افزایش دو برابری یارانه ها جوابگوی افزایش نرخ سود بانکی به دلیل حذف ارز نیست.

ساعت: 10:30
تاریخ انتشار: 1400/10/07
کد خبر: 1795683

اسفاری گفت: حذف ارز دولتی از مواد اولیه دامی تاثیر مستقیمی بر قیمت مرغ، تخم مرغ و پروتئین دارد. البته دولت هم برنامه ریزی کرده است که یارانه ها را دوبرابر کند، یعنی از 45 هزار تن به 90 هزار تن برسد، اما به نظر می رسد هنوز پاسخگو نیست. بنابراین باید برای 4 دهک پایین جامعه بسته های حمایتی در نظر گرفته شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از دیار آفتاب; محمدحسن آصفری نماینده مردم اراک کمیجان و هنداب در مجلس یازدهم در نشست نمایندگان مجلس شورای اسلامی در خصوص حذف 4200 تومان از حیوانات گفت: این مصوبه هنوز اجرایی نشده است زیرا این دولت یک این لایحه باید تصویب شود. «به مجلس اطلاع دهید که هنوز این اتفاق نیفتاده است.

وی افزود: این تصمیم مزایا و معایبی دارد. در حال حاضر با وجود توزیع ارز دولتی برای کالاها، مردم این اقلام را با قیمت های بسیار بالاتری خریداری می کنند. با توجه به اینکه دولت توانایی ردیابی ارز ترجیحی را ندارد، بنابراین این ارز مزایای عجیبی برای برخی به همراه دارد، بنابراین به جای استفاده از آن برای واردات اقلام اساسی، برای واردات گوشی، غذای حیوانات خانگی، لوازم آرایشی و بهداشتی و … استفاده می کنند.

آصفری گفت: به عنوان مثال در گزارش کسر بودجه دیوان محاسبات کشور در سال 1398، 16 میلیارد یورو 4200 تنی بین شرکت ها، نهادها و سازمان ها توزیع شده است که مشخص نیست 9 میلیارد یورو چگونه هزینه شده است. از این رو دولت مصمم به حذف این ارز در بودجه سال آینده است و احتمالا مجلس نیز آن را تصویب می کند.

وی با بیان اینکه این حذف تاثیر مستقیمی بر قیمت مرغ، تخم مرغ و پروتئین داشت، خاطرنشان کرد: البته دولت در نظر دارد یارانه ها را دو برابر کند، یعنی از 45 هزار تن به 90 هزار تن برسد، اما همچنان نامناسب به نظر می رسد. بنابراین باید بسته های حمایتی برای 4 دهک پایین جامعه در نظر گرفته شود تا از فشار بر طبقات پایین جامعه کاسته شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید