پیش بینی کاهش شدید قیمت دلار از طریق مهاجرت دلار/دلار هرات از ایران به ترکیه

پیش بینی کاهش شدید قیمت دلار از طریق مهاجرت دلار/دلار هرات از ایران به ترکیه

روز جدید : برخی از معامله گران می گویند که بازارساز هنوز از طریق دوبی و هرات در گوشه و کنار است، بنابراین دلار در هفته گذشته تغییر چندانی نکرده است.

قیمت دلار یخ زد

به گزارش Equine، دلار دیروز همچنان در بازار یخ زده بود اما سکه به بالای 12 میلیون رسید. دلیل رنج قیمت دلار به فضای خبری و تاکتیک های ایجاد بازار برمی گردد، دلیل افزایش قیمت سکه در روز دوشنبه نیز افزایش قیمت طلا است.

با باز شدن بازارهای جهانی پس از پایان هفته، قیمت هر اونس طلا در ساعت 16 دیروز با 1.45 درصد افزایش به 1916 دلار رسید.

مدل خبری بازار ارز از دیدگاه معامله گران

در بازار ارز معامله گران به مدلی اشاره می کنند که در آن تا ساعت 11 صبح اخبار منفی در کانال های تلگرامی منتشر می شود اما به محض باز شدن قیمت درهم اخبار مثبت مثبت می شود. اخبار مثبت و تزریق های احتمالی دلایلی بود که قیمت دلار تهران را به 26 هزار و 250 تن رساند.

سکه نیز به لطف طلا به 12 میلیون افزایش یافته است، اما معامله گران معتقدند که اگر دلار نتواند افزایش یابد، طلا به تنهایی نمی تواند سکه را بالاتر ببرد.

خروج دلار هرات از مثلث مرگبار؟

برخی از معامله گران می گویند که بازارساز همچنان دلار را از طریق دوبی و هرات در گوشه ای نگه داشته است، بنابراین دلار در هفته گذشته تغییر چندانی نکرده است. در مورد ارزش آتی دلار، برخی معتقدند که از نظر فنی دلار هرات باید از مثلث مرگبار بیرون بیاید. برای خروج از این مثلث باید قیمت دلار هرات بالای 25 هزار و 850 تن باشد، در غیر این صورت احتمال می رود دلار به زیر 25 هزار و 550 تن برسد و این یعنی فاز جدید بازار رو به کاهش است.

قیمت آینده دلار را پیش بینی کنید

شماری از کانال های تجاری پیش بینی می کنند که نشست دلاری هرات با قیمت 25 هزار و 550 تن و به دنبال آن کاهش قیمت دلار تهران برگزار شود.

اما با وجود اینکه فضای کانال های تلگرامی که اطلاعات ارز را ارائه می دهند در حال کاهش بود، اما معامله گران در انتهای بازار متفاوت فکر می کردند. از نظر آنها خبر توافق در بازار پذیرفته شده است و این خبر قدرت چندانی برای کاهش قیمت ندارد. واکنش حاتب زاده به بازار را این دسته از معامله گران شاهد بودند.

خبر برجامی در بازار پیچید

در حالی که حاطب زاده گفت متن پیش نویس توافقنامه آماده شده است، قیمت دلار کاهش نیافته است. وقتی از معامله گران پرسیدید که چرا بازار دلار به چنین اخباری پاسخ نمی دهد، گفتند به این دلیل است که هر دو طرف گفتند چند پله یا دو درصد باقی مانده است. از نظر تجار، همان دو درصد بخش کلیدی توافق، نحوه عملکرد برنامه هسته ای ایران و رفع تحریم ها است. دو درصدی که می تواند مذاکرات را شکست دهد، در واقع از این منظر همه مذاکرات باید این دو درصد را حل کند. بنابراین تا زمانی که این دو درصد به صورت رسمی و در نهایت اجازه داده نشود، بازار واکنشی نشان نخواهد داد. از نگاه معامله گران، بازار ارز با اطلاع رسانی کافی دچار فروپاشی شده و از این پس باید گشایش های واقعی و عینی برای پایین آمدن ایجاد شود.

پشت صحنه مانور قیمت دلار

برخی از همین دلالان بازار معتقدند این مانور روی قیمت دلار دو هدف دارد: اول اینکه ذهن برخی از این بازار را منحرف کند. دوم اینکه ممکن است برخی از معامله گران دلار تهران را جمع آوری کرده و به ترکیه منتقل کنند. در کنار بازارهای هرات، تهران و سلیمانیه، بازار استانبول به وضوح در حال ظهور است، قیمت دلار در استانبول از همه بازارها بالاتر است و این اختلاف با تهران معمولاً به 500 تن می رسد.

سبقت از دلار

اتفاق دیگری که در بازار افتاد سبقت مجدد از دلار بود. قیمت تترا مدتی است که زیر دلار تهران معامله می شود اما دیروز با 500 تن افزایش نسبت به تهران معامله شد.

بازار متشکل هنوز در پایان روز دوره ای نمی دهد

نکته عجیب این است که بازار متشکل از هفته اول از دادن نرخ نهایی خودداری می کند. این در حالی است که علی صالح آبادی، رئیس کل بانک مرکزی از سامانه ارز آنلاین رونمایی کرد، اما بازار تنظیمی به عنوان بازار اصلی ارز طی سه روز گذشته از ارائه نرخ پایانی خودداری کرده و دلیلی برای آن اعلام نکرده است.

دیدگاهتان را بنویسید