450 پرونده ساختمانی در شهرداری در دست رسیدگی است/ کاهش تخلفات ساختمانی


ساعت: 23:58
تاریخ انتشار: 09/03/1401
کد خبر: 1913461

معاون فنی و شهرسازی شهرداری کرمانشاه اعلام کرد؛

بهزاد مسعودی از وجود 450 پرونده ساختمانی بلاتکلیف در شهرداری کرمانشاه خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ بهزاد مسعودی در گفتگو با خبرنگار مرصاد نیوز گفت: وی به طرح تفصیلی شهر کرمانشاه مصوب سال 1396 اشاره کرد و گفت: این طرح یکی از بی اثرترین طرح های تفصیلی در بین کلانشهرهای کشور است که نیاز به اصلاحات زیادی دارد.

معاون فنی و شهرسازی شهرداری کرمانشاه با اشاره به اینکه تخلفات پروانه های صادره، ارجاع پرونده به کمیسیون ماده 100، عدم کیفیت و مناسب سازی اصولی در ساختمان ها از جمله دلایل ناکارآمدی طرح تفصیلی است، افزود: با شناسایی این نقاط ضعف. و کاستی ها و اصلاح گام به گام آن را در مناطق اعمال می کنیم.

وی با بیان اینکه تخلفات ساختمانی در شهر کرمانشاه زیاد است، گفت: تصمیماتی برای کاهش تخلفات ساختمانی در شورای اسلامی شهر تصویب شده که شامل افزایش جریمه ها و فعال شدن اداره پیشگیری در نظارت بر پروانه های ساختمانی است.

مسعودی خاطرنشان کرد: کمیسیون حقوقی و تخصصی به نام شورای معماری شهرداری کرمانشاه برای رسیدگی به این موارد تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه 450 پرونده ساخت و ساز بلاتکلیف در شهرداری کرمانشاه وجود دارد، افزود: یکی از دلایل آن اسناد کاغذی بود که بسیار گران و مشکل ساز بود اما در حال حاضر با الکترونیکی شدن پرونده ها و انجام کلیه مراحل در کمیسیون ماده 100 به صورت الکترونیکی، در حال حاضر با استفاده از دستگاه های اجرایی در این زمینه اقدام می شود. بخش می تواند برخی از این مشکلات حل شود.

مسعودی ادامه داد: بر اساس آمارهای شش ماهه گذشته تعداد پرونده ها در کمیسیون ماده 100 نسبت به سال گذشته کاهش یافته است.

وی از مزایای حذف فرآیند فایل کاغذی، جلوگیری از دستکاری، گم شدن و تحریف اسناد و اطلاعات احتمالی اشاره کرد و افزود: الکترونیکی شدن پرونده ها دسترسی سریع، مدیریت بهینه، کنترل دسترسی و امنیت اطلاعات و همچنین کاهش هزینه ها را برای سازمان فراهم می کند. سازمان در نگهداری اسناد.همراه خواهد بود

وی همچنین از دیگر اقدامات این معاونت را صدور پروانه ساختمانی در دو مرحله، تغییر فرمت گزارش مهندسان ناظر، ذکر نام نقشه بردار در پروانه های ساختمانی، ابلاغ استانداردهای نمای ساختمان و اجرای قانون عنوان کرد. در مورد پیش خرید ساختمان برای کنترل تخلفات ساختمانی.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید