پیش بینی وضعیت آب و هوای کشور در سه روز آینده / گرد و خاک در نقاط مختلف کشور


ساعت: 10:09
تاریخ انتشار: 06/05/1401
کد خبر: 1892872

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران و مخاطرات جوی از وضعیت جوی کشور طی سه روز آینده خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ صادق ضیائیان رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات جوی در خصوص وضعیت جوی کشور گفت: بر اساس تحلیل آخرین نقشه های پیش یابی هوا، هوای پایدار با افزایش تدریجی دما در اکثر نقاط کشور پیش بینی می شود. کشور طی پنج روز آینده

وی افزود: طی سه روز آینده برای ارتفاعات جنوب و شرق سیستان و بلوچستان، شرق هرمزگان و ارتفاعات زاگرس مرکزی شرایط برای افزایش ابر و ظهور رگبار پراکنده و موقت گاهی همراه با رعد و برق ایجاد می شود.

به گفته ضیائیان تا پنج روز آینده در نیمه شرقی کشور و برخی مناطق جنوب کشور وزش باد شدید موقتی و در مناطقی که در معرض گرد و خاک قرار دارند پیش بینی می شود.

وی خاطرنشان کرد: در محدوده مرزی غرب و جنوب غرب پدیده مه باعث کاهش کیفیت هوا و دید افقی می شود.

به گفته ضیائیان، تنگه هرمز و شرق خلیج فارس امروز (14 شهریور) و شرق دریای عمان از امروز تا چهارشنبه (14 تا 9 شهریور) مواج پیش‌بینی می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران خطرات هواشناسی درباره وضعیت جوی تهران در دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (15 شهریور) صاف تا نیمه ابری و گاهی وزش باد با حداقل دمای هوا پیش بینی می شود. 20 و بیشینه دمای 33 درجه سانتیگراد و در روز یکشنبه (7 شهریور ماه) در نقاطی صاف و وزش باد با کمینه دمای 21 و حداکثر دمای 32 درجه سانتیگراد است.

ضیائیان در پایان گفت: امروز و فردا (14 و 16 شهریور) اهواز با دمای 45 و 46 درجه سانتیگراد گرمترین و شهرکرد با دمای 7 درجه سانتیگراد سردترین است.

دیدگاهتان را بنویسید