هزاران دانش آموز بوشهری صاحب مدارس جدید شدند/ آغاز موج نوسازی مدارس استان وبوشر با همت جهادگران

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ با تشکر از گزارش؛ مدرسه یکی از مهم ترین ساختمان ها در هر جایی است که افراد در آن یاد می گیرند و عاقل می شوند.

برای هر کشوری باید ساخت و تجهیز مدارس در اولویت باشد زیرا تنها راه پیشرفت هر کشوری بالا بردن سطح دانش و شخصیت مردم آن کشور است.

اگرچه تلاش های زیادی در زمینه بازسازی مدارس در حال انجام است، اما با توجه به عملکرد ضعیف برخی از دولت های گذشته و همچنین تعداد زیاد کلاس های تخریب شده، تعداد زیادی از مدارس استان بوشهر نیاز به بازسازی یا نوسازی دارند.

برای داشتن ایرانی پویا چاره ای جز نگاه ویژه به مدارس نداریم و باید از ظرفیت موجود برای افزایش حداکثر سرعت در به روز رسانی امکانات آموزشی استفاده کنیم.


1700 کلاس درس تخریب شده در استان بوشهر وجود دارد

هم اکنون 1711 کلاس درس تخریب شده در قالب 414 مدرسه در 10 شهرستان این استان وجود دارد که نیازمند تخریب و بازسازی هستند.

مخرب ترین کلاس های درس در شهرهای دشستان، بوشهر و تنگستان قرار دارد.


70886365748 346 خبر خاکستری

به گفته کارشناسان، 39 هزار و 179 دانش آموز شامل 15 هزار و 167 پسر، 15 هزار و 137 دختر و 8 هزار و 875 دانش آموز نیز در کلاس های مختلط در کلاس های فروپاشی قابل استفاده تدریس می شوند.

متأسفانه حدود 340 دانش آموز از استان بوشهر به دلیل تخریب مدارس در برخی روستاها و مناطق در آلونک تحصیل می کنند که تعداد این مدارس به حدود 17 مدرسه و در مناطق مختلف استان در سطح شهرها (سکونتگاه های غیررسمی و حاشیه ای) می رسد. ) ولسوالی ها و روستاها وجود دارد.


آغاز کار جهادی برای ساخت مدرسه و فضاهای آموزشی در استان

پس از روی کار آمدن دولت جدید و تغییر نگرش مدیران در استان بوشهر، دستور نوسازی مدارس با سرعت و کیفیت بیشتری صادر شد و در این مدت کوتاه شاهد افتتاح و بهره برداری از چندین پروژه آموزشی بودیم. از جمله استخر دانش آموزی با کیفیت و همچنین بیش از 14 مدرسه در هفته دولت به بهره برداری رسید.

علاوه بر اینها چند زمین چمن مصنوعی برای مدارس و همچنین تجهیز مدارس از جمله ایزوگام برای تمامی مدارس استان وجود داشت که به گفته مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر شاهد آن نخواهیم بود. امسال دیگر سقف مدارس نشتی دارد.

در همین راستا با توجه به آغاز ماه مهر و سال تحصیلی جدید و تلاش های جهادی مدیران دولت انقلابی معاونت تعمیر مدارس استان بوشهر، سه مدرسه دیگر در اختیار آموزش و پرورش و آموزش و پرورش استان بوشهر قرار گرفت. دانشجویان می توانند در سال تحصیلی جدید از این تسهیلات بهره مند شوند

همچنین یک مجتمع آموزشی همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید به نفع دانش آموزان استان بوشهر به بهره برداری رسید.

ابراهیم احمدی مدیرکل نوسازی مدارس استان بوشهر در این خصوص گفت: رویکرد ما در دولت جدید بهره وری حداکثری و تسریع در آماده سازی مدارس برای جبران کمبود کلاس های استاندارد است.

در این راستا پروژه های در حال ساخت استان بوشهر را به چند اولویت تقسیم کردیم و موفق شدیم مدارسی را در شهرهای مختلف برای استفاده دانش آموزان در این فرصت محدود آماده کنیم.

مدیرکل نوسازی مدارس استان بوشهر گفت: در هفته های گذشته و در هفته دولت بیش از 14 مدرسه و پروژه آموزشی در استان بوشهر افتتاح شد و این افتتاحیه ها در شهرهای مختلف صورت گرفت تا دانش آموزان بتوانند از این امکانات استفاده کنند.
وی گفت: همزمان با هفته دفاع مقدس چندین مدرسه از جمله مدرسه دخترانه کوثر با 12 کلاس درس در مساحت یک هزار و 693 مترمربع و 2 هزار و 514 متر مربع محوطه سازی با مشارکت ملی مناطق نفت خیز جنوب به بهره برداری رسید. شرکت با اعتبار 125 میلیارد ریال.

احمدی تصریح کرد: پیش بینی می شود با در اختیار قرار دادن این مدرسه برای آموزش و پرورش شهرستان دیر، حدود 400 دانش آموز از مدرسه نوسازی شده ساخته و تامین شده استفاده کنند.

وی بیان کرد: در سال تحصیلی جدید بیش از بیست مدرسه و مجتمع آموزشی جدید در اختیار دانش آموزان و معلمان استان بوشهر قرار گرفت تا سال تحصیلی را با سهولت بیشتری آغاز کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید