روند فعلی واردات خودرو مورد تایید نمایندگان نیست/ روند فعلی مشکل بازار خودروی داخلی را حل نمی کند


ساعت: 09:40
تاریخ انتشار: 1401/09/14
کد خبر: 1915650

یکی از نمایندگان مجلس با اشاره به اینکه واردات به شکل فعلی مشکل بازار خودروی داخلی را حل نمی کند، گفت: روند فعلی واردات خودرو مورد تایید نمایندگان نیست و معتقدیم نحوه واردات خودرو باید به گونه ای باشد که مشکلات انحصاری و کیفیت تولیدات داخلی را حل کند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی شبکه خبر راه دانا; سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت در روزهای اخیر با اشاره به تسریع در روند واردات خودرو به کشور از ورود برخی مدل ها به مرزهای کشور خبر داد و گفت: تبلیغات برای فروش خودرو این خودروها در روزهای آینده راه اندازی می شوند.


جدیدترین اخبار واردات خودرو



سخنگوی وزارت ایمنی با بیان اینکه روند رشد تولید خودرو در ماه‌های اخیر از رکورد 5 ساله خود فراتر رفته است، گفت: از رشد 380 درصدی کل تولید خودرو از ابتدای امسال تا پایان هفته گذشته؛ یعنی نهم دی ماه را نسبت به مدت مشابه سال 1400 ذکر کرده است.

کلیباف، حدودواردات خودرو و شرکت های واردکننده افزودند: پس از آن قوانین واردات خودرو اسامی 7 شرکت واردکننده خودرو اعلام و متعاقباً منتشر شد.

بیشتر بخوانید:
70 تا 100 هزار خودرو تا پایان سال وارد کشور می شود

مدیر حریم خصوصی گفت: هیچ محدودیتی برای شرکت های متقاضی وجود ندارد واردات خودرو وجود ندارد و در صورتی که شرکت متقاضی واردات خودرو شرایط مندرج در مقررات را داشته باشد به لیست شرکت های واردکننده اضافه می شود.

سخنگوی وزارت امنیت تصریح کرد: تعداد شرکت‌های واردکننده خودرو به 12 شرکت رسیده است که این فهرست همچنان باز است و به محض احراز شرایط لازم به فهرست واردکنندگان اضافه می‌شود.

قالی‌ساز این را می‌گوید واردات خودرو وی در میان خودروهای با برندهای کره ای، ژاپنی و اروپایی گفت: باید بگویم خودروهایی مانند هیوندای اکسنت ام جی 3 و ام جی 6، میتسوبیشی میراژ، هیوندای E10، سیتروئن 3، چانگان CS35 و محصولی از فولکس واگن (Seat) از جمله خودروها هستند. مدل هایی که قرار است وارد کشور شوند و این خودروها در محدوده قیمتی حدود 10000 یورو هستند.


روند فعلی واردات خودرو مورد تایید نمایندگان مردم نیست



سید کریم حسینی نایب رئیس کمیسیون اجتماعی شورای اسلامی با تفاهم گفت: دولت ابلاغی با شرایط ویژه در خصوص واردات خودرو اقدام کرده است، اما این شرایط مورد قبول نمایندگان مردم نیست، زیرا شرایط در نظر گرفته شده منجر به انحصار از نظر نمایندگان مردم خواهد شد.

و ادامه داد: واردات به چند شرکت خاص برون سپاری می شود و این موضوع اصلا درست نیست و این روند به خواسته نمایندگان نرسید.

وی با انتقاد از کیفیت خودروهای داخلی افزود: واردات خودرو تا حد محدودی گرهی از مشکلات کشور در بحث خودرو باز نخواهد کرد و تأثیر آن بسیار کم خواهد بود، در حالی که نظر مجلس این بود که با این کار تولیدکنندگان داخلی به ویژه دو شرکت بزرگ، از بین خواهند رفت. تشویق به رقابت و بهبود کیفیت خودروهای خود می شوند.


واردات به شکل فعلی مشکلی برای بازار خودروی داخلی حل نمی کند



وی با اشاره به هدف قانونگذار در رابطه با صدور مجوز واردات خودرو، گفت: از نظر ما باید به افراد نیز اجازه داده شود. واردات خودرو داشته باشند تا مردم بتوانند خودرو وارد کشور کنند و نیازهای این حوزه را تامین کنند.

حسینی بیان کرد: اگر کارها طبق نظر نمایندگان پیش برود این نوع واردات به تعادل قیمت خودروهای داخلی کمک می کند تا خودروسازان نتوانند آنقدر که می خواهند قیمت خودروهای بی کیفیت داخلی را افزایش دهند.

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس در پایان افزود: امیدواریم. واردات خودرو او اگرچه محدود است اما می تواند بازار خودرو را در کشور درست کند و مشکلات مردم را حل کند.

دیدگاهتان را بنویسید