ورود سامانه جدید بارشی از شنبه / آخر هفته بارانی در نوار شمالی


زمان: 09:13
تاریخ انتشار: 27.11.1400
کد خبر: 1808923

سازمان هواشناسی با اشاره به ورود سامانه بارشی به کشور از شنبه هفته آینده، تداوم بارش برف و باران را در برخی مناطق امروز و فردا پیش بینی کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سازمان هواشناسی آخرین وضعیت هواشناسی کشور را اینگونه پیش بینی کرد: امروز در استان های ساحلی دریای خزر، اردبیل بارش برف و باران، در بخش هایی از آذربایجان شرقی، بخش هایی از دامنه های جنوبی البرز در زنجان، قزوین، البرز، بارش تهران رژان در استان های شمالی همدان و مرکزی پیش بینی می شود.

فردا پنجشنبه در سواحل غربی دریای خزر، ارتفاعات و دامنه های البرز در استان های گیلان، زنجان، قزوین، البرز و تهران بارش برف، باران و وزش باد پیش بینی می شود. همچنین در مناطقی از جنوب شرق کشور افزایش ابر و بارش پراکنده غیرمنتظره نیست. در روز جمعه جوی پایدار در اکثر نقاط کشور حاکم است.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی، شنبه هفته آینده با ورود سامانه بارشی، بارش ها در مناطق شمال غرب و غرب کشور و در رشته کوه های البرز مرکزی آغاز می شود. روز یکشنبه با تقویت و نفوذ بیشتر این سامانه در نیمه غربی کشور، دامنه های جنوبی البرز، سواحل دریای خزر و بخش هایی از مرکز کشور بارش موقت و وزش باد شدید پیش بینی می شود.

فردا و جمعه ارتفاع موج در خلیج فارس و تنگه هرمز افزایش می یابد.

همچنین پیش بینی می شود آسمان تهران از ظهر روز جمعه (29 بهمن) به تدریج افزایش یابد و از اواخر وقت جمعه تا یکشنبه 1 اسفند با بارش باران و احتمال بارش برف و کولاک در ارتفاعات افزایش یابد.

بیشترین بارش در استان تهران برای شنبه پیش بینی می شود و روز یکشنبه نیمه ابری همراه با بارش پراکنده و وزش باد پیش بینی می شود.

بیشینه و کمینه دمای پایتخت برای روزهای چهارشنبه 9 و 3، پنجشنبه 11 و 4 و جمعه 12 و 4 درجه سانتی گراد پیش بینی می شود.

در 24 ساعت گذشته ورامین با دمای 13 درجه سانتیگراد و فیروزکوه با دمای منفی 6 درجه سانتیگراد به ترتیب گرمترین و سردترین مناطق استان تهران بودند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید