8 واحد آلاینده در تهران تعطیل شد/ زباله و زباله سوزی یکی از مهم ترین عوامل افزایش آلودگی هوای تهران است.


ساعت: 16:41
تاریخ انتشار: 09/06/1401
کد خبر: 1914073

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران با اشاره به اینکه پایش شبانه روزی واحدهای صنعتی از ابتدای آذرماه آغاز و در 13 محور اصلی مستقر شده است، گفت: در این مدت هشت فعالیت آلاینده متوقف شده است. و 6 فقره اخطاریه رفع آلایندگی از سوی ماموران واحدهای متخلف صادر شد و مدیر اجرایی این اداره کل بود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران، علیرضا مزینانی مدیر کل حفاظت محیط زیست استان تهران گفت: این امر با برنامه ریزی انجام شد و پایش شبانه در تمامی استان ها از طریق ادارات حفاظت محیط زیست شهرستان ها و ستادهای اداره کل انجام می شود. ، افزود: هدف از انجام این گشت ها و نظارت ها کنترل منابع آلودگی هوا و برخورد با تخلفات احتمالی به ویژه در ساعات غیرکاری و روزهای آخر هفته است.

وی با اشاره به اینکه این پایش ها به طور ویژه از ابتدای آذر آغاز و در 13 محور اصلی برقرار شد، تصریح کرد: در این مدت 213 واحد صنعتی پایش شدند که در نتیجه هشت فعالیت آلایندگی متوقف و 6 اخطاریه رفع آلایندگی صادر شد. برای واحدها، متخلفین از سمت مسئولین اجرایی این اداره کل می باشند.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان تهران با تاکید بر اینکه میزان مصرف سوخت نیروگاه ها و واحدهای صنعتی بزرگ استان به صورت روزانه و مستمر رصد می شود، تصریح کرد: از ابتدای آذرماه 92 بازدید از معادن و شن و ماسه و تولید انجام شده است. آسفالت تاسيساتي كه داراي بار آلودگي هوا هستند ساخته شده و نكات و ملاحظات زيست محيطي روي اين واحدها برجسته مي شود.

مزینانی با اشاره به اینکه در این مدت 11 مورد نظارت و بازرسی از کار شهرک های صنعتی و 12 نیروگاه و سایت بزرگ صنعتی استان نیز انجام شد، خاطرنشان کرد: از ابتدای 21 آذرماه بازدید از مراکز معاینه فنی مستقر در استان انجام شده است.

وی به ضایعات و سوزاندن زباله ها به عنوان یکی از مهم ترین عوامل افزایش آلودگی هوا اشاره کرد و افزود: در این مدت 17 مورد آتش سوزی و سوزاندن زباله در گشت های شبانه و نظارت ماموران اجرایی به ثبت رسید که نشان دهنده این مشکل است. هنوز در استان وجود دارد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران با بیان اینکه بر اساس قانون چندین نهاد مسئول برخورد با زباله سوز هستند، گفت: شهرداری ها، بخشداری ها، نیروی انتظامی، جهاد کشاورزی از جمله نهادهایی هستند که باید رویکرد ویژه و جدی دیگری داشته باشند. برای حل این مشکل مهم در سطح استان.

مززینانی تصریح کرد: آلودگی هوا معضلی است که مشارکت و همکاری جدی همه مردم و دستگاه های اجرایی مسئول را می طلبد.

دیدگاهتان را بنویسید