رصد هوایی تخلفات ساختمانی در یزد/جزئیات آمار آرا به کمیته ماده 100 ارائه می شود.


ساعت: 11:18
تاریخ انتشار: 09/09/1401
کد خبر: 1914647

نبکنژاد یکی از اعضای شورای شهر یزد گفت: با توجه به میزان ساخت و ساز ساختمان و هزینه بالای نظارت بر تخلفات در شهر یزد، نیاز به نظارت و کنترل هوشمند سازه ها از هوا احساس می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش یزدرسا ، محمدمهدی نیکونژاد صبح امروز در جلسه شورای اسلامی شورای اسلامی شهر یزد اظهار داشت: طبق روال پیش بینی شده در 6 ماهه دوم سال مدیران میانی شهرداری گزارشی را ارائه خواهند کرد. عملکرد و اقدامات انجام شده در سال جاری به صورت هفتگی دعوت می شود از مدیر نظارت بر ساخت و ساز شهرداری جهت ارائه توضیحات در خصوص تخلفات ساختمانی و همچنین نحوه نظارت بر ساخت و ساز شهر یزد در این جلسه حضور یابد.

وی افزود: با توجه به گستردگی و پراکندگی ساخت و ساز در سطح شهر و همچنین پرهزینه بودن نظارت سنتی و فیزیکی بر تخلفات ساختمانی، نیاز به بازرسی و کنترل هوشمند سازه ها از هوا و با کمک پهپادها احساس می شود. که در این روش با کمترین هزینه و کمترین ضریب خطا و البته بالاترین کیفیت کلیه ساخت و سازها باید به صورت هوشمند رصد شوند که در صورتی که بتوان این نظارت را به صورت ماهانه انجام داد می تواند به همکاران شهرسازی در شناسایی و گزارش تخلفات ساختمانی کمک موثری کند. .

این عضو شورای شهر یزد از توجه ویژه به دو رویکرد مهم هوشمندسازی و پیشگیری از تخلفات ساختمانی برای کاهش پرونده های ارسالی به کمیسیون های ماده 100 در سال جاری خبر داد و افزود: این موضوع به طور ویژه در کمیسیون نظارت و نظارت پیگیری می شود. شهرداری باید با سرعت بیشتری به سمت هوشمندسازی فرآیندهای مربوط به کمیسیون های موضوع ماده 100 و همچنین هوشمندسازی آرای صادره توسط کمیسیون طبق ماده 100 حرکت کند.

وی هوشمندسازی ساختمان و جلوگیری از تخلفات ساختمانی را از اهداف شهرداری عنوان کرد و ادامه داد: با استفاده از تجهیزات سخت افزاری و نرم افزاری مدرن و دسترسی به سیستم های شهرسازی و نقشه های هوایی در حین انجام ماموریت ها و همچنین نظارت تصویری و پایش ساخت و سازها تخلفات، شهرداری می تواند با سرعت بیشتری به سمت استخبارات برود که نظرات کمیسیون ماده 100 را روشن می کند.

رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای شهر یزد ادامه داد: همچنین به اطلاع می رساند در آرای صادره از کمیسیون ماده 100 چه اقداماتی در ساخت و ساز ملک تخلف محسوب می شود و منجر به صدور حکم می شود. تصمیم به تخریب یا جریمه ساختمان به منظور آموزش و اطلاع شهروندان برای اندیشیدن اقدامات موثر و پیشگیرانه برای کاهش تخلفات ساختمانی.

وی تصریح کرد: در راستای صیانت از حقوق شهروندی تلاش خواهیم کرد تا با برنامه ریزی دقیق و مناسب روال کاهش تخلفات ساختمانی با کمترین چالش را دنبال کنیم و این امر نیازمند ارائه آمار دقیق از سوی معاونت معماری و شهرسازی است. باید نتایج کمیسیون های ماده 100 شامل تعداد آرای صادره، تعداد موارد تصمیمات تخریب و همچنین نوع تخلفات ارائه شود.

نیکونژاد ادامه داد: همچنین باید مشخص شود که بیشترین تخلفی که افراد در ساخت و ساز انجام می دهند و سپس منجر به هزینه های گزاف و جریمه می شود یا اینکه در بین سایر تخلفات کدام تخلف ساختمانی شایع ترین است و کمیسیون اعلام شود. که بتوانیم با آموزش ها و اطلاعات لازم در هوشمندسازی فرآیند کنترل و نظارت بر ساخت و ساز در شهرداری پیش برویم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید