چرا شایعه تعطیلی مدارس امیکرون شنیده می شود؟ / تاج آفریقا; «کشور» در هزاران شایعه!

ساعت: 15:59
تاریخ انتشار: 1300/09/22
کد خبر: 1791865

شایعات درباره Omicron سرانجام مدارس را به صورت نیمه رسمی تعطیل کرد و سازمان بهداشت جهانی در مورد بیماری زایی Omicron تردید داشت، اما کارشناسان قادر متعال آن را به غول وحشتناکی تبدیل کردند که مدارس را به کما بازگردانده است!

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ بازگشایی مدارس (از نظر تعداد کلاس ها) با این وعده شروع شد که کلاس ها با یک سوم تا یک دوم ظرفیت اصلی برگزار می شود. اما با شرایط سخت وزارت آموزش و پرورش از یک سو و کمبود فضای آموزشی برای رسیدن به این هدف از سوی دیگر، به هر حال این اتفاق افتاد و بازگشایی پس از 21 ماه تعطیلی مدارس صورت گرفت.

به هر حال آموزش و پرورش، اولیای دانش آموزان و گاه خیرین حوزه تعلیم و تربیت چندین صبح دست به کار شدند تا مدارس را باز نکنند و به اصطلاح لامپ ها را خاموش نکنند.

اما در این شرایط، خبر شیوع اومیکرون کرونا در کشورهای آفریقایی دوباره نظام آموزشی را مختل کرد و این خانه که در حال احیاء است دوبار فروریخت!

اما به محض انتشار خبر شیوع این بیماری در سراسر جهان، دولت و نهادهای مسئول بلافاصله راه‌ها و کوره‌هایی را که می‌توانست وارد و گسترش یابد مسدود و محدود کردند.

با این حال، در 17 روزی که از انتشار خبر Omicron در آفریقای جنوبی می گذرد، مدارس این کشور تقریبا تعطیل و برخی تعطیل شده اند و والدینی که امروز مشتاقانه همه فرزندان خود را به مدرسه می برند، به شدت با آموزش و پرورش مخالف هستند. حضور دارند.

d109c9fb c4a7 4594 bbbf 496f8a91e9b0 خبر خاکستری

اما اینکه چرا خبر انتشار جهش omicron در کشورمان تا این حد پوشش داده شده جای تعجب دارد. البته چرا بحث برانگیز و بی سابقه است!

شکل و شمایل اطلاعات Omicron با میل به شایعات

f915e57e 76f7 40c7 a267 2c7376615423 خبر خاکستری

در پنجمین خطر، 17 روز گذشته، خبر شیوع سویه omicron توسط سازمان بهداشت جهانی تایید و منتشر شد. اطلاعات این خبر تقریباً به طور کامل مبتنی بر فرضیه‌ها بود. این در حالی است که سازمان بهداشت جهانی از تحقیقات بیشتر در این خبر و اخبار آتی خبر داده است.

اما در کشور ما خبر Omicron به بدترین شکل ممکن و با عواقب نابخشودنی در رسانه ها منتشر شد.

1662a479 775a 4bd3 a6db e0c2ddd3dd3b خبر خاکستری

وقتی یکی از مهم ترین رسانه های کشور معتقد است که عفونت امیکرون به جای 500 درصد، 500 برابر دلتا است و در این صورت این رقم را سرلوحه و تیتر قرار می دهد، والدین دیگر نگران سلامتی نیستند. کاری انجام ندهند جز جلوگیری از رفتن کبدشان به مدرسه. زیرا این میزان عفونت می تواند کشنده و کشنده باشد.

با این حال، سازمان بهداشت جهانی و سازمان بهداشت آفریقای جنوبی به عنوان متولیان اطلاعات شاخص‌های این حوزه، بارها اعلام کرده‌اند که آزمایش‌ها در این زمینه هنوز به نتایج قطعی نرسیده است. با این حال، توصیه مشترک سازمان بهداشت جهانی برای جلوگیری از عفونت omicron با سایر ذینفعان در راستای پروتکل های بهداشتی و حفظ فاصله های اجتماعی است.

3338d90d 1051 47d3 8c3a 7422765ee40f خبر خاکستری

از سوی دیگر بار 21 ماه تعطیلی بر دوش مسئولان آموزش و پرورش بحران های جبران ناپذیری مانند افت تحصیلی است که این گونه بحران ها و پیامدهای شوم ابتدا دانش آموز را تحت الشعاع قرار می دهد و آینده او را تحت الشعاع قرار می دهد.

اما این سوال پیش می آید که چرا اولیای دانش آموزان تنها با شنیدن اخبار از رسانه های مورد اعتماد خود محفوظ هستند و واکنش نشان می دهند.

با این حال تقریباً همه والدین در این بازه زمانی به اندازه ای که لازم است با فضای مجازی و خواندن و نوشتن ارتباط برقرار می کنند تا بتوانند اخبار مورد نیاز خود را از این طریق رصد کنند و با اخبار حساس برخورد کنند، جزئیات این خبر از پژوهشگاه چندین منبع خبری و پی بردن به صحت اخبار متناقض با نتیجه گیری شخصی.

موجی از وحشت و اضطراب در مورد هیچ

دکتر مایک رایان، مدیر اجرایی برنامه بهداشت اضطراری سازمان جهانی بهداشت، در 4 دسامبر اعلام کرد که انتظار می رود که Omicron نسبت به پیشینیان خود مسری تر باشد، می گوید: خیلی زود است که نتیجه گیری کنیم که این سویه جدید باعث بیماری شدیدتر می شود. گزارش های اولیه از اولین موارد شناسایی شده توسط گروهی از دانش آموزان نشان می دهد که بیماران جوان علائم خفیف تری نسبت به بزرگسالان داشتند.

8d6a796d 1631 446d 9266 3ed01e30acbf خبر خاکستری

پیش از این، کارشناسانی که گاه به اظهار نظر در مورد هرم اومیکرون شهرت نداشتند، از وضعیت اسفبار جوانان آفریقایی با اومیکرون، از جمله افراد مبتلا به این بیماری، یعنی جوان 20 ساله، خبر داده بودند.

ما هنوز نمی دانیم که آیا این جهش مسری تر است یا نه.

دکتر حمیدرضا جماعتی، دبیر کمیته علمی ملی مبارزه با تاج و تخت امروز در گفت و گو با ایسنا، گفت: هنوز اطلاعات کافی در مورد نسخه Omicron نداریم و طی چند هفته آینده بر اساس مطالعات کشورهایی که این جنبه وجود دارد، اطلاعات کافی به دست خواهیم آورد. . «هنوز سازمان بهداشت جهانی و CDC ایالات متحده همچنین می گوید که به دلیل کمبود اطلاعات، ما نمی دانیم که آیا جهش مسری تر است یا نه. آیا باعث افزایش شدت بیماری می شود یا خیر؟ و … همه اینها برای کارشناسان علامت سوال است; به همین دلیل باید اطلاعات کافی در مورد آمیکرون به دست آورد تا ببینیم آیا نیاز به تغییر دارو است یا خیر.

cf416fd2 a160 4a8f a885 6423626f608f خبر خاکستری

اما سوالی که به ذهن متبادر می شود این است که مصاحبه های آهنگین و رنگارنگ کارشناسان و متخصصان و اطلاعات موجود در این گفت وگوها که طی 17 روز گذشته به ناحق روح خانواده ها و والدین دانش آموزان را آزرده کرده است. چه داده های عملی و چه دانشی در مورد یک بیماری جهانی ارائه و منتشر شده است. در عین حال سازمان ها و مراجع بهداشتی در سطح جهانی اذعان می کنند که هنوز برای واریانت Omicron نمایه و شناسنامه در زمینه علمی ندارند!

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید