رئیس سازمان بسیج ادارات: در نتیجه اقدامات ما در جهاد تبیین، تعداد بسیار کمی از افسران ادارات در اغتشاشات اخیر حضور داشتند.

رئیس سازمان بسیج ادارات: در نتیجه اقدامات ما در جهاد تبیین، تعداد بسیار کمی از افسران ادارات در اغتشاشات اخیر حضور داشتند.

فضل الله کفائل رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور با اشاره به اقدامات آن سازمان برای انجام جهاد تبیینی در ادارات گفت: نتیجه این شد که در اغتشاشات اخیر تعداد کمی از افسران ادارات حضور داشتند.

فضل الله کفیل صبح امروز یکم دی ماه در دوره توانمندسازی افسران کشوری سازمان بسیج واحد که در هتل نخل مشهد برگزار شد، با بیان اینکه رهبری نگاه کیفی و کمی به بسیج دارند، اظهار داشت: یکی از اقدامات اصلی در بسیج ادارات بحث میز خدمت است. امروز دفتر خدمات دولت انقلابی همچنان در کشور وجود دارد، اما زمانی بود که ارتباط دولت با مردم قطع شده بود و در سال 1397 بسیج ادارات ابتکار دفتر خدمات را مطرح کرد.

وی افزود: دفتر خدمات ارتباط حاکمان کشور با مردم است. ادارات بسیج از مدیران استانی خواستند با حضور در محلات با مردم دیدار کنند و این یکی از دستاوردهای بزرگ ادارات بسیج است. به مدت 9 ماه از ابتدای سال 20000 باجه سرویس عمومی و 2500 باجه سرویس تخصصی در سراسر کشور دایر شده است.

رئیس سازمان بسیج ادارات کشور افزود: موضوع دیگری که بسیج ادارات به آن ورود کرده است، آمار نیازهای روز و نیازهای انقلاب است. پس از اغتشاشات اخیر که تنها تحت تاثیر فضای مجازی و بر اساس دروغ شکل گرفته است، با استراتژی جهاد تبیینی، طرح شهید هاشمی تدوین شد. پیشنهادی را مطرح کردم که تبیین جهاد با محوریت دولت در نهادهای اداری باشد و پیشنهاد دادیم که معاونان سیاسی استانداران به عنوان روسای ستاد تبیین جهاد استان منصوب شوند.

کفیل با بیان اینکه 18 استان این ستاد را تشکیل دادند، تصریح کرد: در حدود یک ماه و نیم بیش از 5 هزار جلسه آموزشی در پایگاه های اداری بسیج برگزار شد. 1300 جلسه نیز در حوزه های مقاومت، 82 جلسه در وزارتخانه ها با حضور چهره های مردمی و 121 یادواره شهدا برگزار شد. در نتیجه، تعداد بسیار کمی از کارکنان اداری در ناآرامی های اخیر حضور داشتند.

وی بیان کرد: همچنین در اردوهای پیشرفت بیش از 2700 نفر از مدیران کشور از زیرساخت های اساسی کشور بازدید کردند. ظلم نظام این است که نتوانست بیشتر دستاوردهای خود را حتی به صاحبان قدرت نشان دهد.

رئیس سازمان بسیج شعب کشور افزود: همچنین نیازمند انجام کارهای گسترده در حوزه نظام تعلیم و تربیت و برگزاری دوره های آموزشی برای این منظور در شعب بسیج هستیم. با استفاده از این ظرفیت خوب می توانیم اثربخشی آموزش را ارتقا دهیم. در حوزه فضای مجازی و ارتقای کارآمدی نظام اداری پروژه ای با عنوان پایگاه مقاومت بسیج; مدیریت کارآمد» که می تواند به ارتقای کارایی نظام اداری کشور کمک کند.

نگرانی دشمن از پیشرفت کشور در یک سال اخیر باعث ناآرامی های اخیر شده است

همچنین در ادامه این مراسم میشم لطیفی معاون رئیس جمهور با اشاره به حدیثی از پیامبر(ص) در خصوص ویژگی های منافق اظهار داشت: در این حدیث ذکر شده است که عاقبت قیام های آخرالزمان هلاکت است. از عاملان آنها و اسلام ناب محمدی است.هدف تشکیل دولت کریمه محقق شده است. البته باید توجه داشت که نابودی شورشیان در گرو حرکت جهادی و جریان نفاق است.

وی بیان کرد: یکی از دلایل قیام اخیر این است که دشمنان از اتفاقاتی که در یکی دو سال اخیر در جمهوری اسلامی افتاده بسیار نگران هستند. در یک نقطه عطف تاریخی، زمانی که با انحطاط جدی تمدن غرب روبه‌رو هستیم، ناگهان جمهوری اسلامی مسیر جدیدی را با چشم‌اندازی امیدوارکننده در پیش گرفت و این امر دشمنان ما را نگران کرد و همه امکانات خود را برای مقابله با آن در میدان گذاشتند.

رئیس سازمان اداری و امور استخدامی کشور با بیان اینکه اتاق فکر ادارات باید در خدمت مشکلات روز نظام اداری باشند، افزود: 11 مورد به عنوان مشکلات اساسی در دولت شناسایی شده است. که مهمترین آن بحث تورم یکی از دغدغه های دولت است. مسکن، انرژی، صندوق های بازنشستگی و خانواده نیز از دیگر موارد موردی این موضوعات است که کمیته های معناداری باید در حل آن ورود کنند.

لطیفی با اشاره به مشکلات نظام اداری کشور گفت: یکی از این مشکلات بهره وری پایین نیروی کار است. مشکل دیگر، روابط بعضاً ناسالم در نظام اداری و عدم توجه به شایسته سالاری در انتصابات است. مردمی شدن نظام دولتی و اداری نیز از دیگر مسائل جدی ماست. در ضمن توجه به رضایت مردم از دیگر وظایف ماست. شوراهای دقیق باید به رفع این مشکلات توجه کنند.

وی با تاکید بر اینکه در کمیته های همفکری باید افرادی با تفکرات مختلف حضور داشته باشند، افزود: اتفاق نظر بر سر اجماع به بن بست می انجامد. همچنین یکی از مراحل مقدماتی تفکر مواجهه مستقیم با مشکلات است و تفکر با رسیدن به رفاه صورت نمی گیرد.

معاون رئیس جمهور با تاکید بر اینکه بسیج ادارات باید نیازمند مدیریت جهادی باشد، تصریح کرد: همچنین باید توجه داشت که یکی از وظایف بسیج ادارات ارتباط با سایر دستگاه های اجرایی است. علاوه بر این دایره بسیجیان در ادارات باید گسترش یابد و همه کارکنانی که تفکرات انقلابی دارند به چشم بسیجیان دیده شوند. همچنین بسیج نباید خود را به تشریفات محدود کند و دانش و مهارت اعضای خود را ارتقا دهد.

لطیفی با بیان اینکه بسیج ادارات رابط بین نهادها و بدنه مردمی است، گفت: بسیج هر دستگاهی باید گلایه افرادی را که به آن اداره مراجعه کرده اند به گوش مسئولان برساند. همچنین بسیج نباید آزادی خود را وابسته به منابع دولتی کند. همچنین بسیج ادارات نباید در دام جنگ قدرت و اقتدار طلبی بیفتد. همچنین یکی دیگر از وظایف بسیج ادارات حضور در جامعه و دانشگاه ها و پاسخگویی به شبهات مردم است.

دیدگاهتان را بنویسید