سیگنال برجام به بازار خودرو خریداران بازار را خالی کرده اند

سیگنال برجام به بازار خودرو خریداران بازار را خالی کرده اند

روز جدید سیگنال‌های مثبت برجام به بازارهای داخلی، خرید و فروش خودرو در بازار را متوقف کرده است.

در حالی که اخبار رسانه های داخلی و خارجی بر این مبنا است که به زودی برجام از سر گرفته می شود و توافق در این مرحله نهایی است، بازار خودرو در رکود است و افراد کمی در این بازار خرید می کنند.

کاهش عجیب تعداد خریداران و تقاضای خرید در بازار باعث شد تا بازار در اولین روز هفته به بازاری بسیار راکد تبدیل شود و معامله گران نیز پیش بینی کردند که بازار ایران در روزهای آینده به بازار فروشنده تبدیل شود. .

یکی از فعالان بازار خودرو در گفتگو با قرن جدید در پاسخ به این سوال که آیا بازار در شرایط کنونی قادر به معامله و خرید و فروش است؟ وی گفت: از مدت ها قبل اعلام شده بود که شهریور فصل واردات خودرو خواهد بود. اگرچه هنوز چیزی مشخص نیست، اما نکته اصلی و مهم این است که باسبری بر اساس این گمانه زنی، درخواست خرید را به تعویق انداخته و خرید خود را به موقعیت دیگری موکول کرده است.

وی افزود: در واقع این دسته از مردم ترجیح می دهند پس از شروع واردات خودرو خریداری کنند. از آنجایی که این باور وجود دارد که واردات خودرو منجر به کاهش قیمت گروهی از خودروهای وارداتی و مونتاژی می شود، اما یکی دیگر از لحظات مهمی که روند فعالیت بازار را تغییر داد، اخباری است که از توافق آتی برجام منتشر می شود.

بسیاری از معامله گران بر این باورند که در صورت دستیابی به توافق، ارزش دلار ممکن است به طور موقت کاهش یابد، اما آنچه بیشتر خودروها را مستعد سقوط کرده است، قیمت بالا و غیر واقعی بازار است که تحت تأثیر چشم انداز تورم قرار دارد.

بنابراین، بررسی‌ها نشان می‌دهد که در صورت احیای برجام، چشم‌انداز آینده برای سطح تورم بهبود می‌یابد و این می‌تواند زمینه را برای کاهش قیمت خودرو فراهم کند.

خودروهای ارزان قیمت تاثیر دیگری در بازار دارند. کاهش فاصله قیمت خودرو با بازار باعث کاهش تقاضای بالقوه برای خودرو می شود و این امر به طور موثر در کاهش بیشتر قیمت ها منعکس خواهد شد.

به این ترتیب بازار با دو اتفاق مهم مواجه است و این حکایت از تغییرات جدی در بازار خودرو دارد.

هنوز اخبار رسمی و قطعی در مورد احیای برجام منتشر نشده است. اما نه تنها در رسانه های داخلی، بلکه در رسانه های خارجی نیز اخبار حاکی از احیای برجام است. امروز همزمان با توقف معاملات در بازار خودرو، بورس نیز با رالی هجده هزار واحدی مواجه شد.

بازار فارکس شاهد تعلیق معاملات بزرگ و افزایش تقاضا برای فروش در مقایسه با تقاضا برای خرید بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید