سیگنال جدید مذاکرات برجام درباره قیمت دلار/ پیش بینی جالب رئیس سابق کانون صرافی ها از قیمت ارز در بازار

سیگنال جدید مذاکرات برجام درباره قیمت دلار/ پیش بینی جالب رئیس سابق کانون صرافی ها از قیمت ارز در بازار

روز جدید به نظر نمی رسد بن بست برجام برای احتیاط معامله گران در خرید و فروش دلار در بازار ارز بی تاثیر بوده باشد.

سردرگمی در بازار ارز ادامه دارد و هنوز هیچ حرکت مثبتی به بازار داده نشده است، بنابراین می توانید به سقوط قبمت ها امیدوار باشید.

اگرچه عملکرد بازار در این فضا چشم انداز رشد قیمت را در روزهای آینده نمی دهد، اما معامله گران نیز معتقدند بازارساز به گونه ای عمل می کند که مانع از ورود دلار به کانال جدید شود.

در این میان، به نظر می‌رسد وضعیت نامشخص برجام برای احتیاط معامله‌گران در خرید و فروش دلار در بازار ارز بی‌تأثیر نبوده است.

سیگنال آمریکا با بازار ارز

در روزهای اخیر، برت مک گورک، یکی از مقامات ارشد کاخ سفید گفته است که احیای برجام در آینده نزدیک بعید است و کاخ سفید به دنبال استفاده از تحریم ها و انزوای اقتصادی علیه تهران است.

در همین حال، جان کربی، هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید، به ادعای مک گورک مبنی بر اینکه دولت بایدن قصد استفاده از تحریم‌ها و انزوای دیپلماتیک علیه تهران را دارد، پاسخ داد و گفت جو بایدن برای دستیابی به این هدف، دیپلماسی بهترین راه پیش رو است.

همزمان، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در مقاله ای در فایننشال تایمز گفت که امکان سازش بیشتر در مورد موضوعات مهم به پایان رسیده است.

اما بورل متنی را منتشر کرد که جزئیات لغو تحریم ها و اقدامات هسته ای برای احیای برجام را شرح می داد.

واکنش علی باقری، معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران و سایر وزرای اتحادیه اروپا نیز مثبت بود. حتی باقری کنی اعلام کرد که برای جمع بندی مذاکرات هم از نظر شکلی و هم محتوایی ایده هایی داریم که به اشتراک گذاشته می شود.

پیش بینی قیمت دلار

این در حالی است که اصغر سمیع، رئیس سابق کانون صرافی ها در اظهارنظری جدید درباره شرایط بازار ارز گفت: بازار ارز طی دو هفته گذشته از ثبات نسبی برخوردار بوده و تلاطم بسیار کمی را در این بازار شاهد بوده ایم.

وی با تاکید بر اینکه در چند روز اخیر شاهد نوسانات شدید در بازار ارز نبوده ایم، افزود: زمانی می توان به وجود آرامش در بازار خوش بین بود که اقتدار این آرامش با مسئولان ذیربط باشد و تدابیری اتخاذ شود. جلوگیری از نوسانات.»

سامی به وضعیت بازار ارز در ایران اشاره کرد و ادامه داد: وجود تحریم های شدید علیه بانک ها از سوی آمریکا باعث شده تا بانک ها نتوانند در بازار ارز ایران اقدام موثری انجام دهند.

رئیس سابق کانون صرافی خاطرنشان کرد: از سوی دیگر شبکه های صرافی مورد تحریم بانک مرکزی هستند و شبکه های صرافی نمی توانند توانمندی های خود را در این بازار ارائه دهند.

دیدگاهتان را بنویسید