خطر بستری شدن در بیمارستان به دلیل امیکرون 81 درصد کمتر است / فرد مبتلا به امیکرون در 72 ساعت اول بیماری را منتقل می کند.

ساعت: 11:25
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۰۲
کد خبر: 1802389

سید راشد جزایری معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: خطر بستری شدن در بیمارستان به دلیل سویه آمیکرون برای افرادی که 2 دوز و 3 دوز واکسن کراون دریافت کرده اند به ترتیب 65 درصد و 81 درصد کمتر است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش جهانبین نیوز؛ سید رشید جزایری معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: ششمین گام از طرح بسیج سراسری سرلشکر حاج حاجسم سلیمانی بر اساس سه شعار مشارکت انسانی، حداکثر واکسیناسیون و استفاده از فناوری های نوین در 4 محور برگزار می شود. آموزش و اطلاعات، مراقبت، نظارت و پشتیبانی. کار می کند.

وی گفت: بر اساس گزارش آژانس بهداشت بریتانیا، خطر بستری شدن در بیمارستان برای افراد مبتلا به آمیکرون 50 درصد کمتر از سویه دلتا است. 81 درصد کمتر

جزائری گفت: میزان نمونه برداری تاج از کل جمعیت استان 35.7 است و در چهارمحال و بختیاری 92 درصد از گروه سنی 12 تا 18 سال (گروه هدف بسیار مهم آمیکرون) واکسینه شده اند.

وی گفت: واکسیناسیون مادران باردار 61 درصد، مربیان 96.4 درصد و کل گروه سنی 12 سال به بالا در استان 78 و نیم درصد است.

جزائری با بیان اینکه میزان واکسیناسیون دریافتی مردم چهارمحال و بختیاری 4 درصد بالاتر از میانگین کشوری بوده است، گفت: نوبت سوم واکسن تاج با 150 هزار دز به 18 درصد از جمعیت هدف استان چهارمحال و بختیاری تزریق شد.

جزایری با تاکید بر اینکه 60 تا 70 درصد بیماران مبتلا به سویه آمیکرون غالب طی دو هفته آینده حضور خواهند داشت، گفت: سویه آمیکرون تنها 5 روز بیشترین دوره انتقال را دارد و فرد مبتلا بزرگترین ناقل این بیماری است. برای 72 ساعت اول.”

جزائری تصریح کرد: با پیگیری، تحویل، واردات و توزیع 63 هزار دوز واکسن کراون در استان، در حال حاضر کمبود واکسن نداریم.

وی یادآور شد: آنفولانزای حاد تنفسی در استان وجود داشته و تاکنون 187 مورد شناسایی و نمونه برداری شده که از این تعداد 31 مورد مثبت اعلام شده است.

جزایری با اذعان به اینکه این آزمایشات برای اولین بار در آزمایشگاه مرکز بهداشت استان انجام شد و پیش از این به تهران اعزام شده بود، گفت: 30 بیمار مبتلا به آنفولانزای نوع A و یک بیمار مبتلا به آنفولانزای نوع B بودند که از این تعداد 28 بیمار بستری شدند و 3 نفر در کلینیک سرپایی درمان می شود.

وی گفت: آنفولانزا در حال حاضر بیشتر دانش آموزان و گروه سنی 7 تا 12 سال را هدف قرار داده است. حداقل دو تزریق واکسن کراون از شیوع آمیکرون جلوگیری کرده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید