روز داشته باشد که این نقشه در جنگ هم سخت بوده و امتیازات به دست آمده است. ساخته شده و بس.برنده شدن بسیار موثر است.

وی تصریح کرد: نترسیدن و امید داشتن در این محیط بسیار مهم است و ما به فرماندهی امیدوار و امیدوار به پیروزی و یاری خداوند نیاز داریم و اگر آن فرمانده ناامید باشد نمی تواند بالای سر پیروزی بایستد.

سردار کشکولی گفت: اولویت بندی و توزیع اختیارات نقش مهمی در این کار دارد، باید بخش ها و حوزه ها را به خوبی بشناسید، یک افسر نظامی نرم باید بصیرت داشته باشد و در جهت افزایش بصیرت اقدام کند.

سردار حضرت ابوالفضل (علیه السلام) لرستان، تکلیف مداری را از دیگر اصول در فضای مجازی برشمرد و گفت: در خود فضای مجازی، عناصر موجود در آن فضا باید ارزش محور باشند و در آن فضا باید مواردی وجود داشته باشد. که مطمئنا در این فضا نیز پایداری دارند و دوام نقش بسزایی دارد.

سردار کشکولی خاطرنشان کرد: آگاهی مخاطب در فضای مجازی بسیار مهم است و باید محتوا بر اساس همان اقشار تولید و برنامه ریزی شود تا تاثیرگذار باشد و اگر مناسب نباشد نتایج منفی به همراه داشته باشد تا بتواند بر مردم فکر میکنند.

وی با تاکید بر مردمی شدن در فضای مجازی گفت: هر جا که مردم سر کار بیایند، دشمن مجبور به تسلیم است و رد این جهت تلاشی برای مردمی شدن است، بنابراین درصد زیادی از مردم باید در ادامه چندین سال سواد رسانه ای را بیاموزند. و باید در همه جا توانمند و همراه و قادر به دفاع باشند.

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (علیه السلام) لرستان گفت: شناخت راهبردها و تاکتیک ها بسیار مهم است و باید به سرعت نفوذ دشمن توجه کرد، بنابراین در جنگ شناختی پیروزی و شکست دیر به دست می آید زیرا باید تغییر مسیر داد. دانش و ادراک و این نیاز به صبر دارد.

وی خاطرنشان کرد: در زمان جنگ مجرمان دارو می شدند و اکنون می توانید در فضای مجازی وارد عمل شوید و باید باور کنید، بنابراین سادگی، آسودگی و خلاقیت بسیار مهم است و هر چیزی که ساده تر باشد موثرتر است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید