طراحی و نصب المان های شهدا توسط شهرداری و شورای شهر زنجان / کاهش خدمات شهری در گلزارهای شهدای زنجان


ساعت: 16:41
تاریخ انتشار: 14/14/1400
کد خبر: 1813128

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان:

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان با بیان اینکه شهرداری ها به حمایت از گلزار شهدا که وظیفه شرعی و قانونی شهرداری است رسیدگی کنند، گفت: به زودی.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علی کاظمی در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; وی با بیان اینکه بنیاد شهید بدهی زیادی به دانشگاه ها دارد، گفت: 2 هزار میلیارد تن بدهی دانشگاه ها یکجا پرداخت شده بود.

وی با بیان اینکه تمامی ودیعه های دانشگاهی بنیاد شهید به صورت جمعی به سازمان دانشگاه مرکزی پرداخت شده است، گفت: هیچ دانشگاهی در استان زنجان نمی تواند ادعا کند که بنیاد شهید و امور ایثارگران به دانشگاه بدهکار است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان گفت: برخی از دانشگاه‌هایی که سازمان مرکزی ندارند، مانند دانشگاه‌های غیرانتفاعی که باید بدهی‌هایشان به صورت استانی پرداخت شود، شفاف‌سازی شده است. قوه قضائیه با دانش آموزان طرح شاهد مهربانی کرد.

وی با بیان اینکه قانون به دلیل بدهی بنیاد شهید به دانشگاه اجازه نداده است که هیچکس مانع ادامه تحصیل و انتخاب واحد دانشجویی شود، افزود: دانشگاه با دانشجو تعاملی نداشته و برخلاف قانون عمل کرده است.

کاظمی با اشاره به بیانات امام خمینی (ره) درباره شهدا گفت: همانطور که امام خمینی (ره) فرمودند: شهدا امامان عشق هستند که قبورشان حرم مومنان است، وظیفه ماست که در حفظ شهدا امام عشق باشیم.

وی با بیان اینکه فرهنگسرای بقیع در گلزار شهدای پایین فعال است، افزود: این فرهنگسرا با بنیاد شهید و امور ایثارگران در ارتباط است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان با بیان اینکه نگهداری از گلزارهای شهدا در شهرها بر عهده شهرداری ها است، خاطرنشان کرد: این امر به دلیل عدم رعایت اصول بهداشتی و درمانی در سطح شهر انجام می شود.

وی با بیان اینکه پس از اعلام موضع رهبری در خصوص استاندارد نبودن مزار شهدا، ساماندهی گلزارهای شهدا به صورت یکسان انجام نمی شود، گفت: المان هایی طراحی شده و گلزارهای شهدا نسبت به گذشته تغییر کرده است. .

کاظمی با بیان اینکه شهرداری ها باید نسبت به حمایت از گلزار شهدا که وظیفه شرعی و قانونی شهرداری است اهتمام داشته باشند، افزود: از شهرداری و شورای شهر می خواهیم المان مربوط به شهدا را در اسرع وقت راه اندازی کنند.

وی با بیان اینکه شهرداری و استانداری سال ها وعده ساماندهی شهدای انقلاب را داده اند، خاطرنشان کرد: این تعهد ذاتی شهرداری و استانداری بوده که تا به امروز انجام نداده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید