حضور هزار نفر در دوره های آموزشی توانمندسازی خادمین شهدا در مناطق عملیاتی / اجرای طرح «پنجشنبه شهدا» در گلزارهای شهدا

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمد حاجی رحیمی مسئول کمیته مرکزی سپاه و بسیج در گفت و گو با خبرنگار تهران پرس از برگزاری اولین دوره توانمندسازی شبکه خادمان شهدا با حضور مسئولان استانی و شهرستانی خبر داد که آغاز شده و به مدت یک ماه ادامه دارد. و پیش بینی شده است بیش از هزار خادمان شهدا در این دوره ها که با 2 محور برگزار می شود شرکت کنند.

وی ادامه داد: این دوره های آموزشی با حضور کارکنان کمیته ستادی مراکز استان ها و شهرستان ها با دو محور در هر دو محور برای آموزش سیره شهدا و توانمندسازی شهدا برگزار می شود. خدمه شهدا.» خدمات زائران، اولیای الهی در راه راهیان نور هستند. آنان باید با مکتب شهدا و پاسداشت مقدس آشنا باشند و علم شهدا را در رفتار و کردار خود به کار گیرند تا در جهت ارتقای مقام معظم رهبری باشند. فرهنگ شهدا و پاسداشت مقدس در شهرهایشان.

وزرای شهدا به عنوان یک تشکل داوطلبانه و مردمی ایفای نقش می کنند

حاج رحیمی تاکید کرد: خادم الشهدا به عنوان یک تشکل مردمی ایفای نقش می کند و پس از گذراندن دوره های توانمندسازی نقش بزرگی در راه اندازی تشکل های خادم الشهدا در شهرهای خود دارند و بدین ترتیب می توانند هر دو فرهنگ شهدا را ترویج دهند. تا مسافران نور هم عاملی برای ترغیب نسل های امروز به بازدید از مناطق عملیاتی دفاع مقدس باشند و هم برای آماده سازی و نحوه پذیرش شهدای رفتار شهدا.

مسئول کمیته خادمان شهدای ستاد مرکزی سپاه و بسیج گفت: معتقدیم هیچ حرکت فرهنگی تاثیرگذارتر نیست، فرهنگ جهاد و شهادت نیست و به دلیل اثربخشی اردوهای راهیان نور، شهدا هستند. می تواند در فرهنگ سازی حفاظت مقدس در کشور موثر باشد.

جزئیات دوره های توانمندسازی خادم الشهدا

وی با اشاره به جزییات دوره های توانمندسازی خادمین شهدا گفت: این دوره ویژه برادران است که تا پنجم آذرماه ادامه دارد و دوره توانمندسازی خادمین شهدا نیز خواهد بود. بهمن ماه در مراکز استان های سراسر کشور برگزار شد.»

حاج رحیمی ادامه داد: این دوره های سه روزه برای توانمندسازی خادمین شهدا به گونه ای برگزار می شود که در روز اول شاهد حضور خادمان شهدا در یادمان بیت المقدس و پس از دریافت و تجهیز هستیم. این بستگان در اردوگاه خادمین و سپس مراسم افتتاحیه در معراج شهدای محمودوند اهواز و سپس به مدت سه روز در یادمان طلایی با برگزاری سمینارهای آموزشی برگزار می شود.

وضعیت واقعی خادمان شهدا را توضیح دهید

مسئول کمیته خادمین شهدای ستاد مرکزی سپاه و بسیج درباره اثربخشی این دوره ها اظهار داشت: در دوره ها ابراز خرسندی شد و معتقدیم در این دوره ها جایگاه واقعی خادمان شهدا به بهترین شکل برای آنها تبیین می شود.

حضور هادم الشهدا در روز پنجشنبه شهدا در گلزار شهدا

حاج رحیمی در بخشی دیگر از سخنان خود از برنامه ریزی برای حضور خادمان شهدا در گلزارهای شهدا در هر پنجشنبه خبر داد و گفت: برای طنین انداز احساس معنوی شهدا هر هفته در گلزار شهدا برگزار می شود. ائمه اطهار در حرم های شهدا و با اجرای برنامه هایی از جمله ماجرای دفاع مقدس و استقبال از عاشقان شهدا این برنامه در حرم های شهدا و سبحان الله، مردم و خادمین برگزار می شود. شهدا از این برنامه استقبال ویژه ای کردند.

وی در خصوص افزایش ثبت نام داوطلبان شهدا برای حضور در دفاع مقدس گفت: بیش از 75 هزار داوطلب خادمان شهدا هستند و نمی توانیم از این همه ظرفیت در یادمان های دفاع مقدس استفاده کنیم.

یادواره ها جوابگوی این همه خادمین شهدا نیست و ماه آینده شاهد ثبت نام مجدد از خادمین شهدا خواهیم بود که پیش بینی می شود 15 هزار نفر باشد و از این ظرفیت عظیم خادمین شهدا می توان استفاده کرد. برای روز پنجشنبه در حرم شهدا برنامه ریزی کنید فضای معنوی تری در مزار شهدا حاکم باشد و خادمان شهدا بتوانند در استقبال از عاشقان شهدا نقش آفرینی کنند و در این زمینه از آنها استفاده شود.

نقش آفرینی جهادی در مبارزه با بیماری عروق کرونر قلب و اجرای طرح شهید سلیمانی

حاج رحیمی در آخرین بخش از سخنان خود درباره نقش ویژه خادمان شهدا در خدمت رسانی به مردم در تاج و تخت گفت: غربالگری، ضدعفونی معابر، کمک به مدافعان سلامت، تدفین جان باختگان کرونا، مشارکت در طرح واکسیناسیون شهید سلیمانی و کمک به نیازمندان و غیره را انجام دادند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید