هوای پایدار تا روز پنجشنبه در اکثر نقاط کشور/ آخر هفته بارانی با ورود سامانه جدید بارشی


زمان: 09:00
تاریخ انتشار: 14/11/1400
کد خبر: 1806949

از بعدازظهر امروز سه شنبه 18 بهمن ماه تا ظهر روز پنجشنبه 18 بهمن ماه هوای کشور صاف است که افزایش آلاینده ها در تهران، کرج و تبریز را به دنبال دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سازمان هواشناسی آخرین وضعیت هواشناسی کشور را اعلام کرد: امروز سه شنبه 18 بهمن ماه در جنوب شرق کشور وزش باد خواهیم داشت و در سایر نقاط کشور هوای آرام و پایدار با افزایش نسبی دما پیش بینی می شود. .

این وضعیت روز چهارشنبه ادامه دارد و در شهرهای پرجمعیت و صنعتی از جمله کرج، تبریز و تهران افزایش غلظت آلاینده‌های هوا و کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود.

از بعدازظهر امروز 28 آبان ماه 1400 تا پنجشنبه 30 آبان 1400 غلظت آلاینده های هوا در تهران، کرج و تبریز کاهش و کیفیت هوا کاهش می یابد. در صورت عدم کنترل منابع آلاینده های ثابت و متحرک، آلودگی هوا تا سطوح ناسالم افزایش می یابد، برای گروه های حساس و در مناطق پرتردد و مناطق صنعتی، احتمال آلودگی هوای ناسالم برای تمامی گروه ها پیش بینی شده است.

در این راستا توصیه شد: پرهیز از تردد غیرضروری در مناطق پرجمعیت به ویژه برای سالمندان، کودکان و افراد دارای سابقه بیماری، پرهیز از فعالیت بدنی و ورزش در فضای باز، مدیریت مصرف سوخت فسیلی و ساعات کار واحدهای صنعتی در داخل و اطراف. مناطق پایتخت در دستور کار قرار گیرد.

روز پنجشنبه با ورود سامانه بارشی به شمال غرب کشور در نواحی غرب، شمال غرب و ارتفاعات البرز مرکزی بارش خواهیم داشت که در غرب کردستان و جنوب آذربایجان غربی بارش شدید خواهد بود.

انباشت آلاینده های هوا از امروز تا پنجشنبه با برقراری جوی پایدار به ویژه در مناطق صنعتی پرتردد در آسمان تهران پیش بینی می شود.

از نظر دما از امروز تا پنجشنبه افزایش تدریجی دما و برای روز جمعه کاهش دما پیش بینی می شود.

بیشینه و کمینه دمای پایتخت برای روزهای سه شنبه 11 و 2، چهارشنبه 14 و 4، پنجشنبه 12 و 5 و جمعه 10 و 2 درجه سانتی گراد پیش بینی می شود.

در 24 ساعت گذشته ورامین 13 درجه سانتیگراد و فیروزکوه با منفی 8 درجه سانتیگراد به ترتیب گرمترین و سردترین شهرهای استان تهران بودند.

امروز بندرعباس با بیشینه دمای 24 درجه بالای صفر گرم ترین مرکز استان و زنجان با حداقل دمای 11 درجه زیر صفر سردترین مرکز استان خواهد بود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید