در مواجهه با حجاب نباید به شیوه های پوسیده و شکست خورده گذشته برگردید/ قانون مصوب مجلس افراد با حجاب ضعیف را مجرم می خواند و برای دستگیری و محاکمه پیش بینی می کند.

در مواجهه با حجاب نباید به شیوه های پوسیده و شکست خورده گذشته برگردید/ قانون مصوب مجلس افراد با حجاب ضعیف را مجرم می خواند و برای دستگیری و محاکمه پیش بینی می کند.

ستاد امر به معروف و نهی از منکر در واکنش به اظهارات مجتبی توانگر نماینده مردم تهران در شورای اسلامی بیانیه ای صادر کرد و نوشت: قبل از بیانیه ریاست محترم امر به معروف و نهی از منکر. بد در مورد غفلت، مجلس باید طرح عفاف و حجاب را مطرح کند، بهتر است در این مورد اطلاعات دقیقی کسب کنند.

ستاد امر به معروف و نهی از منکر با اشاره به اینکه طرح عفاف و حجاب بهار سال گذشته از سوی این ستاد به کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی ارسال شده است، گفت: بهمن ماه گذشته در نامه ای سه صفحه ای، ستاد فرماندهی کل قوا در نامه ای سه صفحه ای اعلام کرد. امر به معروف و نهی از منکر به رئیس شورای اسلامی تشریح شد که عامل اصلی مشکل عفاف و حجاب، قانون مصوب شورای اسلامی است که افراد باحجاب را مجرم خوانده و موجبات دستگیری و محاکمه را فراهم می کند. آنها را

به گزارش «انتخاب»، در واکنش به خبر «نامه توانگر به ستاد امر به معروف و نهی از منکر/ در هنگام کار با حجاب به روش های ناموفق متوسل نشوید» پاسخی صادر کرد که به شرح زیر است:

به نام خدا

1- در بهار 1401 طرح جامع عفاف و حجاب از ستاد امر به معروف و نهی از منکر به کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی ارائه شد و چند ماه بعد طی نامه ای ابلاغ شد. خطاب به ریاست محترم توصیه اسلامی که فقط با تایید عضویت یک نفر طبق قانون حمایت از افراد خوب و بد، موضوع عفاف و حجاب جامعه برای تحقق بند اول بند سوم قابل حل است. اصل قانون اساسی بر اساس طرح ارائه شده.

همچنین در آذر و دی ماه سال گذشته صدها طومار از سوی مردم سراسر کشور با حدود 700 هزار امضا به نمایندگان شورای اسلامی شهر در شهرهای مختلف تقدیم شد که با بی توجهی هیئت رئیسه مجلس مواجه شد. بهتر است قبل از ادعای کذب بودن ادعای ریاست محترم امر به معروف و نهی از منکر مبنی بر بی توجهی مجلس به طرح عفاف و حجاب، اطلاعات دقیقی در این خصوص کسب کنند.

2- آقای توانگر اعلام کرد که هیچ کمبودی در قوانین عفاف و حجاب وجود ندارد و نیازی به قانون جدید نیست! در حالی که ستاد امر به معروف و نهی از منکر از بهمن ماه سال گذشته در نامه ای سه صفحه ای به رئیس شورای اسلامی، علت اصلی معضل عفاف و حجاب را قانون مصوب شورای اسلامی عنوان کرده بود. که ضعیفان حجاب را مجرم می خواند و دستگیری و محاکمه آنها را پیش بینی کرد.

همچنین اخیرا دو کمیته تخصصی اصلی و مرتبط مجلس نظر خود را درباره عدم تصویب قانون عفاف و حجاب اعلام کردند. رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس در بهمن ماه سال گذشته طرح و برنامه این کمیسیون را برای شناسایی و جریمه و محرومیت از بدحجابی در معابر و اماکن عمومی اعلام کرد و در اسفندماه نیز رئیس و اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی را اعلام کردند. مجلس طرحی برای حل این معضل اجتماعی اعلام کردند.

مشکل خلاء قانونی در این حوزه باعث ایجاد تنش در سطح جامعه و بین مردم، سردرگمی تصمیم گیران و فرصت طلبی دشمنان و مردم و گروه های سیاسی شده است. در عین حال طرح ستاد عفاف و حجاب با رعایت حجاب و پوشش اسلامی بدون تنش و درگیری بین مردم و سوء استفاده از سوی سیاستمداران فرصت طلب و دشمنان انقلاب این مشکل را با روش های مدرن و امروزی حل می کند. بر اساس اصولی مانند پرهیز از تندخویی و خشونت و برچسب گذاری قضایی، در این طرح جرم حجاب بزه و حجاب به جای مجرم، مجرم و ایجاد تنش به حداقل ممکن و تنها با برهنگی افراطی و مکرر و فحشا و باندهای تبهکاری فساد و فحشا جرم محسوب می شود.

یک سوال برای ما وجود دارد؛ از چه زمانی مسئولیت سخنگویان نهادهای دولتی و تصمیم گیران بدون تحقیق و کارشناسی به افراد و گروه ها و کارشناسان امور حقوقی و حقوقی و شرعی محول شده است؟!

3- در کمال بی خدایی، رئیس و ستاد امر به معروف و نهی از منکر متهم به تکمیل پازل صهیونیسم و ​​ارتجاع بین المللی است! بهتر است در مورد سخنان و توئیت های چند نماینده و مشاوران و دستیاران همان حزب و خون دلواپسان، فرزندان انقلاب، رسانه های ضد انقلاب و شکنجه گران داخلی آنها واقع بین باشیم. (نه دیدگاه های انقلابی) و خانواده های شهدای این کامنت ها نگاهی به صداها و نظرات مخالف مصلحت کشور و نظام در خصوص صیانت از فضای مجازی، عفاف، حجاب، برخورد با مدعیان و… بیاندازیم. ، و آثار مخرب آن در سطح جامعه تا همه چیز روشن شود. حداقل سیاستمداران و روشنفکران و مشاوران مجلس باید این معادله مجهول را حل کنند که چگونه نام ستاد و دبیر و سخنگوی آن زمان که به قول برخی پازل صهیونیسم و ​​ارتجاع بین المللی را تکمیل کردند! آیا در لیست تحریم اتحادیه اروپا، انگلیس و کانادا قرار دارد؟!

4- نوشتند: «متاسفانه برخی اظهارات در روزهای اخیر در مورد عفاف و حجاب به گونه ای است که شبهه سیاسی و انتخاباتی آن قوت گرفته است.» اما واقعاً کی باور می کند که یک سال پیگیری موضوع با حجاب. و تحریم دشمنان قسم خورده انقلاب در واقع یک هدف تبلیغاتی است؟! پرداخت این همه هزینه برای اجرای احکام الهی برای انتخابات و احسان یا برخورد با حفاظت از فضای مجازی و حجاب؟!

عمل تولد یک جریان و گروه سیاسی که متأسفانه ردپایی از آن در مجلس وجود دارد، برای همه اعم از اصولگرا و اصلاح طلب روشن است، اما جلوتر، دیگران را به کار سیاسی و بهره برداری انتخاباتی متهم می کنند!

از ویژگی های این جریان: امروز اصولگرا است، فردا اصلاح طلب است، روز مستقل روز جناحی است، یک فصل طرفدار ارزش ها، فصل دیگر مخالف ارزش ها. هدف جذب و جذب آرای خاکستری برای اهداف حزبی، گروهی و سیاسی در انتخابات و فتح مجلس و در نگاهی دور فتح پاستور است. اما مردم مطمئناً هوشیار هستند و با این پیچ و خم ها گمراه نخواهند شد. به این باند اقلیت یادآوری می‌کنم که فراموش نکنند که صندوق رأی‌شان از آرای مردم متدین و انقلابی در انتخابات سراسری یازدهم پر شده بود، به آن پایبند باشید.

امر به معروف و نهی از منکر بدون تعلق به یک گروه سیاسی و انتخاباتی، به دنبال حفظ محرمانه بودن احکام الهی است.

6- به رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر برای جلوگیری از سیاسی شدن یا امنیت مقوله عفاف و حجاب تذکر داده می شود. به بخشی از سخنان اخیر مقام معظم رهبری در مجلس مسئولین توجه می کنیم: «افشاگری حجاب در شرع و سیاست حرام است. بسیاری از کسانی که کشف حجاب می کنند، اگر سیاست پشت کارشان را می دانستند، قطعاً این کار را نمی کردند. جاسوسان دشمن، سازمان های جاسوسی دشمن به دنبال این مشکل هستند.» … «دشمن با برنامه و نقشه وارد این کار شد، ما هم باید با برنامه و نقشه وارد شویم.

مردم بر این باورند که تدبیر کافی سیاسی و آگاهی از توطئه و جنگ شناختی دشمن برای یک نماینده مجلس ضروری است.

7- ستاد امر به معروف و نهی از منکر نیز معتقد است در مواجهه با مشکل کشف حجاب نباید به سراغ روش های پوسیده و ناموفق قبلی رفت، بلکه باید به روش های موثر و ارزان روی آورد. به همین دلیل وی طرحی به روز و موثر ارائه کرد و معتقد است با اجرای آن بدون تنش، درگیری، ماجراجویی و تحرکات نامنظم می توان این معضل اجتماعی را در سطح جامعه کنترل و حل کرد. همچنین در این طرح تعادل دوگانه بین لزوم رعایت عفاف و حجاب و نحوه اجرای آن به گونه ای طراحی شده است که اولاً: حجاب به عنوان یک تکلیف شرعی در جامعه رعایت شود، ثانیاً در نحوه رعایت آن، کرامت انسانی فرد مورد توجه قرار گیرد. مردم محفوظ است و دلایل محرومیت آنان از دین و نظام ارائه نشده است. این طرح را می توانید در سایت کارخانه مطالعه کنید.

8- مهم ترین مسئله امر به معروف و نهی از منکر، عدل و بندگی اجتماعی است و یکی از ابعاد عدالت اجتماعی، عدالت اقتصادی به ویژه در زمینه معیشت و معیشت مردم است. ستاد سال گذشته اقداماتی در این زمینه انجام داد که برخی از آن ها را در سایت ستاد می خوانید اما هرگز این موضوع را بهانه ای برای بازی های سیاسی و تخریب های بی مورد تبدیل نمی کند.

اعضای یک حزب سیاسی که در مجلس قدرت دارند و برخی از آنها در کمیسیون اقتصادی هستند و دیگران را متهم به بی کفایتی می کنند، حداقل باید به این سوالات پاسخ دهند که در این سه سال چه برنامه و مصوبه اقتصادی اتخاذ کرده اند. ویژه؟ چرا مردم با تورم افسارگسیخته و افزایش نقدینگی دست و پنجه نرم می کنند و دلار آمریکا اقتصاد ما را اداره می کند؟! چه برنامه ای برای مبارزه با مفاسد اقتصادی داده اند؟ به جای پاسخگویی و عذرخواهی از ملت، بحث حجاب را به سرپوشی بر ضعف شدید اقتصاد تبدیل کرده اید! تجربه خود را در بهبود شرایط زندگی مردم در سه سال گذشته و مبارزه با فساد اقتصادی بدون پرداختن به سیاست ارائه دهید.

9- در قسمت پایانی به دور از آداب و رسوم ادب و نزاکت و اخلاق که حداقل انتظار یک فرد عادی است چه برسد به نماینده مردم، شاهد توهین و تهمت و تهمت دو تن از شخصیت های نظام هستیم. که سطح اخلاق و دین برای آن است همه می دانیم که هستیم. از ریاست محترم شورای اسلامی تقاضا داریم درس اخلاق، بصیرت اسلامی، معارف جنگ، معارف دشمن، آشنایی با فریضه امر به معروف و نهی از منکر و … را برگزار کنند. برای این نماینده محترم و همچنین برخی مشاوران دیگر با آبروی خود، شورای اسلامی، نمایندگان محترم مردم از همه طیف های سیاسی و جناب عالی (چون به عنوان حافظ شما شناخته می شوند) بازی نکنید. امر به معروف و نهی از منکر در قالب دوره های معروف بینش آماده است که از حدود 18 ماه پیش با تدریس دکتر سید محمد صالح هاشمی گلپایگانی دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر آغاز شده است. شهید مطهری به عنوان بنیان فکری نظام جمهوری اسلامی ایران مبادا فریب بخورند.

دیدگاهتان را بنویسید