وظیفه رسانه هدایت جامعه به مبانی انقلاب است/ تقویت روحیه مطالبه گری، شفافیت و عدالت فرهنگی در راس کارها قرار دارد.


ساعت: 14:25
تاریخ انتشار: 1400/11/24
کد خبر: 1808401

حسنی گفت: وظیفه اصلی رسانه ها هدایت جامعه به مبانی اساسی انقلاب، اعتقادات و عزت ملی کشورمان است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از موج بیانی; امرولا حسنی امروز در نشست خبری گفت: مهمترین مسئله امروز رسانه ها جنگ با روایت است.

وی با بیان اینکه جامعه امروزی دائماً به دنبال اطلاعات پیرامون خود است و واقعیت های پیرامونی برای جامعه امروزی ضروری و مهم است، خاطرنشان کرد: رسانه ها در این زمینه نقش مهم و لاینفک دارند و باید دید چه تعداد از رسانه ها توانسته اند تکمیل کنند. این کار دشوار

حسنی افزود: تا قبل از سال 60 که پدیده ارتباطات جمعی و شخصی مانند امروز خود را نشان نمی داد، چنین مشکلی وجود نداشت و اطلاعات مختص یک جغرافیای خاص بود، اما پس از انقلاب رسانه ای، مرزهای جغرافیایی برداشته شد. و هر رویداد به صورت آنی و در کمتر از یک ثانیه پخش می شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: یک غول رسانه ای وجود دارد که سعی دارد عکس این موضوع را نشان دهد و متاسفانه موفق شد.


* وظیفه رسانه هدایت جامعه به مبانی انقلاب است

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی به قدری بر جهاد تبیین تأکید کردند که جدی گرفتن آن را یک وظیفه و تکلیف واجب دانستند و عزت ملی کشورمان است.

حسنی با بیان اینکه اگر با کمک رسانه ها نتوانستیم آنچه را که داریم توضیح دهیم، این غول رسانه ای بیگانه توضیح می دهد: پس از گذشت 43 سال از پیروزی انقلاب اسلامی به دلیل کم کاری متولیان فرهنگی، هنوز نتوانسته ایم. قادر به تبیین آنچه ما دشمن داریم چیزی است که وجود ندارد.» پهلوی را توضیح و تصریح می کند.

وی افزود: رسانه ها در این زمینه مسئولیت خطیر و سنگینی دارند و باید توجه داشت که روزی ما نیز پاسخگوی عملکرد خود خواهیم بود.


* فرهنگ به ناتوی فرهنگی تبدیل شده است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با بیان اینکه موضوع فرهنگ به عنوان یک ارزش از شبیخون بیرون آمده و اکنون تبدیل به یک ناتوی فرهنگی شده و همه کفر را بر علیه اسلام قرار داده است، افزود: تمام امید کشورهای مظلوم این است. جمهوری اسلامی ایران تنها کشوری بود که با ظلم روبرو شد.

وی گفت: امروز جمهوری اسلامی ایران در راس منطقه قرار دارد اما سوال اینجاست که چرا این موضوع را توضیح نمی دهیم.

حسنی خاطرنشان کرد: فارغ از جناح ها و گروه های سیاسی به سمتی می رویم که بتوانیم جهاد تبیین انجام دهیم و در این راستا اهالی فرهنگ، هنر و رسانه و مردم متولی ما هستند.


* تقویت روحیه مطالبه گری ضروری است

وی با بیان اینکه مطالبه گری و تقویت روحیه پختگی امری ضروری است، گفت: باید فرهنگ پختگی را در عرصه های مختلف در بین مردم افزایش دهیم.

وی گفت: متأسفانه عدالت فرهنگی اتفاق نیفتاد یا بسیار محدود بود و یکی از اقدامات ما ردیابی و دیدن سهم روستایی به دور از عدالت فرهنگی خواهد بود و در این زمینه رسانه ها باید کمک و جستجو کنند. حسنی.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان تاکید کرد: شفافیت مهمترین وظیفه ما در همه عرصه هاست و زمانی که مطالبه گری کردیم باید این موضوع فراموش شده یعنی شفافیت را احیا کنیم.

وی با بیان اینکه باید از آزادی مطبوعات جمهوری اسلامی به خوبی استفاده کنیم، گفت: من به عنوان حافظ فرهنگ و رسانه استان با تمام توان از رسانه ها حمایت می کنم مشروط بر اینکه محتوای رسانه ها باشد. مستند و دقیق است.”

حسنی با اشاره به انتشار نامعلوم و بدون سند برخی اخبار در فضای مجازی که صحت ندارد، گفت: رسانه ها در زدودن فضای جنگ روانی و شایعه سازی بسیار موثر هستند.


* انقلابی یعنی بازگشت به آرمان های فراموش شده انقلاب اسلامی

وی خاطرنشان کرد: ما به عنوان متولی فرهنگ، هنر و رسانه پیگیر همه مشکلات و مطالبات خواهیم بود اما در برخی موارد اصحاب رسانه هستند که باید به دنبال و مطالبه مورد نیاز باشند.

حسنی افزود: در حوزه شفافیت همه کمک‌ها را به هر یک از دستگاه‌ها اعلام می‌کنیم، اما رسانه‌ها باید نظارت کنند که این کمک‌ها در کجا هزینه شده و تا چه اندازه موثر بوده است و البته دستگاه‌ها نیز باید نظارت کنند. پاسخگو باشد.»

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با بیان اینکه وضعیت سینماها و وجود دو سینما در زنجان خوب نیست، گفت: مذاکراتی انجام شده تا بتوانیم در این حوزه سینمایی ایده داشته باشیم. “

وی با بیان اینکه عدالت فرهنگی مبتنی بر تامین منابع به مردم است، افزود: محور اصلی کار ارشاد جوانان کانون های فرهنگی هنری مساجد خواهد بود که به دلیل حضور بیشتر جوانان در این حوزه ها از آن غفلت کرده ایم. تاکید دولت سیزدهم استفاده از ظرفیت جوانان است.

حسنی در خصوص تعریف انقلاب گفت: انقلاب یعنی تغییر و حرکت انقلابی به معنای حرکتی است که باعث تغییر می شود، بنابراین اصول انقلاب فراموش شده است و انقلابی به معنای بازگشت به آرمان های انقلاب است در حالی که در این زمینه قطبی نداریم. “

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید