کاهش تخلفات ساختمانی در کرمانشاه


ساعت: 22:02
تاریخ انتشار: 1301/08/22
کد خبر: 1910726

نادر نوروزی شهردار کرمانشاه از بهره برداری از گذرگاه سپه تا اردیبهشت ماه سال آینده خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش مرصاد نیوز، نادر نوروزی عصر امروز یکشنبه در نشست مشترک با اصحاب رسانه استان، با تشریح اقدامات شهرداری در حوزه های مختلف که با حضور معاونین و فرمانداران شهرداری برگزار شد، اظهار داشت: در این راستا باید در راستای تحقق اهداف و برنامه ریزی های صورت گرفته در حوزه های مختلف عمل شود. دو کارخانه آسفالت در شهرداری کرمانشاه داشتیم که تعطیل شد و با تلاش های صورت گرفته مشکلات این کارخانه ها حل شد و شروع به کار کردند و آسفالت هایی که در شهر استفاده می شود عمدتاً از این کارخانه ها تولید می شود.

شهردار کرمانشاه با بیان اینکه در ده سال گذشته به طور متوسط ​​70 تا 90 هزار تن آسفالت در شهر کرمانشاه انجام شده است، افزود: برنامه امسال دو برابر سال قبل یعنی حدود 200 هزار تن است. که تاکنون 130 هزار تن آسفالت انجام شده و آثار آن در سطح شهر نمایان است و تاکنون به 70 درصد هدف مورد نظر رسیده ایم.

وی بیان کرد: در شهرهای حاشیه ای مناطقی مانند کرناچی، مرادآباد و غیره. سنگفرش هایی هستند که قبلا سنگفرش نشده بودند.

نوروزی با اشاره به پروژه احداث تقاطع غیرهمسطح میدان سپه ادامه داد: در محور اصلی شمالی به جنوبی پل میدان سپه مشکلات ترافیکی وجود دارد و کار در این محدوده با سرعت بالایی در حال انجام است و به زودی تایمر را نصب خواهیم کرد. این پروژه. مردم باید بدانند که موعد مقرر آن پروژه چه زمانی است و سیستم تحویل باید بداند که کار در زمان مقرر تکمیل خواهد شد.

وی با انتقاد از روند طولانی برخی پروژه های شهری در گذشته گفت: پروژه میدان سپه نزدیک به یک سال است که تعطیل شده و در حال حاضر دو و سه شیفت مشغول به کار هستند و پیش بینی می شود این پروژه اردیبهشت ماه سال آینده تحویل شود.

شهردار کرمانشاه گفت: 27 پروژه در حوزه بهسازی معابر و زیباسازی شهر در حال پیگیری است که اجرای آنها قطعا می تواند تاثیر مهمی در منظر شهری داشته باشد.

نوروزی با بیان اینکه یکی از اهداف مهمی که در شهرداری دنبال می شود شهر هوشمند است، ادامه داد: شهر هوشمند دارای یک سیستم فناورانه است که به افراد اجازه می دهد کارهای لازم را از محل سکونت و محل کار انجام دهند که زیرساخت های خاصی را می طلبد و باید 150 باشد. تا 300 کیلومتر فیبر نوری در کرمانشاه انجام می شود و کل شهر به فیبر نوری مجهز می شود که بخشی از این مهم مربوط به شهرداری است و در این راستا جلساتی با سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی برگزار شده است. شرکت تعیین شده برای کرمانشاه. شهر کرمانشاه یکی از شهرهای پیشگام در اجرای این طرح است که با مشارکت شهرداری و یک شرکت اجرا می شود.

این مسئول با بیان اینکه کرمانشاه جرایم تخلفات ساختمانی بالایی دارد، گفت: برای مقابله با این جرایم سه راهکار در نظر گرفته شده است که راه حل اول افزایش جرایم تخلفات ساختمانی است که علیرغم مقاومت هایی که پس از افزایش چندین ساله آن وجود داشت. سال دوم، عدم اجازه تخلفات ساختمانی، برای این منظور کمیسیون هایی در مناطق هشت گانه شهرداری تشکیل شده و به طور جدی با این موضوع برخورد خواهند کرد و تصمیم سوم در کمیسیون ذیل ماده است. در صورت امکان در رابطه با تامین پارکینگ و با در نظر گرفتن شرایط ترافیکی عرض معابر، تراکم قانونی را افزایش خواهیم داد تا صنعت ساختمان دچار مشکل نشود و با در نظر گرفتن این سه راهکار، در گذشته در مدت 6 ماه نسبت به مدت مشابه پارسال شاهد کاهش تخلفات ساختمانی بوده ایم.

شهردار کرمانشاه در ادامه با تاکید بر تقویت شبکه حمل و نقل عمومی کرمانشاه گفت: 105 دستگاه اتوبوس به قیمت دولتی خریداری شد که تا پایان سال برای شهر کرمانشاه استفاده نشد و 100 دستگاه مینی بوس جدید نیز خریداری می شود. .

این مسئول به پروژه قطار شهری کرمانشاه نیز اشاره و خاطرنشان کرد: هشت سال بودجه ای برای این پروژه داده نشد و با پیگیری های انجام شده 570 میلیارد تومان و در سفر ریاست جمهوری به کرمانشاه 1200 میلیارد تومان اعتبار برای این کار در نظر گرفته شد. پروژه .

نوروزی به شهربازی کرمانشاه نیز اشاره کرد و اظهار داشت: دلیل تاخیر در روند اجرای این پروژه نبود طرح بررسی سرمایه گذاری برای آن است که از قبل برنامه ریزی خوبی برای آن در نظر گرفته شده است و برای جذب سرمایه گذار نیز فراخوان خواهد شد. به زودی.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید