اسکله بین المللی بوشهر پایانه راه اندازی رویداد است/ رونق گردشگری بوشهر در گرو بهره برداری از ظرفیت است

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از تشکر؛ در جام جهانی 2022 که به میزبانی قطر برگزار می شود، 32 تیم حضور دارند و تاکنون 32 کشور به طور مستقیم منتظر آغاز این بازی ها هستند.

بوشهر با توجه به همجواری قطر با ایران و به ویژه نزدیکی به خلیج فارس و استان بوشهر و همچنین نیاز قطر به استفاده از زیرساخت های ایران از اهمیت ویژه ای برخوردار شده است که یکی از آنها ترانزیت کالا و مسافر از دریا است. پایانه های محدود

برای این منظور، بوشهر برای استفاده از این ظرفیت و تجربه حضور گسترده گردشگران جام جهانی، چه به عنوان منبعی برای ایرانیان و چه به عنوان مقصدی برای سایر گردشگران، به پایانه های کافی و همچنین خودروهای با کیفیت و استاندارد کافی نیاز داشت.

به گفته مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر، با سرمایه گذاری های انجام شده، پایانه مسافربری دریای بوشهر در روزهای آینده به بهره برداری می رسد که می تواند نویدبخش توسعه بزرگی در حوزه گردشگری و معرفی ایران به سایر کشورها باشد. مردم.


151287012 orig خبر خاکستری


پروژه پایانه مسافری دریایی بین المللی بوشهر

محمد شکیبی نسب مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر در این خصوص گفت: پروژه پایانه مسافری دریایی بین المللی بندر بوشهر در 2 قطعه دریایی و سالن ترمینال در دستور کار اداره کل بنادر قرار دارد. و امور دریانوردی استان بوشهر.

وی بیان کرد: قسمت دریایی این پروژه تکمیل شده و هم اکنون آماده پهلوگیری کشتی های مسافربری است.

شکیبی نسب ادامه داد: شناور طراحی قسمت دریایی پروژه شناورهایی به طول 150 متر و ورودی آب هفت متر است و عمق برای جا دادن این شناورها طراحی شده است.

وی گفت: در قسمت بهسازی سالن نیز این پروژه همزمان با هفته دولت آغاز شد و پیشرفت فیزیکی آن هم اکنون مطلوب ارزیابی می شود.


بهره برداری از پایانه مسافربری دریایی بوشهر با اعتبار 70 میلیارد تومان

شکیب نسب گفت: اعتبار اولیه سالن پایانه مسافربری دریایی بین المللی بندر بوشهر 70 میلیارد تومان است که قسمت اول بهسازی مربوط به بازی های قبل از جام جهانی و قسمت دیگر شامل بهسازی محوطه است. و محیط بعد از جام جهانی خواهد بود.

وی با اشاره به اعتبار 80 میلیارد تومانی بخش دریایی پروژه مذکور، ادامه داد: پروژه پایانه مسافری دریایی بین المللی بندر بوشهر تا 4 آبان ماه آماده بهره برداری می شود تا ورود و خروج مسافران جام جهانی 2022 انجام شود. مسابقات قهرمانی فوتبال قطر از این ترمینال برگزار می شود

همچنین در این ارتباط مدیر کل ورزش و جوانان استان بوشهر به این موضوع اشاره کرد.

صالح احمدی سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان بوشهر با اشاره به اینکه در آستانه جام جهانی فوتبال در قطر هستیم، گفت: اسکله مسافری بندر بوشهر دارای یک کشتی مسافربری پیشرفته با ظرفیت 1700 نفر است. انتقال تماشاگران از بوشهر


9798iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii خبر خاکستری

احمدی افزود: این اتفاق می تواند تاثیر مثبتی در شناخت استان بوشهر و ظرفیت آن داشته باشد.

هرچند از نظر ورزشی به جز حضور قطعی یکی از فوتبالیست های بوشهری که به جرأت می توان گفت در جمع بهترین های جهان قرار دارد، نمی توان امیدی به کسب سود زیادی برای فوتبال استان بوشهر داشت. اما در صورت برنامه ریزی می تواند برای استان بوشهر مفید واقع شود که مهمترین آنها در حوزه گردشگری است.

اینها بخشی از ظرفیت های موجود در استان بوشهر است که باید دید با شروع جام جهانی چگونه از ظرفیت های استان بوشهر استفاده می شود و یا شاید با توجه به فرصت های فراوان از دست برود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید