افزایش تعداد پلیس ساختمان شهرداری به منظور کاهش تخلفات ساختمانی/ عمران شهری شهر مبنای فعالیت شهرداری شهمیرزاد در سال جاری است.


ساعت: 09:16
تاریخ انتشار: 1401/02/31
کد خبر: 1840228

شعیب رضایی گفت: با توجه به اصول شهرسازی و ضوابط ساخت و ساز باید نظارت جدی بر کمیت و نحوه ساخت و ساز در شهمیرزاد صورت گیرد. بنابراین بر این اساس تعداد ماموران پلیس در ساختمان شهرداری افزایش خواهد یافت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ شعیب رضایی شهردار شهمیرزاد در گفتگو با مرآت با بیان اینکه شهمیرزاد یکی از دو شهر نمونه گردشگری استان سمنان و یکی از 14 شهر نمونه گردشگری کشور است، گفت: شهر شهمیرزاد زبانزد است.

شهردار شهمیرزاد با اشاره به اینکه باغ ها و فضای سبز بیش از 50 درصد محیط زیست شهمیرزاد را تشکیل می دهند، گفت: از نظر اصول شهرسازی و ضوابط ساختمانی باید بر کمیت و نحوه ساخت و ساز در شهمیرزاد جاوه نظارت جدی صورت گیرد.

وی ادامه داد: از آبان ماه سال گذشته تعداد قابل توجهی تخلفات ساختمانی مربوط به دوره های قبل شناسایی شد که با هماهنگی دادگستری مهدیشهر و افزایش نیروی انتظامی ساختمانی به کمیسیون ماده 100 ارسال شد. شهرداری شهمیرزاد سعی کردیم تخلفات در حوزه ساخت و ساز را کاهش دهیم.

رضایی با بیان اینکه در 6 ماه گذشته 7 ساخت و ساز جدید همراه با تخلفات در شهمیرزاد انجام شده است، تصریح کرد: در این تخلفات طبق ضوابط و مقررات برخورد قضایی صورت گرفته و از ادامه تخلفات جلوگیری می شود.

شهردار شهمیرزاد با اشاره به موقعیت خاص جغرافیایی و آب و هوای خوب شهمیرزاد خاطرنشان کرد: این ویژگی ها باعث می شود که برخی مالکان و سازندگان در ساخت و سازها اختلال ایجاد کرده و به بافت سنتی شهر و باغات شهر آسیب وارد کنند که این امر نیز در جریان این تخلفات اجتناب ناپذیر است.

وی خط قرمز شهرداری در این دوره را ساخت و سازهای غیرمجاز دانست و گفت: از زمان حضورم به عنوان شهردار طبق قولی که به مردم شهمیرزاد دادم ساخت و سازهای جدی با ساخت و سازهای غیرمجاز صورت گرفته است. با گذشته و حال چه خواهم کرد.

رضایی با تشریح زیرساخت ها و امکانات مورد نیاز یک شهر توریستی گفت: شهمیرزاد به عنوان الگوی یک شهر توریستی در زمینه ایجاد زیرساخت های لازم برای مدل گردشگری یک شهر در استان مظلوم واقع شده است.

شهردار شهمیرزاد با اشاره به درخواست های مردمی در زمینه تامین زیرساخت های لازم گردشگری گفت: مبنای اقدامات شهرداری شهمیرزاد در سال جاری توسعه شهر است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر 5 پروژه عمرانی فعال در این شهرستان در حال ساخت است، خاطرنشان کرد: در زمینه زیرساخت های شهری، احداث استخر، مجموعه های ورزشی، ساخت کف سازی مصنوعی و زمین والیبال ساحلی در دستور کار قرار دارد.

رضایی در پایان گفت: در زمینه احیای فضای سبز نیز در 6 ماه گذشته 800 اصله درخت میوه مختلف در شهمیرزاد کاشته شده است که در نظر داریم تا پایان امسال این تعداد را به 3 هزار اصله برسانیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید