پروژه راه آهن بوشهر-شیراز در استان بوشهر شناسایی شد که اعتبارات تهاتری در انتظار است/پیمانکار دو بخشی

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از اسپاس ; مردم بوشهر مدت ها منتظر شنیدن صدای سوت قطار در این استان بودند، اتفاقی که پدربزرگ هایشان سال ها پیش شنیده بودند اما سرنوشت راه آهن آنها را با خود برد.

جاده اهم بوشهر به شیراز که استانی استراتژیک و مرکز انرژی است و همچنین بندر بوشهر که می تواند محلی برای صادرات و واردات کالا و تکمیل پازل ترانزیت باشد، کشوری است که از یک خط راه آهن.

چند سالی می شود که مسئولان کشور به اهمیت این طرح و پروژه پی برده اند و در دولت دهم این پروژه ارتقا یافته و بخشی از آن جلو رفته است، اما با اتفاقاتی مانند تحریم های گسترده آمریکا علیه ایران، این پروژه از اولویت خارج شد.

در دولت‌های یازدهم و دوازدهم، علی‌رغم برخی اقدامات، این طرح همچنان در اولویت‌های کارمندان دولت قرار نگرفت.

اما به نظر می رسد دولت سیزدهم تصمیم به تکمیل این طرح گرفته است و باید دید در اجرای این طرح که اکنون منابع اعتباری ویژه دیگری دارد تا کجا پیش خواهد رفت.


ترخیص نفت به خط راه آهن بوشهر می رسد

نایب رئیس شورای اسلامی در سفر به استان بوشهر در خصوص راه آهن بوشهر گفت: از جمله آخرین اقدامات دولت برای تامین منابع پاکسازی برای تکمیل زیرساخت ها از جمله پروژه راه آهن بوشهر – شیراز، از طریق انجام شد. هیئت رئیسه مجمع با حضور استاندار بوشهر، نمایندگان. استان در شورای اسلامی مطرح است.


79441399031714014298120547574 خبر خاکستری

نیکزاد بزرگراه بوشهر را از دیگر پروژه های استان بوشهر بررسی کرد و خاطرنشان کرد: بزرگراه بوشهر به شیراز نیز یکی از پروژه های مهمی است که نمایندگان و استانداران بوشهر و فارس برای تحقق این مهم و تحقق آن پیگیر هستند. اجرا، جلسه ویژه ای برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: بحث راهداری قبل از اینکه منبع اعتبار عمومی باشد مورد توجه مردان واجد شرایط در امور تخصصی، فنی و مالی است.

نایب رئیس شورای اسلامی افزود: مذاکراتی با این افراد، بانک ها و دولت برای ساخت بزرگراه بوشهر – شیراز در حال انجام است و در حال پیگیری است.


شناسایی پیمانکار دو قطعه راه آهن بوشهر – شیراز در استان بوشهر

چندی پیش معاون عمرانی استاندار بوشهر درباره این خط ریلی گفته بود که این پروژه با مجوز مقام معظم رهبری از صندوق تهاتر و ذخیره ارزی بهره مند می شود.


892638013402652390973 M خبر خاکستری

محمدهادی رستمیان در این خصوص گفت: وی یادآور شد: امسال از سوی رهبر معظم انقلاب مجوز استفاده از پالایش نفت و برداشت از صندوق توسعه ملی صادر شد تا اعتبار این پروژه به عنوان یکی از کارآمدترین خطوط ریلی کشور تضمین شود. کشور است و این برای تحقق خط ریلی مهم است و این امر شیراز – بوخر – عسلویه را سرعت می بخشد.

معاون امور عمرانی استاندار بوشهر گفت: پروژه راه آهن بوشهر – شیراز در مجموع 437 کیلومتر است که 125 کیلومتر آن در استان بوشهر و مابقی در استان فارس ساخته می شود.

رستمیان افزود: این پروژه شامل 10 قطعه است که 2 قطعه آن در حال حاضر فعال است و پیمانکار 2 قطعه 21 و 9 کیلومتری در مسیر اهرم – فراشبند هم اکنون مشخص شده است و 2 قطعه دیگر در مرحله مناقصه است که توسط شرکت زیرساخت و توسعه اعطا گردیده است.

وی گفت: معاون امور عمرانی استاندار بوشهر بیان کرد: ارزیابی اعتبار مورد نیاز برای اجرای این قطعات 900 میلیارد تومان در انتظار منابع است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید