ثبت نام 19 هزار نفری خادمین شهدای راهیان نور/ جایزه خادمان شهدا ذخیره آخرت است.


ساعت: 14:58
تاریخ انتشار: 14/01/01
کد خبر: 1817467

رئیس کمیته کارکنان ستاد راهیان نور اعلام کرد؛

محمد حجور رحیمی از ثبت نام حدود 19 هزار نفر در راهیان نور خادم الشهدا در سال جاری خبر داد و گفت: نکته قابل توجه امسال این بود که استقبال خادم الشهدا نسبت به سال های گذشته دو برابر شده بود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمد حاج رحیمی در گفتگو با خبرنگار ما در مناطق عملیاتی بلاه جنوب از ثبت نام حدود 19 هزار نفر برای خادم الشهدا در راهیان نور در سال جاری خبر داد و گفت: با مراجعه به سایت کوله بر برای ثبت نام اقدام کردند. اما نکته قابل توجه امسال این بود که میزان استقبال خادم الشهدا دو برابر سال های گذشته بود.

رئیس کمیته خادمان راهیان نور افزود: اکثر داوطلبان دانش آموز، دانش آموز و تحصیلکرده بودند که برای بهره مندی از تاثیرات آموزشی و فرهنگی که در منطقه وجود دارد برای آموزش ثبت نام می کنند.

حاج رحیمی با اشاره به ایجاد بستر معنوی و فرهنگی برای خادمان خاطرنشان کرد: خادم شهید برای پذیرش و پذیرش سیره شهدا به مناطق عملیاتی می آید.

رئیس کمیته خادمان راهیان نور راهیان نور و یادمان های شهدا را دانشگاهی دانست و افزود:

حاج رحیمی در قسمت آخر سخنان خود شاید یکی از دلایل حضور خادمان در راهیان نور را خدمت رسانی به نمازگزاران سیره شهدا دانست.

به گزارش بلاغ ، یکی از صحنه هایی که در راهیان نور توجه زائران را به خود جلب می کند، حضور جوانانی است که با لباس های خاکی به زائران خدمات رسانی می کنند. اما هزاران مایل دورتر از خانه و خانواده به مناطق عملیاتی جنوب می آیند تا به خدمتگزاران شهدا بپردازند.از شست و شوی توالت گرفته تا جارو کردن محوطه اردوگاه و…

برای ما که شور و شوق خادمان جوان را می بینیم که برای خدمت به نمازگزاران مسابقه می دهند و گویی آن که اخلاص بیشتری دارد برنده مسابقه است، این سوال در ذهن ما ایجاد می شود که دلیل این شور و شوق چیست؟

برای یافتن پاسخی برای این سوال به سراغ علی عاشوری، پاسدار شهدای اردوگاه شهید جعفرزاده اندیمشک رفتیم. وی گفت: هادمی یک دانشگاه است. در این دانشگاه افراد درس اخلاص، مسئولیت پذیری، خودسازی و اقدام به موقع را می آموزند. دوره هادمی با همه اردوها و همه دوره ها و شغل ها کاملا متفاوت است و آدم دوست ندارد این دوره تمام شود.»

این جوان خادم شهدا احساس وصف ناپذیر یک خادمی را بیان می کند و ادامه می دهد: اینجا هیچکس رئیس نیست. هرکسی عنوانی دارد و این خادم شهداست. بین بندگان صمیمیت زیاد است و مرد آرزو دارد که بنده تمام نشود.

عاشوری اولین نفری بود که لباس خادم الشهدا را بر تن کرد و قرن جدید را با خادمی از مداحان سیدالشهدا آغاز کرد. وی گفت: از اخلاص خادمینی که در این مکان به زائران خدمت می کنند، می توان بسیار گفت.

هیچکس بچه ها را مجبور به کار در اینجا نمی کند و هرکس برای خدمت به زائران کاری را که می خواهد انجام می دهد. عاشوری این سخنان را تکرار می کند و ادامه می دهد: هیچ وقت فکر نمی کردم خادم شهدا شوم.

عاشوری در یک خواب خادم سیدالشهدا شد. به گفته وی، مسئول اعزام بسیار سختگیر بود و پرونده بنده هنوز در مرحله مصاحبه بود، اما می دانست که در نهایت به راهیان نور اعزام می شود. وی گفت: دو هفته قبل از اعزام، خواب شهید همت و شهید ابراهیم هادی را دیدم که به من گفتند خادم شهدا می شوی.

عاشوری خاطرنشان می کند: وقتی اینجا آمدم یکی از دوستانم گفت: علی راستش را بگو، آنجا به تو چه می دهند، قولی به تو دادند؟! به دوستم گفتم: من هم مثل تو فکر کردم که چیزی به بنده ها می دهی. اما من از شما می خواهم که به اینجا بیایید و بعد متوجه شوید که گرفتن هیچ چیز بسیار زیباتر از گرفتن چیزی است. «شما ثواب این دنیا را نمی بینید و آن را برای آخرت می خواهید. خیلی زیباتر است، دلت پر از دنیاست، اما وقتی خادم شهدا شدی، حمایت می‌شوی و شهدا برایت می‌ایستند.»

پاسدار شهدای اردوگاه شهید جعفرزاده مازندران در اندیمسک از ولی امر جز اجر اخروی نمی خواهد: «همه می توانند نظر داشته باشند، اما حقوق یک ولی شهید برای من ذخیره ای برای آخرت من است. “

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید