قانون مصوب مجلس در حوزه حجاب نداریم/ لزوم شکل گیری زیرساخت های عفاف و حجاب در جامعه


ساعت: 11:37
تاریخ ارسال: 1401/04/14
کد خبر: 1881062

حسین جلالی در خصوص اقدامات شورای اسلامی شهر در موضوع عفاف و حجاب گفت: متاسفانه در شورای اسلامی قانون مصوبی در خصوص سلامت و ایمنی مردم در خصوص حجاب نداریم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت الاسلام و المسلمین حسین جلالی در گفتگو با راه آرمان; وی در خصوص اقدام شورای اسلامی در موضوع عفاف و حجاب گفت: متاسفانه در شورای اسلامی قانون مصوبی در خصوص بهداشت و ایمنی جامعه در خصوص حجاب نداریم و آنچه در حال حاضر موجود است قوانین شورای انقلاب فرهنگی است. که چندین مصوبه برای آن وجود دارد.» و همچنین بخشنامه های متعددی در وزارت کشور در این زمینه وجود دارد.

یکی از اعضای کمیته فرهنگی شورای اسلامی با اشاره به اینکه معتقدم این مصوبات با کار کارشناسی و پژوهشی لازم صورت نگرفته است، گفت: وقتی قانون در جامعه مورد استقبال قرار نمی گیرد باید بدانیم که در این زمینه مشکل وجود دارد. رشته.

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس ادامه داد: اگر قرار است قانونی تصویب شود و هشتاد درصد از آن قانون پیروی نکنند. این اقدام غیر محترمانه، افتراآمیز و مغایر با قانون است و در این شرایط قانون باطل می شود. بنابراین وقتی می خواهیم قانونی را تصویب و اعمال کنیم باید برای جامعه حداکثری قابل اجرا باشد.

وی با اشاره به مطلب فوق تصریح می کند: در این زمینه مردم ما کسانی نیستند که نخواهند به هنجارهای جامعه پایبند باشند. مردم ما فرهنگ اجتماعی بالایی دارند و در این زمینه احترام قائل هستند و مشکل این است که زیرساخت های این منطقه آماده نیست.

حجت الاسلام و المسلمین جلالی گفت: ما در کشور خود لباس ملی نداریم و این در حالی است که هر کشوری به لباس ملی معروف است و این به نوعی پرچم آن کشور توسط مردم آن کشور پرورش می یابد. . بنابراین یکی از زیرساخت های لباس ملی است که در این زمینه به خوبی ساماندهی نشده است.

یکی از اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه فضای مجازی در همه جای دنیا حاکم است اما در کشور ما این موضوع رها شده است، ابراز داشت: در حال حاضر فضای مجازی بر شهروندان ما حاکم است و انتخاب های آنها را هدایت می کند.

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس ادامه داد: سکوها بدون هزینه بر جوانان و مردم ما حکومت می کنند و هیچکس نمی خواهد هزینه ساماندهی فضای مجازی در کشور را بپردازد.

وی با اشاره به وضعیت حجاب در جامعه تصریح کرد: از مردم ایران، جامعه فرهنگی، مردم متدین، خانواده شهدا عذرخواهی می کنم که هیچ کاری نکردیم و در این زمینه سهل انگاری و مقصر بودیم و کارهای خوبی انجام دادیم. در این منطقه . انجام نشده است.

حجت الاسلام و المسلمین جلالی تصریح کرد: در سال سوم مجلس در کمیسیون فرهنگی هیچ مسئولیتی بر عهده نگرفته ام و تلاشم این است که برنامه ای در زمینه عفاف و حجاب به اتمام برسانم و در این راستا جلسات متعددی با حضور در مجلس شورای اسلامی برگزار شد. مرکز پژوهش های مجلس و برنامه نویسان و امیدوارم بتوانیم در این زمینه با معاون اجتماعی وزارت کشور نیز دیداری داشته باشیم.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید