پرداخت کمک هزینه معیشت 5200 جانباز از پایان خردادماه/ گلزارهای شهدا به فرهنگسرا تبدیل می شود


زمان: 13:17
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۳/۲۸
کد خبر: 1876793

معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: مقرر شده 5 هزار و 200 جانباز فاقد شغل و درآمد بوده و مشمول کمک معیشتی جانبازان دارای معلولیت می شوند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمود پاکدل معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران درباره عملکرد بنیاد شهید و امور ایثارگران در سال جاری گفت: امسال شاهد آن خواهیم بود. بنیاد شهید و امور ایثارگران در راستای اجرای عدالت برنامه اقدام را بر اساس سند تحول دولت به برکت استان هایی که در آن خدمات ارائه می دهند، اجرا کرده است.

وی افزود: یکی از بهترین اقدامات انجام شده محاسبه بار مالی قانون خدمات ایثارگران بود که به دولت تقدیم و در مجلس بررسی شد. وام های بنیاد در سال گذشته 30 هزار و 600 میلیارد تن بوده است و امسال این وام ها به طور متوالی به حدود 50 هزار میلیارد تن رسیده است و 20 هزار میلیارد تن در تبصره ها برای رفع بخشی از نیازهای جامعه بی غرض ارائه شده است.

معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران در موارد پیش بینی شده در قانون بودجه امسال گفت: برای اولین بار در قانون بودجه پرداخت پاداش مستمری ایثارگران پیش بینی شده است. اقدام آغاز شده است.

وی در خصوص پرداخت دیه جانبازان دارای معلولیت ادامه داد: بر اساس قانون بنیاد موظف بود هر شش ماه یکبار اطلاعات جانبازان دارای معلولیت را رصد کند که خوشبختانه این امر انجام شد و باید این مژده را اعلام کنیم که این امر ماه 5200 است.» ایثارگران شناسایی شده مشمول کمک هزینه زندگی می شوند و کمک هزینه زندگی این بستگان پرداخت می شود.

پاکدل همچنین از پرداخت معوقات به ایثارگران مشمول ماده 38 قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران در اواخر دهه 1400 خبر داد و گفت: موارد زیادی مشمول قوانین ایثارگری است که توسط استان ها پیگیری می شود.

وی با اشاره به تصویب سفرهای استانی رئیس جمهور گفت: در این سفرها 10 درصد ظرفیت اشتغال زایی استان و پنج درصد مسکن طرح ملی جهش در تولید مسکن به ایثارگران اختصاص دارد.

معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران درباره اشتغال 70 درصد ایثارگران گفت: دغدغه این بستگان با قول مساعد سازمان برنامه و بودجه تا یک آینده رفع می شود. یا دو ماه تا این اقوام بتوانند کار کنند.

وی در خصوص تغییر وضعیت ایثارگران در دستگاه های اجرایی افزود: این قانون مجدداً در قانون بودجه امسال گنجانده شد و تاکنون حدود 40 هزار نفر در دستگاه ها تغییر وضعیت داده اند و یا در آخرین مرحله تحول هستند اما برخی از زیرمجموعه های دستگاه ها، نهادها، سازمان های مردم نهاد و موسسات مردمی که به اعتقاد ما حدود 200 هزار جانباز را در استخدام دارند، این قانون را اجرا کرده اند و برخی نیز به دلیل منابع مالی و ساختار سازمانی هنوز این قانون را اجرا نکرده اند که امیدواریم تغییر کند. وضعیت جانبازان در این بخش ها همچنین انجام شود.

پاکدل با بیان اینکه ساماندهی گلزارهای شهدا به عنوان کانون های فرهنگی است گفت: در 18 سفر استانی رئیس جمهور حدود 158 میلیارد تن تخصیص یافت که بخشی از آن دریافت شد و امسال این سازمان ردیابی می شود.

انتهای پیام/
منبع: فارس

دیدگاهتان را بنویسید