انتقاد شریعتمداری از دستیار رئیس جمهور برای غیرقانونی خواندن محرومیت افراد بی حجاب از خدمات اجتماعی: قانون اساسی از کجا آمده که یک مجرم باید از همه خدمات اجتماعی بهره مند شود؟

انتقاد شریعتمداری از دستیار رئیس جمهور برای غیرقانونی خواندن محرومیت افراد بی حجاب از خدمات اجتماعی: قانون اساسی از کجا آمده که یک مجرم باید از همه خدمات اجتماعی بهره مند شود؟

حسین شریعتمداری در کیهان نوشت: خانم سکینه سادات پاد دستیار محترم رئیس جمهور محترم کشورمان (در راستای تحقق حقوق و آزادی های اجتماعی) با انتشار توییتی اعلام کرد که ممنوعیت خدمات اجتماعی مغایر با اصول ۱۹ و ۲۰ است. قانون اساسی، خلاف عدالت و نمونه درخشان.» کار نامنظم است! و تاکید کرد که «تخطی از هنجارها را نمی توان با تصمیمات غیرقانونی، غیر اسلامی و غیر منطقی محدود کرد»!

شریعتمداری در ادامه نوشت: با احترام به این خواهر عزیز و با عرض پوزش باید گفت؛ اشاره او به اصول 19 و 20 قانون اساسی «بی اساس» و فراتر از موازین قانونی است. اصول 19 و 20 قانون اساسی بر لزوم حمایت از همه مردم و حمایت قانون از همه آنها تأکید دارد که اصول مترقی برگرفته از متن معارف اسلامی است.

اصل 19 قانون اساسی می گوید: «مردم ایران از هر قوم و قبیله و رنگ و نژاد و زبان و غیره از حقوق مساوی برخوردارند». نباید دلیل امتیاز باشد. این اصل، نفی تبعیض نژادی، قومیتی و هرگونه تبعیض بر اساس تفاوت های تکوینی بین افراد از قبیل رنگ، زبان، قومیت و نژاد است و ربطی به خودداری از زندانی کردن مجرمان و مجرمان ندارد، زیرا طبیعتا هر مجرم و مجرمی محروم است. تعدادی از حقوق شهروندی

و اصل 20 تاکید می کند که «همه افراد ملت اعم از زن و مرد یکسان در حمایت قانون هستند و از کلیه حقوق انسانی، سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی با رعایت موازین اسلام برخوردارند». این اصل همچنین بر تساوی و برابری افراد و شهروندان در برخورداری از حمایت قانونی تأکید دارد. این اصل از کجا می آید که یک مجرم و بزهکار را باید از کلیه خدمات اجتماعی غیر مجرمانه و غیر مجرمانه بهره مند دانست؟! قانون، شخص مجرم یا مجرم را مستوجب مجازات می داند.

این را باید از دستیار محترم بپرسید; اگر کسي از اصول مندرج در قانون اساسي تخطي کند و حقوق مسلم ديگران را زير پا بگذارد، بايد به هنجارشکني ادامه دهد و هيچ مرجعي حق ندارد او را از برخي حقوق مندرج در اصول مذكور به عنوان مجازات محروم كند؟! و از نظر آنها نادیده گرفتن مفاد این دو اصل جرم محسوب نمی شود؟! اگر پاسخ مثبت است، مجرم باید جریمه شود و اگر جواب منفی است! – که نمی تواند منفی باشد – پس اساساً قانون یعنی چه؟! و قصد شارع از استقرار آن چه بوده است؟!

لازم به ذکر است سه روز پیش سکینه سادات پاد دستیار رئیس جمهور در امور حقوق و آزادی های اجتماعی در پاسخ به پیشنهاد ممنوعیت ارائه خدمات اجتماعی به افراد بی حجاب اظهار داشت: ممنوعیت خدمات اجتماعی خلاف اصول است. 19 و 20 قانون اساسی این خلاف عدالت است و مصداق بارز بی نظمی است.

وی گفت: هنجارشکنی را نمی توان با تصمیمات غیرقانونی، غیر اسلامی و غیرمنطقی محدود کرد.

هاتز با تاکید بر اینکه همه بدون استثنا باید از قانون تبعیت کنند، نشان داد که برنامه های منظم و گوش دادن به مردم قانونمند از عناصر حکمرانی منطقی علوی است.

دیدگاهتان را بنویسید