ورود سامانه بارشی و آغاز بارندگی شدید از چهارشنبه / پیش بینی وضعیت جوی پایدار در دو روز آینده در اکثر نقاط کشور

ساعت: 12:04
تاریخ انتشار: 14/10/1400
کد خبر: 1795422

سازمان هواشناسی از افزایش آلاینده های هوا در شهرهای صنعتی و پرجمعیت و ورود سامانه بارشی و آغاز بارندگی در کشور از روز چهارشنبه خبر داد و اعلام کرد: آسمان بیشتر نقاط کشور از امروز تا چهارشنبه جوی پایدار است. .

به گزارش خبرنگار اقتصادی راه دانا؛ بر اساس اعلام سازمان هواشناسی، امروز در بخش‌هایی از هرمزگان، جنوب کرمان و استان‌های سیستان و بلوچستان رگبار پراکنده همراه با رعد و برق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود و در سایر نقاط کشور آسمان از امروز تا چهارشنبه جوی پایدار دارد. غلظت نسبی آلاینده های هوا را در شهرهای صنعتی و پرجمعیت خواهیم داشت.

امروز در تهران، کرج، اراک، اصفهان و تبریز، فردا در تهران، کرج، اراک، اصفهان، تبریز و مشهد، چهارشنبه در تهران، کرج، اراک و مشهد و پنجشنبه این هفته در تهران، کرج، اراک و مشهد، رکود نسبی در جو و افزایش غلظت آلاینده ها وجود خواهد داشت.

روز چهارشنبه با ورود سامانه بارشی به مناطق خوزستان، لرستان، جنوب ایلام، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر، فارس، هرمزگان، ارتفاعات کرمان و دامنه های زاگرس در غرب کشور. ، بارندگی همراه با طوفان و وزش باد وزش باد شدید موقتی پیش بینی می شود.

روز پنجشنبه بر شدت بارش در جنوب غرب کشور افزوده می شود و وسعت آن به تدریج نیمه جنوبی کشور مانند استان های سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، مرکز اصفهان و جنوب همدان و مرکزی را فرا می گیرد.

روز جمعه در بیشتر نقاط کشور به جز شمال غرب و تا حدودی غرب آسمان ابری همراه با بارش و بارش پیش بینی می شود به طوری که در نیمه جنوبی کشور بارش ها فراوان خواهد بود.

آب های خلیج فارس امروز و فردا و دریای عمان و خلیج فارس در روزهای پنجشنبه و جمعه این هفته متلاطم است.

آسمان تهران امروز و فردا آفتابی و صاف همراه با غبار محلی و بیشترین و کمترین دما در پایتخت 10 و یک درجه زیر صفر پیش بینی می شود. روزهای چهارشنبه و پنجشنبه ابری همراه با ابر متغیر خواهد بود. در روزهای جمعه و شنبه هفته آسمان پایتخت نیمه ابری و در روز یکشنبه هفته آینده احتمال بارش باران پیش بینی می شود.

امروز بندرعباس با حداکثر دمای 27 درجه سانتیگراد گرمترین و تبریز با حداکثر دمای صفر درجه سانتیگراد سردترین استان کشور است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید