استان اردبیل در محاصره برف و کولاک / تعطیلی مدارس استانی و تعطیلی مراکز حمل و نقل

ساعت: 17:40
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۲۶
کد خبر: 1801024

شدت بارش های سیل آسا ارتفاع برف را در مناطق شهری به 60 سانتی متر رساند و استان اردبیل در محاصره کولاک قرار گرفت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش سبلان ما، بارش شدید برف در اقصی نقاط اردبیل چهره این استان را به سال های گذشته بازگردانده و باعث خوشحالی مردم و روستاییان شده است.

ارتفاع برف در معابر شهری بیش از 35 سانتی متر و در ارتفاع بیش از 60 سانتی متر است.

به گفته مدیریت مرکز راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان، محور حلال – پونل نیز به دلیل بارش برف و بلاتکلیفی مسیر در حوزه استحفاظی استان گیلان مسدود است. ویلچر و تجهیزات ایمنی زمستانی اجباری است.

کارمندان یک ساعت بعد دفتر را ترک می کنند

معاون مدیریت و توسعه منابع استانداری اردبیل در نامه ای به تمامی ادارات از آغاز به کار تمامی دستگاه های اجرایی استان به جز مراکز درمانی و خدماتی با یک ساعت تاخیر از ساعت 8 صبح فردا خبر داد.

بر این اساس، کارکنانی که امروز با حداکثر یک ساعت تاخیر در محل کار خود حاضر شده بودند، تبرئه و شهرهای شمالی استان که بارش برف سنگینی ندارند، از این تصمیم رها شدند.

مدارس استان اردبیل برای سومین روز متوالی تعطیل شد

روز گذشته و امروز مدارس استان اردبیل به دلیل برودت هوا و بارش برف تعطیل بود و تمرینات از طریق شاد پیگیری شد.

روز دوشنبه 26 دی ماه 93 به دلیل بارش برف و برودت هوا در اردبیل کلیه دوره های صبح و بعدازظهر به صورت نیمه حضوری از طریق شبکه شاد برگزار می شود و آزمون های مستقیم لغو و به چند روز آینده موکول می شود.

همچنین امتحانات نهایی پایه دوازدهم (داوطلب آزاد و سایر واحدها) و پایه نهم (بزرگسالان و داوطلبان آزاد) به صورت حضوری برگزار می شود.

این یخچال اردبیل را پوشانده است

بر اساس نقشه های هواشناسی تا فردا شب (دوشنبه 26 دی ماه) شاهد ناپایداری های جوی خواهیم بود. بنابراین آسمان ابری و مه آلود و بارش برف ادامه دارد.

با توجه به وزش باد (در اکثر مناطق مرکزی با سرعت زیاد) کولاک یکی دیگر از پدیده ها به ویژه در جاده ها و معابر استان خواهد بود.

غلظت بارش در مناطق مرکزی و جنوبی استان پیش بینی می شود. اما از امروز (یکشنبه 26 دی ماه) کاهش دما و عدم دمای بالای صفر درجه سانتیگراد در طول روز در مناطق مرکزی و جنوبی استان پیش بینی می شود.

در شب‌ها در این مناطق یخبندان حاکم می‌شود و بامداد سه‌شنبه (۲۷ دی) در برخی مناطق دمای هوا تا منفی ۱۸ درجه کاهش می‌یابد.

انتهای پیام/ م

دیدگاهتان را بنویسید