انباشت زباله و نبود ظروف مکانیزه زباله در کرج به فاجعه ای برای زندگی انسان تبدیل شده است / آلودگی محیط زیست و خطر ابتلا به بیماری عفونی وبا


ساعت: 11:20
تاریخ انتشار: 1401/06/17
کد خبر: 1895994

زباله های شهر از لابه لای درختان به پیاده رو یا گوشه دیوار سرایت کرده و ظاهر نامناسب آن باعث گلایه مردم کرج شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از تیتریکهر ساعت از شبانه روز که در کوچه ها و خیابان های کرج قدم می زنیم، همه کیسه های زباله را می بینیم.

زباله های شهری از لابه لای درختان به پیاده رو یا گوشه دیوار سرایت کرده و ظاهر نامناسب آن موجب گلایه ساکنان کرج شده است.

یکی از شهروندان در گفتگو با خبرنگار تیتریک می گوید؛ متاسفانه برخی افراد حقوق دیگران را رعایت نمی کنند و زباله ها را به موقع بیرون نمی آورند.

5038d2fd 3263 4028 8143 e9f8fbf83c20 خبر خاکستری

و ادامه می دهد: در ورودی برخی کوچه ها سطل های مکانیزه وجود دارد اما یک سطل جوابگوی ساکنان یک کوچه نیست و زباله ها انباشته می شوند.

یکی دیگر از شهروندان نسبت به قرار دادن کانتینرهای مکانیزه اعتراض کرد و به خبرنگار تیتریک گفت; این مشکل باید به نفع مردم حل شود.

با توجه به ممنوعیت دفع زباله در خارج از ساعات مشخص شده، از کارکنان کارادز برای دریافت پاسخ مناسب در این خصوص سوال کردیم.

7df08954 fee1 4d6e a21f 63ca28dc930a خبر خاکستری

البته مسئولان شهری هم به گفته خودشان گلایه کم ندارند که مردم وقتی از خانه خارج می شوند و سر کار می روند زباله های خود را در خیابان رها می کنند.

در حیدرآباد کرج زباله های بدبو، بدبو و کثیفی وجود دارد که به گفته اهالی شهرداری ساعت 21 جمع آوری نمی شود.

یکی از اهالی حیدرآباد کرج در گفتگو با خبرنگار تیتریک می گوید؛ متاسفانه خیابان های این منطقه مملو از زباله است و این ما را نگران می کند.

سیروس کاشی معاون خدمات شهری منطقه 6 شهرداری کرج نیز قول رسیدگی داد و از رسیدگی جدی و در اسرع وقت به دغدغه های مردم خبر داد.

53c97c84 1258 45ae 8040 38ecb7f703c9 خبر خاکستری

تحریف چهره شهر به دلیل زباله، مشکلات زیست محیطی، گسترش آلودگی و به خطر افتادن سلامت مردم را نمی توان نادیده گرفت.

دکترای بهداشت محیط در گفتگو با خبرنگار تیتریک می گوید؛ زباله های شهری عامل انتقال بسیاری از بیماری های عفونی خواهند بود.

نوری سپر ادامه می دهد؛ زباله ها می توانند وبا را به غذا و آب آشامیدنی منتقل کنند و مردم را از عوارض آن رنج ببرند.

بدون شک تفکیک زباله از مبدا می تواند نقش مهمی در بهبود وضعیت فعلی داشته باشد تا شاهد انباشت زباله در برخی مناطق کرج نباشیم.

137 شماره تلفنی است که شهروندان در صورت مشاهده انباشت زباله در منزل خود می توانند با آن تماس گرفته و گزارش دهند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید