کلیباف: افتخار مجلس است که یک ماه و نیم پیش وضعیت فعلی ارزی کشور را پیش بینی کرد/ 40 روز پیش بسته پیشنهادی را تقدیم رئیس جمهور کردیم.

کلیباف: افتخار مجلس است که یک ماه و نیم پیش وضعیت فعلی ارزی کشور را پیش بینی کرد/ 40 روز پیش بسته پیشنهادی را تقدیم رئیس جمهور کردیم.

محمدباقر کلیباف رئیس شورای اسلامی گفت: آیا کسی مانع نظارت مجلس بر دولت در موضوع ارز است؟ افتخار مجلس است که یک ماه و نیم پیش این وضعیت را پیش بینی کرد و در جلسه کنترل مجلس بسته پیشنهادی کمیسیون اقتصادی 40 روز پیش به دولت و رئیس جمهور منتقل شد و ما آن را به نتیجه رساندیم. ما هنوز کار خود را انجام می دهیم خواهیم داد

رئیس شورای اسلامی گفت: در جلسه غیرعلنی بحث ایجاد کمیته اجماع مطرح شد و عرض کردم اگر دولت همفکری می خواهد مشکلی نیست و کمک می کنیم اما از سال 40 اقدامات نظارتی را انجام داده ایم. روز گذشته و ما حتما این موضوع را پیگیری خواهیم کرد.

سیدناصر موسوی لرغانی در جلسه صبح شورای اسلامی جلسه صبح (دوشنبه 17 اسفند) شورای اسلامی وزیران گفت: یادآوری من به پیشنهاد قبلی مبنی بر عدم رعایت آیین نامه اشاره دارد.

بر اساس گزارش سایت رسمی مجلس، نماینده مردم فلورجان در شورای اسلامی با بیان اینکه تغییر مصوبه خلاف مقررات است، افزود: این درست نیست که رئیس مجلس هر چیزی را که می خواهد به وضوح اضافه یا کم کند. من چندین بار به شما هشدار داده ام که نمی توانید موافق یا مخالف صحبت کنید. بخش حقوقی باید بررسی کند که چند بار موافق و مخالف صحبت کرده اید.

وی در ادامه وظیفه اصلی مجلس را قانون گذاری و کنترل دانست و گفت: باید به امامزاده احترام گذاشت. دیروز گفتید که دولت کمیته ای برای بحث ارز تشکیل دهد. الان این دولت کجاست؟ وقتی امام (ره) می فرمایند مجلس در رأس امور است چرا آبروی ما را حفظ نکنیم؟ مردم امروز حتی نمی توانند نان بخرند و همه قیمت ها فوراً افزایش می یابد. من از شما می خواهم که وارد شوید.

محمدبکر کلیباف رئیس مجلس در واکنش به ابلاغ آیین نامه موسوی لرغانی گفت: این ابلاغیه در مورد عشایر صحیح است زیرا این پیشنهاد قابل طرح نیست اما نتیجه آن بحرانی شدن موضوع بود. تامین آب عشایر نمایندگان مردم نیز با علم به این موضوع به مصوبه ای رای دادند که 177 رای موافق داشت.

وی در پاسخ به اخطار قانون اساسی موسوی لرغانی تصریح کرد: آیا کسی مانع نظارت مجلس بر دولت در موضوع ارز است؟ افتخار مجلس این است که یک ماه و نیم پیش مجلس این وضعیت را پیش بینی کرد و در جلسه کنترل مجلس بسته پیشنهادی کمیسیون اقتصادی 40 روز پیش به دولت و رئیس جمهور منتقل شد و ما آن را سرلوحه کار خود قرار دادیم. و ما همچنان کار خود را انجام می دهیم. ما انجامش خواهیم داد.

رئیس شورای اسلامی یادآور شد: در جلسه غیرعلنی بحث شد که گروه و کمیته مشترکی در این خصوص به توافق برسند و من اعلام کردم که اگر دولت همفکری از مجلس بخواهد مشکلی ندارد و ما هم می خواهیم. کمک کند، اما ما اقدامات نظارتی را انجام خواهیم داد. ما 40 روز پیش این کار را کردیم، مسائل را گفتیم و به مسائل فکر کردیم و حتما این موضوع را پیگیری خواهیم کرد.

وی افزود: در جلسه دیروز شورای عالی هماهنگی اقتصادی مجددا آقای پورابراهیمی به همین موارد اشاره کردند و در حال پیگیری مسائل هستند.

دیدگاهتان را بنویسید