انتقاد تند مردم از کمک هزینه باخمن/ علت تغییر تاریخ پرداخت کمک هزینه باخمن در سال 1401 چیست؟

انتقاد تند مردم از کمک هزینه باخمن/ علت تغییر تاریخ پرداخت کمک هزینه باخمن در سال 1401 چیست؟

سه روز از ابلاغ پرداخت کمک های نقدی به سرپرستان خانوار از سوی سازمان هدایت گرنت می گذرد اما این گروه هنوز کمک هزینه ماه باخمن خود را دریافت نکرده است.

سه روز از ابلاغ پرداخت کمک های نقدی به سرپرستان خانوار از سوی سازمان هدایت گرنت می گذرد اما این گروه هنوز کمک هزینه ماه باخمن خود را دریافت نکرده است. البته مشکل دیگری هم وجود دارد. برخی خانوارها به جای 400 هزار تومان 100 هزار تومان کمتر دریافت کردند. البته پیش از این سازمان هدفمندی یارانه ها روش های متعددی را برای پیگیری و ثبت اعتراض معرفی کرده بود، اما مخاطبان تجارت نیوز می گویند بی فایده است! پیگیری‌های تجارت نیوز از روز اول نشان داد که دو بانک قرض‌حسنه مهر ایران و بانک رفاه در پرداخت یارانه‌ها نکول کرده‌اند که دلیل آن نیز اختلال در سیستم عنوان شده است. اما برخی دیگر از حضار گفتند که نه تنها این دو بانک بلکه چندین بانک دیگر از جمله ملت، کشاورزی یا صادرات یارانه خود را پرداخت نکرده اند.

در جستجوی پاسخی برای مشکلات فوق، هیچ نظری از مراجع مربوطه یافت نشد. تنها آخرین اظهارنظر درباره کمک نقدی مربوط به فاطمه حسینی، سخنگوی سازمان هدفمندی یارانه ها است که وی نیز به میزان کمک نقدی سال آینده اختصاص دارد. به گفته وی مشخصا افزایشی در میزان یارانه پولی وجود ندارد و همان 300 و 400 هزار تومان نصیب سرپرستان خانوار می شود. الان هم معترضانی هستند که به جای 400 هزار تومان، 100 هزار تومان کمتر دریافت کردند.

مشکل فقط به میزان یارانه نیست، برخی از افراد از جمله یارانه بگیران بانک رفاه اصلا یارانه دریافت نکردند. برای اطلاع از علت این مشکل با کارشناسان بانک رفاه تماس گرفتیم. این کارشناس در پاسخ به خبرنگار تجارت نیوز عنوان کرد که یارانه به حساب دیگری از یارانه بگیران واریز شده است! او معتقد بود که این یک باگ است و همچنین گفت که یک نقص در سیستم رخ داده است. این کارشناس همچنین گفت: هنوز بسیاری از مردم یارانه خود را دریافت نکرده اند اما لحظه آخرین پرداخت را اعلام نکردند.

انتقادات مردم از یارانه بهمن چیست؟

مخاطبان تجارت نیوز می گویند یارانه بهمن خود را نگرفته اند و این موضوع مربوط به چند بانک است. انتقاد بعدی آنها مربوط به میزان یارانه نقدی بهمن ماه است. برخی از این نظرات را در ادامه خواهید خواند.

مادرم هم مستمری بگیر است، حقوق کامل نمی گیرد، یارانه از سوی بانک رفاه به او پرداخت نشده است.

یارانه ام پرداخت نشده، دهه اول تا سوم هستم و بانک رفاه متولی خانواده ام است، چه کار کنم؟

“من از بانک انصار کمک بلاعوض دریافت کردم که در دی و بهمن ماه واریز نشد، همچنین مددجوی کمیته امداد هستم.”

“من ملت هستم نه سپرده”

«مادر من مستمری بگیر است، یارانه این ماه به ما پرداخت نشده است و بانک ملی هم به دلایل نامعلومی.

ما یارانه این ماه را پرداخت نمی کنیم، ما بانک مهر هستیم.

یارانه خانواده 4 نفره ما هنوز واریز نشده است لطفا پیگیری کنید

«بانک صادرات بودم اما پولی به من ندادند، همچنین سایتی که برای اعتراض به دهک اعلام شده بود مدت هاست مشکل دارد و اس ام اس ارسال نمی شود، لطفا پیگیری کنید»

کمک مالی من نیز در بانک ملی واریز نمی شود. نمی‌دانم می‌خواهند از فلانی پول بگیرند یا نه، الان به دلایلی سیستم‌ها مشکلی ندارند، اما وقتی می‌خواهند چند چیز مثل یارانه را واریز کنند، سیستم‌ها مشکل دارند».

وی افزود: یارانه ماه بخمن برای من و فرزندم واریز نشده است، من یک زن سرپرست خانوار هستم و فرزند 8 ساله ام نیز همراهم است، دلار نخریده ام اما تاکنون یارانه ای به حسابم واریز نشده است.

چرا کسی پاسخگوی کسانی نیست که یارانه نمی گیرند؟ من چندین بار پیگیری کردم که فایده ای نداشت.»

آیا مبلغ چهارصد و هفتاد هزار تومان برای سه نفر پرداخت شده است؟

دیدگاهتان را بنویسید