راه آهن بوشهر – شیراز در اولویت قرار می گیرد/اقدامی برای جبران خسارات وارده به نخلکاران

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ با تشکر از گزارش؛ سخنگوی شورای اسلامی طی نظارت ستاد مرکزی خود از بزرگراه شیراز – بوشهر – عسلویه بازدید کرد.

کلیباف در این بازدید گفت: همواره در سفرها تاکید می کنیم که مجموعه تصمیمات و پیگیری ها مربوط به تعیین برنامه هفتم توسعه است و انتظار داریم در استان ها نیز همین گونه باشد و کارهای اولویت دار انجام شود. دستور کار .

نماینده شورای اسلامی افزود: فکر می کنیم دو مشکل وجود دارد. یکی توجه به زیرساخت های مهم و دوم توجه به کارهای معیشتی حتی اگر کوتاه مدت باشد.

رئیس قوه مقننه در کشورمان تاکید کرد: تجربه نشان می دهد در صورت عدم همراهی همه دستگاه ها حتی در صورت معرفی دستگاه ها نیز انتظارات به جا نمی ماند.


15 سال پیش قرار بود راه آهن بوشهر به تهران متصل شود

وی بیان کرد: در حال حاضر حدود 15 هزار کیلومتر راه آهن در کشور داریم اما کمتر از 11 هزار کیلومتر راه آهن در مناطق عملیاتی وجود دارد و ساخت 4 هزار کیلومتر راه آهن هزینه زیادی دارد، 15 سال پیش راه آهن در حال بهره برداری بود.بوشهر-تهران.


9911+%D8%AF%D8%B1+%D8%A8%D9%88%D8%B4%D9%87%D8%B1%20(3) خبر خاکستری

کلیباف گفت: در محدوده کریدورهای شمال به جنوب نیز راه آهن جنوب کشور را به شمال کشور متصل می کند. حالا اگر در این مکان 4 هزار کیلومتر راه می رفتند در خیلی از مسائل جلوتر بودیم.

وی همچنین به مشکل بهداشت و درمان استان اشاره کرد و تاکید کرد: وضعیت بیمارستان استان بوشهر نسبت به سایر استان های کشور خوب نیست و این استان در این زمینه عقب ماندگی جدی دارد، بنابراین این موضوع نیز باید انجام شود. به سرانه بهداشت و درمان استان توجه شود

کلیباف گفت: در مسیر بوشهر متوجه شدم نخلستان ها آسیب دیده و نخل داران با مشکل جدی مواجه هستند. ما این موضوع را مورد توجه قرار داده ایم و در حال ساماندهی آن هستیم.

رئیس شورای اسلامی تاکید کرد: مطمئن باشید مسیر کریدور شمال – جنوب با اولویت راه آهن بوشهر – شیراز دنبال می شود.

به گفته خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی، ساخت این پروژه جدید کریدور ترانزیتی ریلی شمال – جنوب از بندر بوشهر به مبادی در شمال کشور و اتصال منطقه پارس جنوبی به شبکه ریلی کشور است. با هدف انتقال سریع و ایمن تجهیزات و امکانات از صنایع بالادستی در منطقه عسلویه، به هم پیوسته و منجر به انتقال سریع محصولات تولیدی به داخل کشور می شود.

خادمی افزود: تکمیل این خط ریلی 52 هزار میلیارد تومان و ساخت خط ریلی شیراز – بوشهر نیز حدود 40 هزار میلیارد تومان نیاز دارد. طرح مذکور تاکنون 9 درصد پیشرفت فیزیکی و 16 درصد پیشرفت زیرساختی دارد.


3283+%D8%AF%D8%B1+%D8%A8%D9%88%D8%B4%D9%87%D8%B1 خبر خاکستری

غلامحسین کرمی نماینده مردم تنگستان در شورای اسلامی نیز با اشاره به اهمیت احداث راه آهن شیراز – بوشهر گفت: 27 بندر در استان وجود دارد که در صورت فعال شدن، مسیرهای زمینی نیز انجام می شود. از سوی دیگر منطقه تنگستان قطب در گذشته کشاورزی بوده اما امسال به دلیل بارندگی شدید نخلستان ها آسیب جدی دیده و لازم است برای جبران آن تدابیری اتخاذ شود.

وی همچنین به مشکلات مردم منطقه از جمله کمبود مدرسه و فضاهای آموزشی، بیمارستان و راه آهن اشاره کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید