قیمت واقعی دلار اعلام شد/ پیش بینی دبیرکل کانون صرافی های ارزی

قیمت واقعی دلار اعلام شد/ پیش بینی دبیرکل کانون صرافی های ارزی

روز جدید : دبیرکل کانون صرافی ها درباره سیاست اخیر بانک مرکزی برای کنترل بازار ارز گفت: بستگی به روند بازار دارد؛ این موضوع به روند بازار ارز بستگی دارد. مردم چقدر ارز می خرند و صادرکنندگان چقدر می فروشند؟ اما به جرات می توان گفت که پیش بینی می شود دلار کاهش یابد.

کامران سلطانی زاده، دبیر کل کانون صرافان با بیان اینکه کاهش قیمت دلار ادامه دارد، گفت: قیمت ها تا زمانی که به تعادل برسند کاهش می یابد. البته نمی توان گفت که قیمت مثلا 20000 تن یا 25000 تن است.

وی افزود: معمولاً زمانی که عرضه و تقاضا به تعادل بازار می رسد، قیمت ارز در بازار متعادل می شود، اما در مجموع پیش بینی می کنیم تا زمانی که کف قیمت توسط بازار مشخص نشود، به شدت کاهش می یابد.

سلطانی زاده در پاسخ به این سوال که قیمت واقعی دلار چقدر است؟ وی گفت: قیمت واقعی دلار با فاکتورهایی که دولت مد نظر دارد زیر 25 هزار تن است. این قبلا اعلام شده بود. یعنی نظر اقتصاددانان دولتی این است که قیمت واقعی دلار زیر 25000 تن است. با توجه به پیش بینی ها برای فروش و قیمت نفت.

وی تصریح کرد: در بازار آزاد قیمت دلار به دلیل هیجانات در حال افزایش است اما رقمی که به صورت رسمی اعلام شده زیر 25 هزار تن است.

دبیرکل کانون صرافی ها در پاسخ به این سوال که دلار تا سطح 25 هزار تن سقوط می کند؟ توجه: بستگی به روند بازار دارد. مردم چقدر ارز می خرند و صادرکنندگان چقدر می فروشند؟ اما به جرات می توان گفت که پیش بینی ها حاکی از کاهش شدید ارزش دلار است.

دیدگاهتان را بنویسید