رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی: از 5200 تصادف در 15 سال، یک مورد اصلاح نشده است/ خودروسازان از درآمد میلیاردی چقدر برای ایمنی خودرو هزینه می کنند؟

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی: از 5200 تصادف در 15 سال، یک مورد اصلاح نشده است/ خودروسازان از درآمد میلیاردی چقدر برای ایمنی خودرو هزینه می کنند؟

روز جدید : تا کی باید ببینیم که جاده اصلی هیچ جداکننده ای ندارد و ماشین ها روبروی هم هستند و ماشین منفجر می شود و هیچکس نمی تواند آن ماشین را خاموش کند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کشور گفت: 18 درصد کشته شدگان تصادفات زیر 18 سال هستند و نقشی ندارند.

سردار سید کمال هادیان فر رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کشور در نشست خبری صبح امروز به مناسبت روز خبرنگار گفت: در شرایطی هستیم که باید صادقانه صحبت کنیم و از تملق پرهیز کنیم. تصادفات ناشی از عوامل انسانی و وسایل نقلیه است.

وی ادامه داد: تصادفات دوباره به جاده ها برگشته است. حتی قوانین ما در این زمینه کافی و بازدارنده نیست، قانون وقتی می گوید پول می دهم، مشکل دارد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فرجه گفت: امروز سبد ورودی خودروی ما مانند دهانه قیف شد. همه می خواهند ماشین بسازند اما به ته قیف توجه نمی کنند. بیایید از هم تعریف کنیم نه اینکه حرف بزنیم.

در سال 2003 ما 5200 مکان در معرض خطر تصادف داشتیم و در سال 2018 به همین میزان بود. هر روز در این مکان ها مردم کشته می شوند. تا کی باید ببینیم که جاده اصلی جداکننده ندارد و ماشین ها روبه روی هم قرار می گیرند و ماشین منفجر می شود و هیچکس نمی تواند این ماشین را خاموش کند.

هر روز در این محورها و نقاط حادثه خیز تصادف داریم. ویروس کرونا چگونه به وجود می آید؟ تمام دنیا برای از بین بردن این بیماری بسیج می شوند. کرونا می کشد، تصادفات هم می کشند. کرونا پایان خواهد یافت اما حوادث همچنان وجود دارد. همه دولت ها باید به اصل 108 عمل می کردند. همه دولت ها باید پاسخگو باشند.

وی ادامه داد: با سلام و صلوات کار پیش نمی رود. در پایان از یکدیگر قدردانی و تشکر کنیم. این اعمال را می توان با ساده ترین اقدامات انجام داد و تنها به یک اراده نیاز است.

رئیس پلیس راهور فرجا در جمع خبرنگاران گفت: شما زبان و چشم و گوش مردم هستید، صدای مردم اغلب به گوش مسئولین نمی رسد، این مشکلات را برای ما به ارمغان می آورید.

سردار هادیان فر توضیح داد: می گویند ۱۶۴ برنامه ایمنی و کیفی دارند اما در عمل چیزی نمی بینیم. ورق، ایربگ، ترمز، همه ایرادات فنی دارند، اما هیچکدام قابل رفع نیستند و فقط تولید می کنند. باید به جان مردم رسیدگی شود. شما روزی دو هزار میلیارد درآمد دارید. چقدر برای ایمنی هزینه کرده اید؟ خبرنگاران باید امنیت و سلامت مردم را مطالبه کنند. شما باید درخواست اسقاط خودرو را داشته باشید.

وی تاکید کرد: فردی از فرسودگی خودرو شکایت کرد و دادگاه رای داد و بر اساس کارشناسی فنی، چه کارشناسی فنی؟ برو تو تهران سیخ کباب رو تو اگزوز ببین و تست MOT بده، با جان مردم سروکار دارند، بعد به من می گویند از MOT حمایت کن.

وی ادامه داد: باید به تصادفات توجه کنیم 18 درصد کشته شدگان تصادفات زیر 18 سال هستند و نقشی ندارند باید قانون را اجرا کنیم اما به نفع مردم است.

دیدگاهتان را بنویسید