مهمترین اقدامات 100 روزه مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران سیستان و بلوچستان / از ساماندهی گلزارهای شهدا تا واگذاری زمین و ایجاد اشتغال


ساعت: 14:28
تاریخ انتشار: 20.04.1401
کد خبر: 1882310

محمد ناظری مدیرکل بنیاد شهید و ایثارگران سیستان و بلوچستان به تشریح عملکرد 100 روزه خود گفت: با هوشیاری و بصیرت مردم و جامعه ایثارگر تا به امروز دشمنان نتوانسته اند به اهداف خود برسند. .

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از عصرهامون ، محمد ناظری ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به عملکرد 100 روزه خود در بنیاد شهید و امور ایثارگران سیستان و بلوچستان اظهار داشت: به فرموده امام راحل انقلاب اسلامی یک معجزه الهی است ج تاریخ بشریت است که مبتنی بر آموزه های دینی و اسلامی است، بر این اساس است که انقلاب و نظام به دستاوردهای بسیاری رسیده است.

وی افزود: بنیاد شهید انقلاب اسلامی و ایثارگران یکی از دستاوردهایی است که به فرمان امام راحل در 31 اسفند سال 58 شکل گرفت و حمایت خانواده های معظم شهدا و ایثارگران برقرار شد. وقتی مأموریت این سازمان را مطالعه می کنیم، متوجه می شویم که یک سازمان اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و راهبردی با اهداف ملی و بین المللی است.

این مسئول ادامه داد: ترویج و تحکیم ارزش ها و باورهای فرهنگ ایثار، جهاد و شهادت، حفظ و حراست از آثار و ارزش ها، حماسه ها و تجربیات انقلاب اسلامی و شهدا، حفظ و ارتقای جایگاه و منزلت اجتماعی، احترام، اعتقاد به خود، اقتدار و هویت جامعه ایثارگران با تبیین نقش والای آنان در پاسداشت مقدس، ارتقای سطح تحصیلی ایثارگران و خانواده های آنان برای ایفای نقش فعال و مؤثر در عرصه های دیگر، یعنی. کارکنان جامعه ایثارگر، التزام به رویکرد عبادت و تکریم شهدا و حفظ کرامت آنان، شناخت نیازهای واقعی و ارائه خدمات مؤثر به ایثارگران و خانواده های آنان در عرصه های مختلف با رعایت اصول کرامت، عدالت و ایثار. بسترسازی و ایجاد و توسعه ظرفیت های لازم بویژه در صدا و سیما و سایر نهادها و نهادهای علمی و غیره در راستای تحقق فرهنگ ایثار و شهادت، حمایت قانونی و قضایی از ایثارگران و خانواده های آنان و… حفاظت از کیان شهید از اولویت های بنیاد شهید و آثار ایثارگران است.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود به ارائه آماری از جامعه ۳۵ هزار ایثارگر استان پرداخت و گفت: ۲ هزار و ۱۱۰ شهید، ۴ هزار و ۶۱۰ جانباز و ۵۱۳ نفر آزاد شده در استان وجود دارد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان افزود: 355 مزار شهید با 2110 مزار شهید در استان وجود دارد. از این تعداد 341 شهید گلزار با 2 میلیون و 54 هزار شهید سازماندهی شد. برای 28 قبور دیگر نیز هفته گذشته با شرکت پیمانکار قرارداد بسته شد که ساماندهی آنها نیز در دستور کار قرار دارد. 10 گلزار شهید دیگر نیز پس از تامین اعتبارات لازم در دستور کار قرار دارد و به این ترتیب دیگر گلزارهای ساماندهی شده ای در سیستان و بلوچستان نخواهیم داشت.

وی با تاکید بر اینکه ارتقای سطح علمی و آموزشی و توانمندسازی جامعه ایثارگر از اولویت های این نهاد است، تصریح کرد: 217 نخبه، هزار و 159 دانش آموز، هزار و 518 دانش آموز شاهد و ایثارگر و 28 مدرسه شاهد در آنجا حضور دارند. سطح استان است.



توطئه های دشمنان شکست خورد

این مسئول بیان کرد: یکی از مواردی که امروز و در روند دو ماه اخیر شاهد آن هستیم این است که ممکن است دشمن موفق شود شهدای متولی نظام، مردم و رهبری را با بهانه های مختلف علیه نظام تحریک کند. . این در حالی است که پیش از این در مقطعی دشمن به روحانیون حمله کرد و طرح توطئه آنها با آگاهی و بصیرت مردم خنثی شد، در مرحله ای دیگر شورای نگهبان و سپس سپاه پاسداران را هدف قرار دادند که اقشار مختلف مردم در صانع آمدند. و حمایت خود را از این نهاد مردمی و خدمتگزار واقعی نظام با عنوان «من هم پاسدار» اعلام کردند. الان هم دشمنان آنها را کور خوانده اند چرا که نمی توانند شهدا و جانبازان را به بهانه های واهی علیه نظام به صحنه بیاورند.

وی با بیان اینکه باب شهادت در این استان همچنان باز است، گفت: در سه ماهه نخست امسال 6 نفر در استان به شهادت رسیدند که مراحل اداری ورود آنها به فهرست شهدا در حال انجام است.

از واگذاری زمین تا ایجاد شغل برای جامعه ایثارگر

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان از توجه و تلاش استاندار انقلابی و دلسوز برای رفع مشکلات و رفع نیازهای جامعه ایثارگری قدردانی کرد و گفت: ستاد ترویج فرهنگ ایثار و ایثارگری با عضویت 19 دستگاه اجرایی به سرپرستی استاندار و دبیر بنیاد شهید به رفع مشکلات می پردازد و توجه ویژه ای به مشکلات جامعه ایثارگر داشت، به طوری که در 100 روز گذشته 15 مورد مهم را به خود اختصاص داده است. مسائل در این ستاد بررسی شده است.

تحویل زمین و مسکن به 301 شهید و خانواده های آنان، دیدار با یک هزار و 190 خانواده شهید و دیدار چهره به چهره با 243 شهید از جمله خدمات و حمایت های بنیاد شهید و امور ایثارگران استان در سه مورد. . وی اولین ماه آن سال را ذکر کرد و افزود: در این مدت 458 شهید از نظر سلامت تحت نظر قرار گرفتند.

ناظری افزود: 28 یادواره شهدا توسط این نهاد در سه ماهه سوم امسال برگزار شد ضمن اینکه یادواره شهدا نیز توسط سپاه، ارتش و سایر نهادها برگزار شد.

این مسئول به اقدامات این نهاد برای ایجاد اشتغال برای جامعه ایثارگر اشاره کرد و گفت: خوشبختانه اکثر فرزندان شهدا شاغل بوده اند و یک هزار و 217 بیکار از جامعه ایثارگر در سامانه مربوطه ثبت نام کرده اند. که 38 نفر در سه ماهه امسال فرزندان شاهد را شاغل کرده اند و 260 نفر در آزمون آموزش و پرورش قبول شده اند که 130 نفر از آنها شاغل و مشغول به کار خواهند شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید