اورژانس در کوهرنگ; ارتفاع برف در روستاها به 6 متر رسید/ احتمال تخریب منازل روستایی و تخلیه اضطراری 34 واحد مسکونی/ محاصره مردم «بازفت و موگویی» در برف

اورژانس در کوهرنگ;  ارتفاع برف در روستاها به 6 متر رسید/ احتمال تخریب منازل روستایی و تخلیه اضطراری 34 واحد مسکونی/ محاصره مردم «بازفت و موگویی» در برف

بارش بی‌سابقه و سنگین برف در شهرستان کوهرنگ باعث تخریب بسیاری از روستاها و تخریب خانه‌های روستایی شد. ارتفاع برف در مناطق شهری کوهرنگ تا 3.5 متر و در مناطق کوهستانی و روستایی به 6 متر رسید!

به گفته مسئولان و مردم، ارتفاع برف در مناطق شهری کوهرنگ به 3.5 متر و در مناطق کوهستانی و روستایی به 6 متر رسیده است که راه ارتباطی 100 روستای این منطقه قطع شده است. مرکز شهر و مردم روستایی در خانه های خود گیر افتاده اند

به گزارش تسنیم، تلاش نیروهای امدادی در مناطق برفگیر از روز گذشته آغاز شده و در حال امدادرسانی به مردم ساکن در شهرها و روستاها هستند و امدادرسانی همچنان ادامه دارد. گردنه چری، شاه منصوری و تراز به دلیل ریزش بهمن مسدود است و تردد جاده ها به کندی انجام می شود و تردد بدون زنجیر چرخ امکان پذیر نیست.

اگرچه مدیریت بحران استان چهارمحال و بختیاری تمام توان خود را برای بازگشایی مسیرهای برف روبی و کمک به افراد گرفتار به کار می گیرد، اما بر اساس اعلام مدیرکل مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری، پیگیری های لازم انجام شده است. برای ارسال تجهیزات برف روبی از استان های دیگر از طریق وزیر کشور انجام شد.

انتقال تجهیزات لازم به چهارمحال و بختیاری

احمد وحیدی وزیر کشور در بدو ورود به استان چهارمحال و بختیاری در جمع خبرنگاران گفت: هدف اصلی از سفر به استان چهارمحال و بختیاری بررسی وضعیت مردم این استان در بارندگی های اخیر است.

وی بیان کرد: بررسی نواقص و اقدامات لازم از اهداف ورود ما به استان چهارمحال و بختیاری است.

وزیر کشور گفت: با توجه به اینکه برخی از روستاها راه ها را مسدود کرده اند، ممکن است نیاز به کمک رسانی و ارسال خودرو داشته باشند.

وحیدی در پایان خاطرنشان کرد: با وجود اینکه تعداد قابل توجهی تجهیزات به این استان منتقل شده است، اما تمامی آنها بررسی و اقدامات لازم انجام می شود.

ارتفاع برف بسیار زیاد است

غلامعلی حیدری; استاندار چهارمحال و بختیاری در جلسه مدیریت بحران استان گفت: رئیس جمهور برای جویا شدن آخرین وضعیت استان چهارمحال و بختیاری تماس گرفت و دستوراتی را به معاون اول داد و مخبر دستورات مسئولان برای رفع مشکلات را گزارش کرد. .

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: در برخی مناطق بولدوزر نمی تواند برف روب کند و امدادرسانی به دو منطقه بازفت و موگویی بسیار سخت است. در بازفت نیز عمق برف بسیار زیاد است و اکیپ های تراز مجبور شدند در 67 روستای بازفت که در محاصره برف هستند حضور یافته و خدمات رسانی کنند.

وی گفت: با این برف سنگین، منطقه موگویی در محاصره برف قرار گرفته و با هماهنگی انجام شد تا از لرستان و الیگودرز راه باز شود و همه دستگاه ها باید امکانات خود و امکاناتی را که از سایر استان ها وارد استان شده است بسیج کنند. کشور باید عادلانه توزیع شود.

حیدری با بیان اینکه این سیل در شهرستان های لردگان، فولار و حنمیرزا رخ داده است، افزود: پیمانکارانی که در شهرستان ها ماشین آلات دارند، موظف به پشتیبانی از ظرفیت قرارگاه های حاتم الانبیاء(ع) و امام حسن(ع) هستند. باید استفاده شود، شهرداران ماشین آلات دارند و فرمانداران باید و فرمانداران باید همه تجهیزات را فعال کنند و متوقف نشوند.

تخلیه اضطراری 34 واحد مسکونی در شهرک کوهرنگ

چرب؛ مدیرعامل جمعیت هلال احمر چهارمحال و بختیاری گفت: با توجه به ناامنی منازل مسکونی و احتمال زیاد تخریب منازل در روستاهای نیاکان، فنی آباد و دهنو از نقاط مرکزی، تخلیه فوری این منازل در حال انجام است.

وی با اشاره به اینکه این افراد به منازل عزیزان، فرزندان و بستگان خود خواهند رفت، گفت: هنوز صحبتی از اسکان اضطراری در سطح شهرستان نشده است.

مثنوی از آمادگی جمعیت هلال احمر برای اسکان اضطراری در سطح استان و به ویژه شهرستان کوهرنگ در صورت نیاز خبر داد و گفت: آمادگی لازم این جمعیت از نظر تامین وسایل زندگی و تامین اورژانس وجود دارد. اسکان و مشکل خاصی در مورد اسکان اضطراری وجود ندارد.

مثنوی افزود: هم اکنون انبارهای امدادی شهرستان و استان اقلام مورد نیاز را ایمن سازی کرده اند و در صورت نیاز می توان از ظرفیت باشگاه ها، مدارس و پایگاه های امداد و نجات برای اسکان اضطراری استفاده کرد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گفت: بر اساس آخرین آمار مرکز ارجاع جمعیت هلال احمر استان از آغاز بارندگی های جاری تاکنون به 29 حادثه در استان امدادرسانی شده است. .

وی از اسکان 57 نفر در مراکز امداد و نجات استان در این مدت خبر داد و گفت: تاکنون 266 نیروی عملیاتی در قالب 67 تیم امدادی به محل اعزام شده اند و 33 دستگاه آمبولانس نیز در محل حادثه حاضر شده و امدادرسانی کرده اند.

دیدگاهتان را بنویسید