روند فعلی کمیسیون ماده 100 که باید تخلفات را بپذیرد/ ساخت و ساز بدون پروانه 70 درصدی ساختمان در یزد خطرناک است.

ساعت: 14:23
تاریخ انتشار: 14/04/1400
کد خبر: 1802927

نماینده مردم یزد، اشکذر و ندوشن در مجلس

نماینده مردم یزد، اشکذر و ندوشن در مجلس با اشاره به اینکه روند فعلی کمیسیون ماده 100 عملا تخلف را می پذیرد، گفت: ساختن 60 تا 70 درصد ساختمان برای سازنده خطرناک است. در یک سواری بدون گواهینامه.”

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش یزدرسا ، محمدصالح جوکار سخنگوی یزد، اشکذر و ندوشن صبح امروز در نشست با رئیس سازمان عمران استان یزد با اشاره به اینکه ضوابط چارچوب را تعیین می کند، اظهار داشت: اراده انجام کار را فراهم نمی کند. بنابراین، قوانین، قوانین بازدارنده هستند.

وی با اشاره به اینکه علاوه بر تسهیل قوانین برای دستگاه های دولتی، اجرایی و عمومی، گفت: در برخی موارد با خلاء قانونی مواجه هستیم و باید آن را اصلاح کنیم.

نماینده مردم یزد، اشکذر و منطقه ندوشن در مجلس شورای اسلامی افزود: به عنوان مثال ما در حوزه ساخت و ساز برای حل مشکل تخلفات و جلوگیری از دخالت مردم در کارها، در حوزه ساخت و ساز به عنوان مثال در زمینه ساخت و ساز اقدام کردیم. ما طبق ماده 100 کمیسیون تشکیل دادیم که در واقع به معنای قبول تخلف است.

9933c6ab 4b5e 4a14 ad2c 8c02dfc8d505 خبر خاکستری

جوکار خاطرنشان کرد: این کمیته مواردی مانند جریمه، حکم تخریب و امتیاز صادر می کند و بیشترین تلاش برای حفظ رضایت مندی مردم در این کمیته است.

رئیس کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بسیاری از کشورها با اجرای قانون به فرهنگ خاصی رسیده اند و نیروی انتظامی را نهادینه کرده اند، اما ما در کشورمان هنوز نتوانسته ایم اجرای قانون را معکوس کنیم. قانون ساخت و ساز در فرهنگ.

وی به روند اصلاح رویکرد ماده 100 کمیسیون در مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت: پیش نویس این طرح تهیه شده و تاکنون جمع بندی های خوبی گرفته شده است و مطالعات برای رسیدن به نتیجه درست همچنان ادامه دارد.

نماینده مردم یزد، اشکذر و ندوشن در مجلس شورای اسلامی افزود: باید قبل از تخلف یک سری اقدامات برای جلوگیری از آن انجام شود نه اینکه زمانی که فردی ساخت و ساز و کارش را تمام می کند دستور تخریب و اینچنین آسیب جدی بدهیم. ناراحتی در طرف دیگر

جوکار ساخت 60 تا 70 درصد ساختمان های یزد را بدون پروانه ساختمانی و عدم نظارت فنی نادرست می داند و می گوید: ساخت و سازهای غیرمجاز و غیر اصولی بسیار خطرناک است و در کوچک ترین حادثه خسارات زیادی به بار می آورد.

رئیس کمیسیون کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ما در یزد به غیر از تخلفات ساختمانی در حوزه نمای شهر و سایر حوزه ها وضعیت خوبی نداریم، گفت: به نظام مهندسی توجه کنید.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید