سیگنال مهم برای بازار خودرو / تایید واردات خودرو

سیگنال مهم برای بازار خودرو / تایید واردات خودرو

روهر نه : نمایندگان پارلمان امروز در بررسی بودجه خود بند مربوط به واردات خودرو را در بودجه 1401 تغییر دادند تا نظر هیات امنا را اعلام کنند.

نمایندگان مجلس در جلسه علنی صبح امروز (چهارشنبه) مجلس به بررسی ایراد شورای نگهبان به بند الحاقی تبصره 7 بودجه 1401 پرداختند و سپس آن بند الحاقی را اصلاح کردند.

بر این اساس بند 1 الحاقی تبصره 7 به شرح زیر اصلاح شد:

در سال 1401 بر اساس سیاست های کلی نظام و تحت شرایط زیر، دولت حق دارد با دریافت ورودیه مصوب، مجوز واردات خودرو از بخش خصوصی اعم از حقیقی و حقوقی را صادر کند. توسط مراجع ذیربط واریز به حساب درآمد دستور … جدول شماره 5 این قانون در خزانه داری کل کشور:
شرایط واردات:

1- ضوابط واردات خودرو و نحوه تامین ارز توسط دولت تعیین می شود.

2- قیمت خودرو وارداتی تا سقف 25000 یورو می باشد.

3- حجم موتور خودرو کمتر از 2500 سی سی می باشد.

4- عدم آسیب به تولید داخلی و بازار ارز به تشخیص دولت

5- شرایط رقابتی باید رعایت شود.

اقلام وارداتی عبارتند از:

1 – 50000 خودرو و 20000 خودرو دوگانه سوز (هیبریدی و برقی)

2 – 10000 کامیون و تریلر یخچال دار و کشنده

3- تعداد 10000 دستگاه اتوبوس درون شهری و درون شهری

4. تعداد 1000 واگن و واگن یخچال دار

5- تعداد 5000 دستگاه ماشین آلات سنگین معدنی و راهسازی اعم از بازسازی شده یا حداکثر تا پنج سال ساخت.

وزارت اقتصاد و دارایی مکلف است هر سه ماه یکبار گزارش اقلام وارداتی موضوع این بند را به کمیسیون‌های اقتصاد، صنعت و معدن، عمران و امور داخلی و شوراهای مجلس شورای اسلامی ارائه کند.

منابع سپرده از محل جداول و خطوط هزینه مربوط به مصرف به دست می آید. پنج درصد (5%) منابع دریافتی به نسبت هفتاد درصد (70%) کمیته امداد امام خمینی (ره) و 30% (30%) سازمان بهزیستی کشور توزیع می شود.

محمد باکر کلیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم گفت: موضوع خودرو یکی از موضوعات مورد بحث در شورای مناسبت است. کمیسیون این موضوع را برجسته کرده است، در حال حاضر جلساتی با دوستان شورا برگزار می‌شود و در صورت لزوم در این زمینه بحث می‌شود اگر شورا نظر خود را تکرار کند و متقاعد نشود که بدون انتظار به توافق برسد. برای بودجه

دیدگاهتان را بنویسید